MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 25, 2025 11:03 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: MALOWANKO 123
Post: pn cze 21, 2004 2:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
Sto lat mnie nie było wybaczcie - nie wiem czy się ktoś stęsknił za mną ale jak by co to już jestem.
No i walęz mostu :
1. blacharka robię właśnie swojego 123 - i tu pytanie zauważyłem , że niektóre modele mają takie jakieś dziurki w progach z boku przed przednim i tylnym kołem. U mnie tego nie ma. O co chodzi czy to jakiś "odpływy" czy zawsze występowału czy co??
2.uszczelki - da się kupić nowe na drzwi i bagażnik czy też trzeba szukać jakoś inaczej a jeśli tak to jakie?
3.jak powinno przebiegać po kolei porządna praca blacharska : proszę o kolejne etapy z opisem co i jak bo nie chcę co by mnie ktoś w balona robił.
4.czy przy wymianie skrzyni na 5 biegową trzeba wymieniać most??
5. nad rankiem jak zapalam 240 D to moje powonienie czuje że właśnie zapalono starego diesla co zrobić żeby siętego pozbyć?? jest odrobina białego dymu i ten nieszcześny smrodek z rury. ma ktoś jakieś propozycje???

Za wszelkie uwagi będę kolegom bardzo wdzięczny.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 21, 2004 8:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
1. Nie mam pojęcia o jakie dziurki Ci chodzi. W progu patrząc od boku auta są dziury mocowania błotnika przedniego, na lewarek i małe dziureczki mocowania listwy. Od spodu patrząc jest czały szereg dziur które powinny być zaślepione zaślepkami przy czym jedna z nich (tak mniej więcej na wysokości siedziska przedniego) posiada jakby lejek którym ma z progu wypływać woda jeśli się zgromadzi. Są jeszcze małe otwory patrząc od strony nadkoli które też powinny być zaślepione.
2. Orginały są dość drogie, podróby często nie pasują. A używki to już dziś towardeficytowy. Poczekamy co inni napiszą, ktoś zdaje się chwalił uszczelki zamienniki firmy Febi.
3. Hmmmm.... to jest temat na książkę, albo conajmniej obszerny artykół w gazecie. A i tak każdy fachowiec robi po swojemu [zlosnik]
4. Nie trzeba wymieniać mostu, ale trzeba wymienić przedni odcinek wału.
5. Nie rozumiem Ciebie. Ja rano jak odpale auto w garażu, pogazuje troche, wyjade i wchodze do garażu aby go zamknąć to z przyjemnością chłone ten cudowny zapach....................... [cool] Dla mnie nic mu nie dorówna.
PS Podobno lekarze polecają go na tzw "zatrucie tlenem" [zlosnik]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: wt cze 22, 2004 12:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 20, 2003 3:05 pm
Posty: 124
Lokalizacja: Rybnik
Witam

Nebelwerfer pisze:
1. blacharka robię właśnie swojego 123 - i tu pytanie zauważyłem , że niektóre modele mają takie jakieś dziurki w progach z boku przed przednim i tylnym kołem. U mnie tego nie ma. O co chodzi czy to jakiś "odpływy" czy zawsze występowału czy co??.



Wydaje mi sie, ze piszesz o otworach na lewarek... Probowales kiedys zmieniac kolo? :)


Nebelwerfer pisze:
5. nad rankiem jak zapalam 240 D to moje powonienie czuje że właśnie zapalono starego diesla co zrobić żeby siętego pozbyć?? jest odrobina białego dymu i ten nieszcześny smrodek z rury. ma ktoś jakieś propozycje??.


Bialy dymek? A moze taki lekko niebieskawy? Stawiam na spalony olej w spalinach... Ile oleju bierze Ci autko?

Pozdrawiam

_________________
inż. Mamoń
VOLVO 945GL 91' - Klocek
Ex - 2 x W123 240D
www.auto-koneser.gratka.pl


Na górę
Post: wt cze 22, 2004 12:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Nebelwerfer pisze:
5. nad rankiem jak zapalam 240 D to moje powonienie czuje że właśnie zapalono starego diesla co zrobić żeby siętego pozbyć?? jest odrobina białego dymu i ten nieszcześny smrodek z rury. ma ktoś jakieś propozycje???


Lekkie dymienie na zimnym silniku jest normalne, a zapach z rury charakterystyczny, ale tez o nicy nie swidczy, no moze o tym, ze po zapaleniu stajesz za swoim autem zamiast w niego wsiasc i pojechac [zlosnik] Acha na zimnym silniku nie dawaj za wysokich obrotow to pewnie bedzie lepiej [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 10:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 19, 2003 8:53 am
Posty: 124
Lokalizacja: Kielce
a propos dziurek

stakę z boku auta i patrzę. w progach przed przednim i tylnym kołem otworki ok. 1,5 cm przekroju. U mnie tego nie ma. wygląda to faktycznie jak jakiś odpływ. w niektórych autach widzęże jest to zaczopowane jakimiś gumkami a w niektórych dziurka i tyle. w m oim zaś po prostu nie ma tego otworu , jest trwale zaślepione stąd to moje trucie o dziury bo może ten otwór jest potrzebny i jakiś pseudo blacharz poprzedniegowłaściciela mojego auta po prostu to zaspawał.

auto oleju nie bierze o dziwo wcale.no cóż to poranne uderzenie z rury może i nam "benz-owcom" jakoś nie przeszkadza ale innym chyba tak. zawsze zostawiam za sobą rano odrobinę jasnego dymu i ten smrodek dieselowski. czy wymiana wydechu coś tu zmieni??

a co do uszczelek to problem jest poważny bo muszę praktycznie 70 % wymienić. za każdą pomoc będę zobowiązany.

co do blacharki tzw. PIASKOWANIE - jeden mądry pan blacharz powiedział że to nie ma sensu itd itp. o co tu chodzi??


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 2:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Nebelwerfer pisze:
a propos dziurek

stakę z boku auta i patrzę. w progach przed przednim i tylnym kołem otworki ok. 1,5 cm przekroju. U mnie tego nie ma. wygląda to faktycznie jak jakiś odpływ.

??

Widziałem w DE kilka beczek po regeneracji i masz rację wszędzie były tam z otworami (też mnie to zaciekawiło ) zapytałem nawet gościa i okazało się że problemu nie ma bo oryginalne mają i tylko zaślepki mogą być problemem.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 3:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nebelwerfer pisze:
a propos dziurek

co do blacharki tzw. PIASKOWANIE - jeden mądry pan blacharz powiedział że to nie ma sensu itd itp. o co tu chodzi??


zdecydowanie na podnośnik

Bo:
może zostać sito - i tak do wycięcia lub wymiany
zjedziesz też dobrą pokrywę ochroną

Jeśli już to woda+piasek - minej uszkodzeń dodatkowych.

Jak mi wytłumaczono - zależy ile masz farby, jak dużo to mogą powstać "progi", jeżli nie zedrzesz nadmiarów. Dobry blacharz powinien dobrać sobie metody pracy. Pytanie brzmi, czy wogóle ma sprzęt do piaskowania?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl