MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:05 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 15, 2004 1:24 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Mi bardzo podba się Uaz który spada z ramy 8)
A tak pozatym to jestem przerażony tym co prozentuje Daewoo (niby nowe (nowoczesne ;-) ) auta) i Łada.
http://www.sicurauto.it/forum/viewtopic.php?t=757&sid=6422ce6fb5d504ba9aeaeb49892ffe24

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 3:05 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Matiz broni się całkiem nieźle pomijając fakt, że jest trudność z otwarciem przednich drzwi. Natomiast weź pod uwagę, że Nexia sięga wiekiem roku 1984 [premiera ostatniego z Kadettów], a Espero jeszcze dalej [1981 - premiera Ascony C] - i to wszystko wychodzi w momencie zderzenia. Łada 2107 ["Ziguli"] to zabytek z połowy lat 60 [konstrukcja pokrewna z naszym dużym Fiatem]. Łada Oka - nie wiem czy siedziałeś kiedyś w tym aucie - ja tym jechałem - przekroczenie 60km/h to już zabawa ekstremalna jak z najostrzejszych odcinków Jackass'a. Samara jak na fakt datowania projektu na koniec lat 70 broni się przyzwoicie, co wcale nie znaczy, że załoga na pokładzie ma szanse przeżycia. Jatki w Wołdze nie komentuję, każdy jechał kiedyś Wołgą :-) Natomiast trik UAZa który odkleił się od ramy to numer prawie jak z kreskówek WarnerBros i filmów z Chaplinem - ciekaw jestem czy manekiny po tym dało się jeszcze jakoś naprawić...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 8:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:
Natomiast weź pod uwagę, że Nexia sięga wiekiem roku 1984 [premiera ostatniego z Kadettów], a Espero jeszcze dalej [1981 - premiera Ascony C] - i to wszystko wychodzi w momencie zderzenia.


Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.

TrickyKid pisze:
Łada 2107 ["Ziguli"] to zabytek z połowy lat 60 [konstrukcja pokrewna z naszym dużym Fiatem].


Konstrukcja moze i pokrewna z duzym Fiatem, ale duzy Fiat nie lamie sie tak przy predkosci 60 km/h. Wiem bo sam mialem taki wypadek. Maska powyginala sie prawie cala, ale przedni slupek i kabina pozsotaly nienaruszone. W Polskich samochodach blacha rodem z czolgu Rudy 102, dawala rade :-)

Pozdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 9:17 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.
Ponadto zwrodzcie uwage ze stary UaZ, gdyby sie nie odrywal od ramy nie mialby zadnej strefy zgniotu i ludziom by sie rozrywalo wszystko srodku. Zeleta byloby tylko to, ze ladnie by wygladali w trumnie.... Mnie tam sie pomysl spodobal...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 12:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.
Ponadto zwrodzcie uwage ze stary UaZ, gdyby sie nie odrywal od ramy nie mialby zadnej strefy zgniotu i ludziom by sie rozrywalo wszystko srodku. Zeleta byloby tylko to, ze ladnie by wygladali w trumnie.... Mnie tam sie pomysl spodobal...

Też zwróciłem na to uwagę ;-), rama jak przypiepszyła tak stoi bez żadnych wgnieceń :-?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 1:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
WeebShut pisze:
Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.


Jest obecnie w sprzedaży wiele aut które były projektowane bardzo dawno. Nie wiem na co liczą ludzie którzy je kupują, ale dla mnie jest to po prostu jedno oszustwo - stary plastik przypudrowany nowymi plastikami, i tak leci do klilentów. Do kolekcji archaicznych Daewoo można dopisać Tico - mała puszczeczka która miała swoją premierę w 1984 bodajże jako Suzuki, później było to przez chwilę Subaru, Maruti aż po face-lifcie stało się DU. Ludzie to kupują, i jeszcze chce im się wstawiać ryczące wydechy i dodatkowe plastiki. A po zderzeniu nie wiadomo co jest czym...
Co do Żiguli macie rację, to był Fiat 124, zapomniałem o tym.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 1:58 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
WeebShut pisze:
Uzytkownikow i potencjalnych klientow nie interesuje na jakim samochodzie bazuje Nexia czy Espero. Jest to samochod produkowany obecnie, wiec i poziom bezpieczenstwa ma zapewniac taki jak samochody z konca lat 90.


Jezdzilem ostanio GolfemV, waga niemalze jak w123, potezny slupek drzwiowy - 2x taki jak w w123. Bezpieczenstwo nie bierze sie z niczego. Porownaj do Golfa2. Stad i cena aut rozna i trzeba miec swiadomosc tego jak sie auto kupuje. Stara konstrukcja oferuje tylko poziom bezpieczenstwa wymagany normami, a to nie ma nic wspolnego z crash testami. BTW. sa rozne i przy roznych warunkach robione (na przestrzeni lat tez sie zmienialy) i nie wszystkie wyniki da sie wprost porownac.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 2:00 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.


Lada jest nowoczesniejsza od podciwego 125, tylne azwieszenie na wahaczacz i silnik z walkiem rozrzadu w glowicy:) Swoja droga 1 samara wyjechala w 1984 roku.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 2:21 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
laudan pisze:
Ocet pisze:
Lada jest rodem z fiata 124, pojazdu o stpien nizszej klasie niz 125.


Lada jest nowoczesniejsza od podciwego 125, tylne azwieszenie na wahaczacz i silnik z walkiem rozrzadu w glowicy:) Swoja droga 1 samara wyjechala w 1984 roku.


Bo ladzianki byly modyfikowane "do przodu" a nie jak nasz zoltar "do tylu"... Tam nie usuwali podpor walow i tego typu patenty racjonalizatorskie nie mialy miejsca...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 2:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Konstrukcja podwozia ww. fiatów sięga chyba lat 50? Może nawet 124 jest nowocześniejsze - nie jestem pewien.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 6:25 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
124 był nowszą konstrukcją niż 125.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 6:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
wojz pisze:
124 był nowszą konstrukcją niż 125.


Odwrotnie, 124 był protoplastą i 125p i łady a następcą 1500,1800 i 2300 z przełomu lat 50/60.Prototyp silnika zastosowanego w naszym 125p był z 1936r!!!
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 6:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Stawros pisze:
wojz pisze:
124 był nowszą konstrukcją niż 125.


Odwrotnie, 124 był protoplastą i 125p i łady a następcą 1500,1800 i 2300 z przełomu lat 50/60.Prototyp silnika zastosowanego w naszym 125p był z 1936r!!!
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Nie chciałbyś. Seicento było 1 kub 2 od końca w kategorii małych, a o Cocolino nawet nikt nie pisał. Do starszych nigdy nie próbowałem dotrzeć.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 7:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Stawros pisze:
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Trochę nie na temat, ale jak zwykle zaprotestuję przeciwko lekceważącym przezwiskom innych nacji :-). Oduczmy się tego, wyjdzie nam to na dobre. Piszę to publicznie, bo mam swój ukryty cel dydaktyczny 8).

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 15, 2004 7:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Stawros pisze:
A swoją drogą to chciałbym zobaczyć rodzime produkty tych rozbawionych makaroniarzy w takim teście.


Proszę bardzo

SC : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=73
Ypsilon : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=26
Brava : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=2&id2=32

I na deser coprawda nie włoskie, ale zaskakująco plastyczne -
Rover 100 : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=11
BMW e36 : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=15
Xantia : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=3&id2=16
Saab 900 (!) : http://www.euroncap.com/content/safety_ ... d1=3&id2=2

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl