MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 31, 2004 1:32 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich!

Mam takie pytanko: Czy na jałowych obrotach ciśnienie oleju na poziomie 1,1 - 1,2 to nie za mało? Mam silnik 2,4 Diesel. Samochód posiadam od miesiąca. Przed wymianą oleju ciśnienie trzymał jakieś 1,5 - 1,6 (oczywiście na gorąco). Po wymianie jest jak napisałem wcześniej. Po dodaniu gazu trzyma 3.
Powiedzcie czy da się coś z tym zrobić?
Poprzedni właściciel mówił, że ma samochód 10 lat i przez 10 lat ciśnienie zawsze miał 1,6 :)
Czekam na Waszą cenną pomoc!

Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 10:27 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
1. Generalnie wartości w stanach "dość niskie prawidłowe".
2. Jaki olej był, a jaki zalałeś?
3. Czy szybko idzie na 3 po dodaniu gazu? - powinien, tylko nie takie zabawy +100 obr, ale z życiem

P.S. masz tez sporo w archiwum ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 12:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Pewnie miał 1,6 bo mu DOKTORKA zapodali, ciekaw tylko ile puszeczek, ja mam 300D i jak po autostradzie go pogonię to spada w okolicę 0,9-1,1; a przy normalnej jeździe miasto i trasa do 110 to ciśnienie mam 1,1-1,5.
Olej to mineralny LOTOS.
Więc się nie przejmuj.
Pozdrawiam

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 12:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
georem pisze:
Pewnie miał 1,6 bo mu DOKTORKA zapodali

A szto eto za cudo :o ? Cos z tej serii co niby uszczelki regeneruje?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 12:55 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
No nie mów że nie znajesz, MOTODOCTOR i inne zageszczajace dodatki do olejów, niby podnoszą ciśnienie, zmniejszają dymienie itd... itp...
Kiedyś wlałem to do silnika, puszeczką, nawet nie pamiętam jakiej firmy, fakt był taki że: podniosło się ciśnienie oleju i silnik pracował jakby to określić "bardziej miekko", ale wydaje mi się że po kilkuset kilometrach ciśnienie wróciło do swojego stanu sprzed dolania, czy mu to zaszkodziło czy pomogło nie wiem, jeździłem tym autem jeszcze z 25tyś km i było OK.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 1:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Nu widzisz, ja zawsze te półki omijam duużym łukiem, bo się nie znam na tych cudach, a płakać po jakimś to bym nie lubił [szalone] . Wystarczy, że benzyna w tym kraju nie zachwyca [zlosnik] .

Kiedyś zastanawiałem się nad STP do wtrysków, ale opanowałem swą żądzę posiadania, nie wiem czy na stałe [oczko]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 1:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Tego preparatu nie kupiłem w markecie bo to jest zupełna kupa!
Dostałem go od mechanika, mówił mi że zupełnie inna oferta jest dla warsztatów samochodowych, najczęściej te preparaty nie są dostępne w normalnej sprzedaży.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 1:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No ze dwa razy w ramach wolnego czasu snułem się po sklepach przy stacjach beznzynowych.
Akurat Doktora nie widziałem. Pomysł swoją drogą troche jak w starym żydowskim dowcipie o kawie - najpierw kupujemy dobry, niezbyt gęsty olej a potem go zagęszczamy... [oczko]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: sob lip 31, 2004 7:49 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak cisnienie rosnie po dodaniu gazu do 3 to jest ok. Ponizej 0.3 oznacza malo oleju. Przypisywanie temu wskaznikowi funkcji sledzenia zuzycia silnika jest dosc czeste i bledne. Byli tacy co remontowali silnik, a wskazania byly non stop okolo 3 i na odwrot. Moje w123 240d zrobilo pod moja noga 80tkm, jak go ostro przegonie to spada do 1 i nadal jezdzi:) Pewnie zmieniles na inny olej i stad ta roznica. Jak przeszedlem z mobila na lotos to wskazania cisnienia byly nizsze.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 10:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Wynika to chyba z przewrażliwienia, w końcu jak będzie źle, to zapali się lampka i dolewanie oleju już też nie pomaga. Jeszcze niegdy mi się coś takiego nie przytrafiło.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 11:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
Witam
Ja mam silnik po remoncie i też na biegu jałowym po paru ostrych kilometrach ciśnienie spada do 1,1 . Ale wszystko jest ok.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 31, 2004 11:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Rzeczywiście w bocznej półce znalazłem jakąś malutką buteleczkę po jakimś uszczelniaczu jak sądzę :) Więc to mogło być to...
Co do oleju - wierząc poprzedniemu właścicielowi dolałem ponoć tego samego czyli Orlen SemiSynthetic. Beczułka miała bańkę Orlenu w bagażniku w dniu zakupu, więc chyba to było lane :)
Ciśnienie wzrasta zadowalającą przy dodaniu gazu. Wiadomo nie wzrasta na 3 przy nieznacznym dodawaniu gazu, ale odrazu idzie w górę jak tylko dotykam gazu.
A propos wskaźnika oleju to mam teorię ;) Jeśli na wolnych obrotach wskazówka wam skacze w rytm silnika to macie zużyty napinacz :)

Pozdrawiam
Bertek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 01, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Mam jeszcze jedno pytanie:

Czy niskie ciśnienie oleju świadczy o zużyciu silnika? Czy nie bardziej prawidłowe jest sprawdzenie najpierw stanu pompy oleju? Pytam bo wszyscy patrzą na ciśnienie oleju i na 100% po tym wskazaniu oceniają silnik a nie np pompę oleju. Od czego właściwie spada ciśnienie oleju w zużytym silniku?

Po drugie czy możecie powiedzieć jak można jednoznacznie stwierdzić czy łańcuch rozrządu jest już na wykończeniu? Pytam bo znacznie buja mi silnikiem na jałowych i od czasu do czasu coś w silniku stuknie. Byłem już na regeneracji napinacza, gdyż Pan Karbowniczek powiedział iż to wystarczy. Natomiast kiedy powiedziałem że to bujanie może być od słabego napinacza to mnie wyśmiał i powiedział że może mi wszystko po kolei wymieniać jak jestem taki mądry :( I żebym wyrzucił książkę o naprawach MB i nie czytał forum :( Nie chcę katować silnika...
Ja się tylko normalnie zapytałem...

Nie wiem może miał tylko zły humor


Pozdrawiam
Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 01, 2004 9:46 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Po drugie czy możecie powiedzieć jak można jednoznacznie stwierdzić czy łańcuch rozrządu jest już na wykończeniu?
Bartek


Mierz sie wyciqgniecie lancucha po zdjeciu pokrywy zaworow.

MercBeginner pisze:
Pytam bo znacznie buja mi silnikiem na jałowych i od czasu do czasu coś w silniku stuknie. Byłem już na regeneracji napinacza, gdyż Pan Karbowniczek powiedział iż to wystarczy. Natomiast kiedy powiedziałem że to bujanie może być od słabego napinacza to mnie wyśmiał i powiedział że może mi wszystko po kolei wymieniać jak jestem taki mądry :( I żebym wyrzucił książkę o naprawach MB i nie czytał forum :(


Mierzyles cisnienie sprezania? Jesli sa duze roznice, pomiedzy poszczegolnumi cylindrami, to bedzie bujal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 01, 2004 1:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W mojej 300TD nie spada poniżej 2, nawet po dłuższej jeździe na trasie przy upałach. Samochód jest po wymianie oleju, dostał mineralnego Mobila. Po wymianie wskaźnik pokazje nieco wyższe ciśnienie niż przed. Najważniejsze jest, aby po dodaniu gazu wskoczył natychmiast na 3.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl