MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 25, 2004 2:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam po powrocie zza oceanu. Nawet nie wiecie ile dla mnie znaczyl brak dostepu do forum?!!!! [sciecie] (przez 2 miechy)

W USA i w Kanadzie stare Mieczyslawy niestety nie maja prawa bytu.Te z.ejszczuchy wola jezdzic nowymi plastikowymi KIA Sorento lub inne SUV. Przez 2 miesiace zobaczylem 1 W114 (wersja USA) w stanie agonalnym. Mercedesow w tych krajach jezdzi od groma ale same nowe sztuki wiec nie ma sie nad czym rozpisywac (az sie serce kraje)

Co do powrotu nt. przyziemny zapytuje????:
Prace nad moimi w 115 trwaja i napotkalem na dosc powazny problem. Dach w moim najlepszym W115 zostal "napietnowany" przez poprzedniego wlasciciela i tenze gosc wstawil mu cudowny szyber-dach (szklany i uchylny) z cudowna uszelka o gr. 2 cm, ktory nota bene cieknie [zlosnik] .

Pomyslalem sobie, ze mojemu Mieciowi trzeba bedzie zapodac przeszczep dachu z innego egzemplarza. Wiem, ze jest karkolomna operacja lecz zapytuje: czy ktokolwiek z was to robil a jesli tak to prosze o zlote rady co trzeba zrobic a czego nie mozna zrobic aby uzyskac w miare zadowalajacy efekt (symetria drzwi w stosunku do linii dachu i brak zjawiska strzelania szyby przedniej i tylnej w funkcji zlego pospawania. Czy dach jest w postaci fabrycznej zintegrowany ze slupkami czy tez jest tylko czapka????. Gdzie jest oryginalnie zgrzewany do nadwozia: na slupkach czy razem ze slupkami ro budy????

Moze da sie powiekszyc ta dziure i kupic oryginalny szyber dach z prowadnicami i jakos go wspawac? czy ten pomysl jest debilny bo moze pokrzywic dach w czasie spawania????. Napiszcie prosze co o tym pomysle sadzicie.

Prosze o cenne rady. Naprawde nie wiem co zrobic ale stanu rzeczwistego nie chce "urzeczywistniac". Z tym pokracznym szklanym dachem moj Mieciu bedzie wygladal dosc nieelegancko i nie chce sie narazac jako obiekt smiechu na zlocie. Poza tym zabija mnie ten dysonans.
Za wszelkie glupie wyskoki w tej kwestii przepraszam lecz nie jestem wykwalifikowanym specem od blacharki pojazdowej i niezbyt sie na tym znam. Moje wynurzenia wynikaja z braku praktycznej wiedzy nt. tego procesu wiec sorry.

Czekam na jakiekolwiek cenne info.

Pzdr.

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 7:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Cześć!
Temat kiedyś wałkowałem na forum:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0
I wydaje mi się że metoda wstawienia kawałka blachy z dachu innej 115 jest dobrym pomysłem. Należy przy tym zwrócić uwage bo wstawienie tej blachy musi być zrobione po mistrzowsku i byle jaki blacharz niech się lepiej nie zabiera za to. Nie wchodzą w grę żadne zakładki tylko ciągła spoina czołowa robiona etapami przez dzień albo i dwa, żeby dach się nie pofalował.
Co do wyrównania powierzchni to najlepiej rzecz jasna cynowanie - tu też jest potrzebny człowiek który umie to robić a takich jest niewielu. Druga opcja (uzgodniona z klubowym specjalistą Colosem [zlosnik]) to układanie szpachli z włóknem na reaktywny grunt Euroxy RM. Przy zastosowaniu odpowiednich reżimów czasowych w nakładaniu poszczególnych warstw uzyskujemu wiązanie chemiczne między szpachlą a dachem co ma zapewnić dobrą współprace oraz odporność na odpadanie nawet gdy blacha pracuje, wygina się itd.

Także jak widzisz przepis jest tylko go trzeba wypróbować [zlosnik] Ja na razie mam bardzoiej priorytetowe wydatki i nie wiem czy wogóle dojedzie do łatania tej dziury w dachu.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: ndz lip 25, 2004 11:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Poznalem kiedys czlowieka ktory zrobil operacje wstawienie "nowego" dachu i sie udalo autko prezentuje sie super

P.S. Dysponuje obcietym dachem z orginalnym szyberdachem (calosc w niezlym stanie)


Powodzenia

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 3:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Według mnie jak wiele sprowadzanych rozbitkow ma przespawany dach to czemu niby tak nie zrobic w 115? kupic dach uciac na miare słupki przyspawac i po krzyku.potrzeba tylko dobrego blacharza....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 4:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
AMG pisze:
Poznalem kiedys czlowieka ktory zrobil operacje wstawienie "nowego" dachu i sie udalo autko prezentuje sie super

P.S. Dysponuje obcietym dachem z orginalnym szyberdachem (calosc w niezlym stanie)


Powodzenia

Pamiętajcie tylko że orginalny szyberdach nie kończy się na ramie podczepionej do dachu. Są to też odpływy w słupkach sięgające aż do nadkoli samochodu. Jeżeli się instaluje dach z szyberdachem w aucie które go nie posiadało to trzeba o tym wiedzieć.

MERCEDES 4 EVER pisze:
Według mnie jak wiele sprowadzanych rozbitkow ma przespawany dach to czemu niby tak nie zrobic w 115? kupic dach uciac na miare słupki przyspawac i po krzyku.potrzeba tylko dobrego blacharza....

Moje auto miało przeszczepianą tylną część nadwozia i łączenie wykonane jest na tylnych słupkach. Mimo bardzo fachowo wykonanego łączenia (słupek nie jest ucięty na raz tylko każda z trzech blach na innym poziomie - a spawanie wykonane tylko spoinami czołowymi) po 11 latach korozja w jednym słupku była dość duża. W przypadku auta z szyberdachem kiedy to woda z szyberdachu jest odprowadzana słupkami warunki do jej rozwoju są nieporównywalnie lepsze. Dlatego ja bym takiego zabiegu nie ryzykował.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 7:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
dlatego dobrze ten zabieg wychodzi w autach na sprzedarz,rdza na spawach wychodzi po 10 latach,tyle czasu wystarczy zeby go opchnąc.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 10:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem taki "zabieg" wspawania innego dachu przekracza granice zdrowego rozsądku i zwykłego sensu.

Pozdrawiam.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 25, 2004 10:56 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
W najbliższym czasie taka operacja czeka moje auto, bo oryginalny dach z szyberem jest w stanie agonalnym. Mam już drugi i jak będzie robiony to prześlę zdjęcia.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 26, 2004 12:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
oki Stomek

czekam z utesknieniem na foty!

PZDR

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl