MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 7:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 22, 2004 6:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Witam. Do tej pory trułem Was problemami ze wtryskiem, ale teraz coś nowego. Padła skrzynia (automatyczna), silnik też się kończy (sprężanie od 11 do 13,5, dymi i na beznyznie i na gazie). Rozważam wymianę całości - silnika ze skrzynią - i mam pytanie, co założyć: oryginał M110 czy na przykład coś z W124 2600-3000ccm. Nowszy silnik by mniej palił i maił lepsze osiągi, ale najważniejsze byłby nowszy a wiec teoretycznie w lepszym stanie, ale nie wiem, czy wszytsko by spasowało bez kłopotów, tj. rozrusznik, alternator, cięgna od gazu, mocowanie silnika, wał napędowy itd. Proszę o radę.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
Post: wt cze 22, 2004 9:20 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kozmo1 pisze:
Witam. Do tej pory trułem Was problemami ze wtryskiem, ale teraz coś nowego. Padła skrzynia (automatyczna), silnik też się kończy (sprężanie od 11 do 13,5, dymi i na beznyznie i na gazie). Rozważam wymianę całości - silnika ze skrzynią - i mam pytanie, co założyć: oryginał M110 czy na przykład coś z W124 2600-3000ccm. Nowszy silnik by mniej palił i maił lepsze osiągi, ale najważniejsze byłby nowszy a wiec teoretycznie w lepszym stanie, ale nie wiem, czy wszytsko by spasowało bez kłopotów, tj. rozrusznik, alternator, cięgna od gazu, mocowanie silnika, wał napędowy itd. Proszę o radę.


Jedyne poprawne politycznie rozwiązanie: Wyremontuj to, co masz, wywal bombę i szerokiej drogi [zlosnik] Nie zrób z zacnego auta kundla [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: wt cze 22, 2004 9:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Kozmo1 pisze:
Witam. Do tej pory trułem Was problemami ze wtryskiem, ale teraz coś nowego. Padła skrzynia (automatyczna), silnik też się kończy (sprężanie od 11 do 13,5, dymi i na beznyznie i na gazie). Rozważam wymianę całości - silnika ze skrzynią - i mam pytanie, co założyć: oryginał M110 czy na przykład coś z W124 2600-3000ccm. Nowszy silnik by mniej palił i maił lepsze osiągi, ale najważniejsze byłby nowszy a wiec teoretycznie w lepszym stanie, ale nie wiem, czy wszytsko by spasowało bez kłopotów, tj. rozrusznik, alternator, cięgna od gazu, mocowanie silnika, wał napędowy itd. Proszę o radę.


Z tego co widzę to sprężanie jest BDB, do remontu M110 nadaje się poniżej 8! Chyba że masz różnice powyżej 1,5 na sąsiednich cylindrach to może nim telepać. Raczej to głowica do generalnego przeglądu: zaworki, gniazda, prowadnice, uszczelniacze, uszczelki, planowanko i już. Co do skrzyni to remont ale w dobrym i uczciwym warsztacie. Chyba że ręczną 4 sobie kupisz za kilka stów i już. A co do osiągów M103 2,6 lub 3,0 to bym polemizował z M110. Może spalanie i kultura pracy na lepszym poziomie. Pozdrawiam i powodzenia.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 10:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Georem mam pytanko-nie ma tyle zachodu z wymianą na manual do M110 ? Na dniach mam oglądać w123 z automatem i właściciel wcześniej przyznał że czasem szarpie troche i na wszeliki wypadek gdybym sie skusił to jakie żędu wydatek brać pod uwage?

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
Post: wt cze 22, 2004 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 945
Numer GG: 550868
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
georem pisze:
Kozmo1 pisze:
Witam. Do tej pory trułem Was problemami ze wtryskiem, ale teraz coś nowego. Padła skrzynia (automatyczna), silnik też się kończy (sprężanie od 11 do 13,5, dymi i na beznyznie i na gazie). Rozważam wymianę całości - silnika ze skrzynią - i mam pytanie, co założyć: oryginał M110 czy na przykład coś z W124 2600-3000ccm. Nowszy silnik by mniej palił i maił lepsze osiągi, ale najważniejsze byłby nowszy a wiec teoretycznie w lepszym stanie, ale nie wiem, czy wszytsko by spasowało bez kłopotów, tj. rozrusznik, alternator, cięgna od gazu, mocowanie silnika, wał napędowy itd. Proszę o radę.


Z tego co widzę to sprężanie jest BDB, do remontu M110 nadaje się poniżej 8! Chyba że masz różnice powyżej 1,5 na sąsiednich cylindrach to może nim telepać. Raczej to głowica do generalnego przeglądu: zaworki, gniazda, prowadnice, uszczelniacze, uszczelki, planowanko i już. Co do skrzyni to remont ale w dobrym i uczciwym warsztacie. Chyba że ręczną 4 sobie kupisz za kilka stów i już. A co do osiągów M103 2,6 lub 3,0 to bym polemizował z M110. Może spalanie i kultura pracy na lepszym poziomie. Pozdrawiam i powodzenia.


Dokładnie! Też na początek postwiłbym na głowicę w nienajlepszym stanie. Zrób próbę olejową, wtedy będzie wiadomo dokadniej, co odpowiada za różnicę pomiędzy cylindrami. Czy dymi od razu po uruchomieniu, czy dopiero, jak silnik się rozgrzeje?
Jeżeli chodzi o skrzynię to zrób remont lub ewentualnie poszukaj innej używanej, ale automatycznej. Konwersja na manuala to nie jest dobry temat [zlosnik] .
Pozdrawiam

_________________
SEBAA
PREZES MB/8 CLUB POLAND w stanie spoczynku
W110 190 Dc '64 "Niuniek"
W114 280 Automatic '73 "White Lady"
TDM 900 '07
"Lepiej w knajpie zabalować
niż w chałupie wykorkować"
"Mystic Festival" Wrocław 28.11.03


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 10:57 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
krzstian pisze:
Georem mam pytanko-nie ma tyle zachodu z wymianą na manual do M110 ? Na dniach mam oglądać w123 z automatem i właściciel wcześniej przyznał że czasem szarpie troche i na wszeliki wypadek gdybym sie skusił to jakie żędu wydatek brać pod uwage?

Trochę jest z pewnością, pytaj kolegę "MERC W107",
widziałem że ktoś chce automat sprzedać za 450zł w ogłoszeniach.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 11:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
georem pisze:
widziałem że ktoś chce automat sprzedać za 450zł w ogłoszeniach.


A co on jest wart? Wygrana w totka to sprawna taka skrzynia, fura szczescia, ze bedzie sluzyla jako skladnica czesci, a szara rzeczywistosc to szrot.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 11:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Hej. Jeśli chodzi o dymienie to dymi od razu po uruchomieniu, z tym, że im bardziej się rozgrzeje tym więcej. Silnik częsie się i to bardzo. Spręzanie: 1 cylider (od przodu auta) 13,5, drugi 12, reszta po 11-11,5. Auto jest dużo słabsze niż poprzednie (W123 250), ale być może jest to wina niesprawnego układu wtryskowego (nie działa urządzenie wzbogacające mieszankę, dysza rozruchowa i wyłącznik pompy paliwa, a jesli chodzi o LPG to reduktor jest za mało wydajny (mam zamiar kupić Lanzi Renzo - podobno najlepszy do Mercedesa 2800ccm). Ze skrzyni nie wadomo jak wyciekł olej i się "spaliła". Najlepszy mechanik (podobno) w Krakowie powiedział, że taniej będzie kupić używkę niż robić, jednak trzeba kupić dobrą (najlepiej sobie wymówić, jakby co). A ha. Dotychczas bardzo mało nim przejechałem, ale na trasie 80km +około 20km po mieście spalił jakieś 40l gazu. Czy to może być wina instalacji, czy raczej silnika?

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 22, 2004 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
1. Zaklej conajmniej połowę wlotu powietrza do filtra i sprawdż jak zachowa się na gazie, ale musisz ustawić dobrą mieszankę!
2. Nie ma możliwości żeby SPALIŁ 40l gazu/100km musi się nim zalewać więc nierówno chodzić i tu może trzeba szukać przyczyny.
3. Sprężanie na pozionie 11-11,5 to jest bardzo dobrze, silnik może się trząść bo np. się zalewa, dużo przyczyn, ja bym nie stawiał na sprężanie.
4. Czuję że kolega popłynie na mechanikach jak ja kiedyś z tym silnikiem, jest mało mechaników którzy się znają na M110. Szkoda że tak daleko mieszkasz.
I NIE DAWAJ ŻADNYCH ZALICZEK MECHANIKOM!

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 12:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Kopci Ci na czarno czy na niebiesko? Silnik ma wystarczającą kompresję (Ja kiedyś miałem z kompresją ok.6,5 i jeszcze jeżdził , ale jak zobaczył górkę to zawracał [zlosnik] )Skrzyni nie zmieniaj na manual bo będziesz żałował !!!!!. Najlepiej ją napraw , albo kup drugą z gwarancją.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 23, 2004 9:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Nigdy w życiu zamiany na manuala!!! W zależności od tego jaką kasę chcesz wpakować w samochód możesz szukać sprawnego automata, albo najlepiej wyremontować tego co masz (wtedy wiesz co masz)
Jeśli chla tyle fazu to znaczy że masz za bogatą mieszankę. silnik nie przepala tego zalewa się i w związku z tym jest słaby jak niewiem.
Co do jakości reduktorów Landi-Renzo to się zgadza, też mam taki. Jeśli nie bedziesz mógł ustawić mieszanki na reduktorze to przykręć dawkę registrem (taki zawór na przewodzie do miksera), a jak to nie pomorze to spróbuj naprawiać reduktor(membranki, itd.). A może mikser ma za mały przelot??. Najpierw napraw wtrysk, bo pewnie ktoś popsuł go montując gaz. Ja na dzień dobry zabrałbym się za główny przekaźnik, jak mowisz że pompa sie nie wyłącza.Ogółem to musisz mieć tam niezły majonez. [zlosnik]
Głowa do góry Kozmo 1 !

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 7:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Cytuj:
Jeśli chla tyle fazu to znaczy że masz za bogatą mieszankę. silnik nie przepala tego zalewa się i w związku z tym jest słaby jak niewiem.

Cytuj:
A może mikser ma za mały przelot??.
Wlot gazu do miksera mam przez dziurę z boku obudowy filtra, tak, że również i filtr jest przedziurawiony, by doprowadzić gaz do miksera. Przelot jest bardzo mały, ale jeśli chodzi o jazdę na benzynie - bez filtra powietrza i miksera - było taka samo jak z tymi rzeczami.
W skrzyni automatycznej mechanik zmieni mi panewkę, jeśli będzie chodzić to będę na niej jeździł, a jeśli nie to znalazłem w Krakowie warsztat (koło M1, na Kamionki) w którym za 800zł założą manula 4biegowego (cena obejmuje wszystko: skrzynie, robotę, pedał itd.). Nie wiem co będzie z silnikiem, narazie muszę w ogóle auto uruchomić.
Nie miałem kłopotu - kupiłem 116.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl