MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 09, 2004 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w silniku 300D i 250D tak żeby możńa było powiedzieć ze silnik jest zdrowy i nie potrzebuje remontu. Czy jak na każdym cylindrze bedzie inne ciśnienie ( np. 1: 28 2: 30 3:29 itd ) oczywiście w miarę zbliżone do siebie to czy jest to dopuszczalne ???

Proszę o wskazówki dotyczące pomiarów ciśnienia w silniku Diesla - kupuje autko i nie mam zamiaru kupić trupa ze zdechłym silnikiem.

z gory dziekuje

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 09, 2004 11:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
regulka mowi ze od 22 do 30 ... 40 .. a nawet 45 w nowych autach... wg mnie 24 - 25 to jest dolna granica dla mercedesowskiego diesla.. ponizej zbliza sie ku padaczce...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Jakie powinno być ciśnienie na cylindrach w silniku 300D i 250D tak żeby możńa było powiedzieć ze silnik jest zdrowy i nie potrzebuje remontu. Czy jak na każdym cylindrze bedzie inne ciśnienie ( np. 1: 28 2: 30 3:29 itd ) oczywiście w miarę zbliżone do siebie to czy jest to dopuszczalne ???

Proszę o wskazówki dotyczące pomiarów ciśnienia w silniku Diesla - kupuje autko i nie mam zamiaru kupić trupa ze zdechłym silnikiem.

z gory dziekuje


21 oznacza nominał - dla mnie remont. Myślę, że jak trafisz min 26 na kazdym garze, to będzie OK.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zalezy od manometru (a tak naprawde od tego kiedy byl wyskalowany), bo roznie to z nimi bywa w warsztacie. Dla w124 dobrze jest zeby bylo okolo 30. Roznice miedzy cylindrami max. 3 (ale przy 3 bedzie juz trzesc autem:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 9:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
hm zależy też na jakim silniku mierzysz czy na zimnym czy na gorącym.
norma mowi ze ćiśnienie nie powinno być niższe niż 26 i rożnica nie wiecej niz 5 atm. myśle ze jak bedzie 25 przy duzym silniku na zimno to tez bedzie dobrze. duze silniki maja tendencje do duzych roznic na garakach :(
w 190 2.0 mialem od 25,5 do 30,5 (taxi 480 tys.) dzisiaj ma 530 tys. pali w najwieksze mrozy (eksploatowane na wsi przez tescia) chodzi rowno.
wiesz jak mierzyc? masz manometr\?

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 11:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jeżeli mierzyć to tylko na zimno, najlepiej po nocy stania. A i tak warto zasięgnąć opinii "kogoś kto się zna" czy do oleju nie dolano jakiegoś "doktorka" czy innego smarowidła czasowo poprawiającego kompresję. Pojechać na oględziny z kolegą - Ty jedź innym wozem z tyłu, a kolega potencjalnym nabytkiem. Przyciśnijcie dobrze "obiekt" i zobacz jak dymi. W większości wypadków "motodoktorki" nie wyeliminją dymienia na niebiesko (palony olej). Dobrze sprawdź "automata", n.p. podjazd pod stromy krawężnik (powolutku!). Powodzenia.

PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:05 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.


Mozna mierzyc i na cieplym, tylko trzeba miec odpowiednie tabele porownawcze (lub doswiadczenie) no i dobrze wyskalowany przyrzad (pisze o tym, bo np. na Boryny zmierzy Ci 29, a u Karbowniczka 21 - niezly rozrzut wynikow:)). Na zimnym nie da sie oparzyc [zlosnik]

Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji. Te autka w przedziale cenowy jakich szuka Pszczola maja juz okolo 15 lat i znalezc cos ciekawego nie jest latwo.

ps. Zeby pomierzyc ciesnienie trzeba wykrecic wtryskiwacze, miec manometr z odpowiednia stopka. Nie jest to praca na 5 min, a przyrzad i klucz do wtryskow to jest spory wydatek. To nie benzyna ze odkreca sie swieczki i mierzy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
laudan pisze:
Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji.

Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją [zlosnik] ?

Cytuj:
Te autka w przedziale cenowy jakich szuka Pszczola maja juz okolo 15 lat i znalezc cos ciekawego nie jest latwo.

Na pewno, tym bardziej, że wg zasłyszanych informacji sporo poszły ceny w górę po otwarciu granic. I do tego konkurencja z czarnego lądu.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 1:02 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją [zlosnik] ?


Pszczola sie uparl na 250D, 300D, a tych jest sporo mniej na rynku i jest mocna rywalizacja o nie:) W 200D mozna wybrac ladne sztuki, choc jak napisalem ladny i w dobrej cenie dlugo nie czeka na kupca [zlosnik] Co do rdzy, zalezy od regionu Niemiec:) W okolicach Koln, w tamtym roku byl 3 razy snieg, raz nawet sie przez noc utrzymal. W tym roku byl juz okolo 2 tygodnie i nawet przez kilka nocy sie utrzymywal:) Mniej soli, chyba ze znad morza polnocnego [zlosnik] Ogolnie mniej rdzy.

Bukol pisze:
Na pewno, tym bardziej, że wg zasłyszanych informacji sporo poszły ceny w górę po otwarciu granic. I do tego konkurencja z czarnego lądu.


Ceny MB mocno sie nie zmienily. Jest wiekszy wybor niz u nas, a przy tym nadal taniej. Co nie znyczy, ze jest latwo znalezc dobry samochod. Latwiej niz u nas i mniej trzeba sie najezdzic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 3:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
laudan pisze:
i mniej trzeba sie najezdzic.

Jak już się tam jest [oczko]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 3:16 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Wookee pisze:
Jak już się tam jest [oczko]


Dokladnie [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 4:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.


Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę :roll: [zlosnik] ;) ) do W 115, a już w ostateczności do W 123, bo też jest "nowe" [zlosnik] , ale przynajmniej nieplastikowe. W 124 u mnie odpada w przedbiegach. Pozdrawiam ;) .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 4:54 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę :roll: [zlosnik] ;) ) do W 115, a już w ostateczności do W 123, bo też jest "nowe" [zlosnik] , ale przynajmniej nieplastikowe. W 124 u mnie odpada w przedbiegach. Pozdrawiam ;) .


Wczoraj policzylem ile mnie hobby pod tytulem 80tkm w123 240D kosztowalo [zlosnik] Teraz jego obowiazki przejmuje w201 i jest to sporo mniej kosztownisza zabawa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 5:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Bukol pisze:
laudan pisze:
Mysle ze Pszczola policzyl ile kosztuje zabawa z w123, w115 i podejrzewa ze z nowszym w124 bedzie mniej inwestycji.

Ale jak pokazuje raport Sebiana, tanio i łatwo też nie jest. A Pszczoła, jak znajdzie auto, to będzie mniej więcej rocznikowo podobne lub taxi. Czy w Niemczech ata mniej rdzewieją [zlosnik] ?


No tak się składa, że auta w .de nie tylko mniej rdzewieją, ale też wolniej się zużywają. Powód? Częściej garażowane, w zimie częściej niz w Polsce jeżdżące po odśnieżonych drogach, zawieszenie nie jest zabijane na offroadach, paliwo jest mniej chrzczone, to co się zużywa jest częściej zastępowane nowymi elementami z gwiazdą a nie zamiennikami niewiadomego pochodzenia. Gdybym miał kupować, wolałbym niemiecką taksę niż auto będące naście lat w Polsce w prywatnych rękach.


Mitu pisze:
Bukol pisze:
PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.


Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę :roll: [zlosnik] ;) ) do W 115, a już w ostateczności do W 123, bo też jest "nowe" [zlosnik] , ale przynajmniej nieplastikowe. W 124 u mnie odpada w przedbiegach. Pozdrawiam ;) .


Pszczoła już o tym mówił - potrzebuje na codzień auta które nie będzie skarbonką, a w115 do remontu ma już zaklepane.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 5:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
TrickyKid pisze:

Mitu pisze:
Bukol pisze:
PS - a dlaczego 124? Taki jakiś nowy i plastikowy.


Mnie to też dziwi. Z całych sił dążyłbym (dążę :roll: [zlosnik] ;) ) do W 115, a już w ostateczności do W 123, bo też jest "nowe" [zlosnik] , ale przynajmniej nieplastikowe. W 124 u mnie odpada w przedbiegach. Pozdrawiam ;) .


Pszczoła już o tym mówił - potrzebuje na codzień auta które nie będzie skarbonką, a w115 do remontu ma już zaklepane.


Pamiętam, że o tym pisał, ale nadal się dziwię. Ma zaklepaną W 115, ale pozostaje jeszcze W 123 do jazdy na codzień. Poza tym można mieć dwie W 115 od święta i codziennie. Argument Laudana, że z W 123 było drożej też do mnie nie przemawia, bo:
1. Ekonomia to nie wszystko. Jak jeździłem Polonezem to było dużo taniej niż W 116, choć jak narazie mogę powiedzieć, że oba się nie psuły to za powrotem do Poloneza nie tęsknię [zlosnik] . Wrażeń z jazdy na pieniądze przeliczyć się nie da, a poza tym chyba wielkiej różnicy w kosztach między W 123, a W 201 nie ma :-? .
2. Zastanawiam się ile Laudan przejechał W 201, bo chyba koszty powinno się podliczyć po takim samym przebiegu. Poza tym eksploatacja W 123 w Polsce wychodzi chyba taniej jak w Niemczech. Laudan a robiłeś juz remont zawieszenia w W 201?

P.S. Laudan jak Cię pisać? Z wielkiej czy z małej litery? W podpisie masz tak, w emblemacie inaczej.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl