MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 09, 2004 11:06 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam.

Jak zapewne wiekszość z Was wie ze zamieżam kupić kolejnego MB. Tym razem uparłem sie na W124 Diesel Automatic. Przejżałem oferty w Polsce i zamieżam wybrać sie do naszych zachodznich sąsiadów na małe poszukiwania (zawsze lepiej mieć autko z Niemczech). Znajmomy widział "komis" gdzieś pod Hamburgiem gdzie jest ok 50-60 Mercedesów. Mam pytanko czy ktoś wie gdzie są jeszcze jekieś składy MB gdzie moża kupić wymarzony samochodzik??? Ktoś kiedyś nawet pokazywał zdjecia z wielkiego "szrotu"/"komisu" Mercedesów. Jeśli to możliwe to proszę o wskazanie ww. miejsc wraz z dokladnym adresem.

p.s. bardzo proszę rownież o wskazówki dotyczące kupowania auta za granicą. Chyba co do legalności samochodów w Niemczech to nie mam sie co obawiać. Słyszałem rowniż ze jak auto ma "tif" ( czy jak to sie tam zwie [zlosnik] ) to stan techniczny jest dobry, bez niespodzianek - ile w tym prawdy ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Jak zapewne wiekszość z Was wie ze zamieżam kupić kolejnego MB. Tym razem uparłem sie na W124 Diesel Automatic. Przejżałem oferty w Polsce i zamieżam wybrać sie do naszych zachodznich sąsiadów na małe poszukiwania (zawsze lepiej mieć autko z Niemczech).


Np. po Turku jakimś taksówkarzu... [zlosnik] Ale z Niemiec, nie? [oczko]

Pszczola pisze:
Słyszałem rowniż ze jak auto ma "tif" ( czy jak to sie tam zwie [zlosnik] ) to stan techniczny jest dobry, bez niespodzianek - ile w tym prawdy ???


TUV (przez "u-umlaut") [zlosnik] Jeśli o to chodzi, to zdaje się, że w Niemczech TUV wydawany jest na dwa lata, zatem warto zainteresowac się autami, gdzie ten TUV był świeżo zrobiony, a nie takimi, którym kończy się w ciągu najbliższych miesięcy (pół roku).

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pszczola, szukasz autka do 15000 i to w124 250 lub 300D, a wiec w DE mozesz wydac max 2500E-2800E. W tej cenie nie bedzie latwo. Pozostaja Ci mlodsze taxi (1992-1995) lub I seria (przy odrobinie szczescia do 1987 roku). 250D jest malo w sprzedazy, 300D juz wiecej, ale z tymi ostatnimi sa najczesciej problemy. Wiekszosc tych tanszych aut z tych komisow, o ktorych piszesz nie bedzie mialo TUV, albo bedzie ostani miesiac waznosci (TUV robi sie co 2 lata). W tej cenie znalezc dobre autko nie jest dobrze, a to cos nie tak z automatem, a to ktosc posklejal silnik na silikon, a to mialo 6-8 wlascicieli, a to maly crash:) Przebiegi dla tych 250D, 300D to rzad okolo 280-400tkm, moga byc nizsze, ale handluja nimi kolorowi, a oni sa tak samo sprytni jak nasi sprzedawcy gieldowi. Duzo wiekszy wybor jest tak jak Ci pisalem wsrod 200D i 190 200D. Z wyposazenia tez nie beda to okazy zbyt bogate. Dobre w124, w201 i w dobrej cenie sprzedaja sie jak swieze boleczki, jak cos dlugo stoi to wskazowka, zeby sie dobrze temu przyjrzec, bo moze kryc sie ZONK. Duza konkurencja kupujacych z roznych ciekawych stron swiata, szczegolnie krajow arabskich.

Kilka rad:
- placisz 65% akcyzy od wartosci rachunku, nie kazdy handlarz bedzie sklony wpisac 100-200E (pytaj sie od razu), bo dopust od 1500-2000E, uczyni ta zabawe malo oplacalna,
- min 150E to tablice celne + ubezpieczenie (nie jest latwo znalezc najtansze ubezpieczenie, wiec jak kupujesz od handlarza to dobrze sie z nim dogadac), jak auto nie ma TUV to min 50E TUV na export (ponoc patrza bardziej przez palce)
- ropa w DE dochodzi do prawie 1 Euro za 1l(koszty powrotu),
- dobrego auta (MB Diesel:) szuka sie troche, a wiec warto byc samochodem, aby obejrzec kilka, kilkanascie aut, warto szukac po ogloszeniach prywatnych (nie placisz dzialki komisowi), ale jak wyczujesz kolorowego to na 90% nie warto oglodac auta chyba ze ma je krotko, Niemcy swoje auta sprzedaja drozej.
- diesle bez katalizatorow beda tansze (sporo wyzszy podatek)
- autka dla handlarzy i na export tez najczesciej kryja w sobie cos, sprzedajac te auto w niemczech handlarz ponosi odpowiedzialnosc, a na export juz nie;

Jeden z adresow www:
www.mkam.de

Tez sprzedaja cale auta, ale specjalizuja sie w czesciach, nie maja zbyt ciekawych w124.


Ogolnie warto kupic MB w DE, ale nie nastawiaj sie, ze trafisz cos ciekawego od razu, chyba ze masz szczescie.

_________________
w123


Ostatnio zmieniony wt sie 10, 2004 12:36 am przez laudan, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:48 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
laudan pisze:
Pszczola, szukasz autka do 15000 i to w124 250 lub 300D, a wiec w DE mozesz wydac max 2500E-2800E. W tej cenie nie bedzie latwo. Pozostaja Ci mlodsze taxi (1992-1995) lub I seria (przy odrobinie szczescia do 1987 roku). 250D jest malo w sprzedazy, 300D juz wiecej, ale z tymi ostatnimi sa najczesciej problemy. Wiekszosc tych tanszych aut z tych komisow, o ktorych piszesz nie bedzie mialo TUV, albo bedzie ostani miesiac waznosci (TUV robi sie co 2 lata). W tej cenie znalezc dobre autko nie jest dobrze, a to cos nie tak z automatem, a to ktosc posklejal silnik na silikon, a to mialo 6-8 wlascicieli, a to maly crash:) Przebiegi dla tych 250D, 300D to rzad okolo 280-400tkm, moga byc nizsze, ale handluja nimi kolorowi, a oni sa tak samo sprytni jak nasi sprzedawcy gieldowi. Duzo wiekszy wybor jest tak jak Ci pisalem wsrod 200D i 190 200D. Z wyposazenia tez nie beda to okazy zbyt bogate. Dobre w124, w201 i w dobrej cenie sprzedaja sie jak swieze boleczki, jak cos dlugo stoi to wskazowka, zeby sie dobrze temu przyjrzec, bo moze kryc sie ZONK. Duza konkurencja kupujacych z roznych ciekawych stron swiata, szczegolnie krajow arabskich.

Kilka rad:
- placisz 65% akcyzy od wartosci rachunku, nie kazdy handlarz bedzie sklony wpisac 100-200E (pytaj sie od razu), bo dopust od 1500-2000E, uczyni ta zabawe malo oplacalna,
- min 150E to tablice celne + ubezpieczenie (nie jest latwo znalezc najtansze ubezpieczenie, wiec jak kupujesz od handlarza to dobrze sie z nim dogadac), jak auto nie ma TUV to min 50E TUV na export (ponoc patrza bardziej przez palce)
- ropa w DE dochodzi do prawie 1 Euro za 1l(koszty powrotu),
- dobrego auta (MB Diesel:) szuka sie troche, a wiec warto byc samochodem, aby obejrzec kilka, kilkanascie aut, warto szukac po ogloszeniach prywatnych (nie placisz dzialki komisowi), ale jak wyczujesz kolorowego to na 90% nie warto oglodac auta chyba ze ma je krotko, Niemcy swoje auta sprzedaja drozej. Ja kupilem 190 od Polaka mieszkajacego 20 lat w niemczech:)))
- diesle bez katalizatorow beda tansze (sporo wyzszy podatek)
- autka dla handlarzy i na export tez najczesciej kryja w sobie cos, sprzedajac te auto w niemczech handlarz ponosi odpowiedzialnosc, a na export juz nie;

Jeden z adresow www:
www.mkam.de

Tez sprzedaja cale auta, ale specjalizuja sie w czesciach, nie maja zbyt ciekawych w124.


Ogolnie warto kupic MB w DE, ale nie nastawiaj sie, ze trafisz cos ciekawego od razu, chyba ze masz szczescie.


Jednak się cieszę, że wyremontowałem Eminencję [cool] Wiem, co mam [cool] Jak tak czytam i słucham, to jednak dobrze, że jej nie sprzedałem i nie dołożyłem do "czegoś" [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Post: pn sie 09, 2004 11:55 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Sebian pisze:
Jednak się cieszę, że wyremontowałem Eminencję [cool] Wiem, co mam [cool] Jak tak czytam i słucham, to jednak dobrze, że jej nie sprzedałem i nie dołożyłem do "czegoś" [cool]


Jeszcze sie chyba remontuje [zlosnik]

_________________
w123


Ostatnio zmieniony wt sie 10, 2004 12:37 am przez laudan, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
może faktycznie poszukać czegoś w Polsce ???


P.s. Może mi ktoś coś powiedzieć na temat tego autka:
http://www.gratka.pl/moto/tresc.phtml?id_rubryka=1&marka=Mercedes&model=124&id_region=0&z_dnia=-1&cena_od=0&cena_do=20000&f_typ_silnika=diesel&slowa=ATS&inte=on&gaze=on&biur=on&id_podrubryka=1&nr=2
a może ktoś by je dla mnie obejrzał???

Laudan: mówiłeś ze coś nie tak jest ze zbiorniczkiem wyrównawczym - co mogło sie z nim stać ??? nie wiem cyz jest jeszcze ta oferta aktualna - ale chyba to dobra cena za to autko ( podobno 15.000zl )

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 12:23 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mozna szukac i w DE, ale nie jest tak, ze stoi tak w kazdym komisie po kilka w124 w bardzo ladnym stanie i za nie duze pieniadze. Co do zbiorniczka, to spojrz co tam plywa. Moze puscila uszczelka pod glowica, bo ma ciemne plamy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 10, 2004 9:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
kup Ex -Taxi do 15 tys. mozesz miec okolo rocznika 91-92.
ja mam 3 auto po taxi i nie narzekam mysle ze jest w lepszym stanie niz wiekszosc z Polski i Niemiec (maja przeglady 2 razy w roku).
150 E kosztuja tablice z ubezieczeniem exportowym, reszta sie zgadza.
szukaj na mobile. w okolicach Hamburga (moge Ci pomoc)
np.
http://www.mobile.de/cgi-bin/homepage.p ... tnerHead=1

http://www.mobile.de/cgi-bin/homepage.p ... tnerHead=1

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
Post: wt sie 10, 2004 12:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Pszczola pisze:
Chyba co do legalności samochodów w Niemczech to nie mam sie co obawiać.

A to niby dlaczego nie? Skąd w naszym narodzie takie ślepe zaufanie do Niemców? Z tego co mi wiadomo od handlarzy polskich, większości sztuczek i trików nauczyli się od Niemców. A cofanie liczników też nie jest polskim wynalazkiem.

Cytuj:
Słyszałem rowniż ze jak auto ma "tif" ( czy jak to sie tam zwie [zlosnik] ) to stan techniczny jest dobry, bez niespodzianek - ile w tym prawdy ???

Niewiele. Nie będę powtarzał po kolegach. Zwróć uwagę na to co pisał laudan: większość starszych MB od handlarzy ma adnotację "nur fur export" (tylko na eksport), co w praktyce oznacza, że sprzedający nie chce brać jakiejkolwiek odpowiedzialności za samochód.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl