MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 19, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 28, 2004 11:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
Witam. Od kilku dni jestem właścicielem (a raczej współwłaścicielem razem z ojcem) MB W123 200D z roku 81'. Może ktoś pamięta jak pokazywałem zdjęcia z postępu prac remontowych, które przechodził (taka niebieska :) ) Mam kilka problemów z ową beczunią i stąd mam kilka pytań:
1. Miałem już kiedyś taką samą 200D ale z roku 83' ale miała inny silnik. Z tego co wiem to był to nowszy model. Ten natomiast posiada kolektor ssący na wierzchu a filtr paliwa z boku za prawą lampą. Jest to filtr olejowy z tego co zauważyłem i tu jest moje pytanie: ktoś wie jaki powinien być tam poziom oleju i jaki to ma być olej?
2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km.
3. Samochód posiada wspomaganie kierownicy, które nie działa tak jak powinno. W mojej poprzedniej beczce wspomaganie chodziło praktycznie bezgłośnie a w tym podczas kręcenia kierownicą słychać dźwięk przypominający stawiany opór tzn pompa działa tak jak by chciała a nie mogła. wiąże się to również z tym, że kierownica chodzi ciężej i nie wraca po skręci do swojego normalnego położenia. Co w takim razie może to powodować?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuję i obiecuję, że jak tylko dorwę cyfraka to zrobię kilka fotek jak samochód prezentuje się po remoncie.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 8:38 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
hej
no to masz silnik starszy niz '81 - chyba sprzed '80
wiem, ze takie byly w W115, a moze i wczesnych W123, ale nie wiem dokladnie
ad.1
poziom oleju (zwykly silnikowy) do takiej"poleczki" w obudowie (tzn. ma byc zalane cale to wglebienie)
ad.2
moze dostaje zbyt duzo powietrza i daje to uboga mieszanke - juz nie pamietam jak to sie reguluje. na pewno normalne to nie jest ;)
ad.3
nieszczelnosci pompy? sprawdz klarownosc i poziom plynu do wspomagania

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 11:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Nie chwal sie przeszczepem [zlosnik] .Były takie silniki w beczkach ale chyba przed modyfitkacjami w 1979r.Ustaw sobie wtrysk.Może pzryspieszacz w pompie nie działa jak powinien.Nie polecam zabierać się za to samemu.
Pozdrawiam

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Ad3. Mialem, a wlasciwie dalej mam podobny problem. Gdy zbyt mocno odkrecilem srube regulujaca, to kola przestaly wracac na swoje miejsce.
Poluzowalem troche srube i jest lepiej, niestety skutkuje to zwiekszonym luzem kierownicy.

holy.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 4:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
Sprawdziłem dzisiaj VIN (wreszcie jakoś się do tego zabrałem). Wynika z niego, że samochód ten zamówiono w 1977 roku i numer silnika też się zgadza więc nie jest to żaden "przeszczep". Jak to możliwe, że w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest rok produkcji 1981 ?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 8:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Ad 3 - metaliczny dźwięk na skrajnych położeniach? Zawór kwiczy, tak juz ma. Jeśli chodzi o rok i zamówienie, to chyba jest możliwe. Mój jest '79 a zamówienie 1976.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 29, 2004 10:18 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lut 27, 2004 5:54 pm
Posty: 5
Cytuj:
2. W tym samym kolektorze ssącym jest przepustnica, sterowana poprzez dodatkową dźwignię poprowadzoną od gazu. Zauważyłem, że jak wciskam gaz do oporu i przepustnica jest maksymalnie otwarta to samochód wyraźnie dostaje doła (traci moc). Czy jest to normalne? Dodam tylko, że silnik jest po remoncie kapitalnym silnika i przejechał dopiero koło 1000 km.


Przepustnica odpowiedzialna jest za podciśnienie, które ma wpływ na położenie listwy w pompie wtryskowej. (zwężka Venturiego) Z tego, co piszesz, silnik jest po remoncie może mieć celowo zablokowaną pompę, żeby nie wkręcał za wysokich obrotów.

_________________
MB 123 300D
MB 126 500 SEL


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl