MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 6:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 11, 2004 11:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
dziś naprawialiśmy
tzn jeden trochę ciekł, w okolicy tylnej belki, zrobiony został sposobem ekonomicznym - przeciąć, uciąć, wsunąć wężyk, założyć opaskę
po przecięciu tam gdzie ciekł zaczęło na nas lecieć z górnej jego części, wiec wymieniony został kawałek ponad 50 cm, prawie do dna baku, tam gdzie oryginalny weżyk przechodzi w rurkę
ufff
nie tak szybko [zlosnikz]
w momencie jego przymocowywania strzelił drugi obok, (nie wiem czy powrót czy zasialnie, bo tamten się w końcy wysiurał, a ten leciał i leciał) i sikał na nas ze zdwojoną siłą, zatykanie go nic nie dawało, benzyna leci pod pache i w inne szczypiące miejsca
dobrze ze w baku tylko ok 12 litrów - to wszystko przez szybko wciśniętą grubszą rurę leciało do miski, dopiero się mozna było zabrać za łaczenie
no ale lepiej w takim momencie niż gdzies na drodze, co coekawe w środku były zdrowizna, tylko na zewnątrz od wody i soli żdżarte
ale przynajmniej szybko przeczytałem jak korzystać z gaśnicy, moze przyda się kiedyś (tfu, tfu)

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 11, 2004 11:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Nie p...... się z tym! dorobienie nowych miedzianych przewodów to koszt ok.10 - 12zł/mb. Przerabiałem takie sztukowanie z poprzednią beczką i gdy zakładałem kawałek igielitu z jednej strony to łamało się z drugiej - bez sensu.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 11, 2004 11:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
ale gdzie? chyba u ciebie gdzieś, w moich rejonach o czyms takim nie słyszałem, ale popytam
a samemu mozna dorobić? z jakiś cienkich rurek?
pobawić się i podoginać?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 11, 2004 11:51 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Kubol - przeszukaj forum - Maniek coś o tym pisał... Raz kiedyś i raz całkiem niedawno [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 12, 2004 12:05 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Maniek pisał o tej samej pruszkowskiej firmie z której usług i ja kilka razy korzystałem (ostatnio robiłem u nich przewód do nivomatu).Mozna to załatwić, potrzebne są tylko końcówki z gwintami na wzór i długość.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 12, 2004 10:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Ja to przerabiałem w tamtym roku tylko u mnie był pełny bak- zalałem całe podwórko. Kupiłem wtedy przewody paliwowe miedziane do Poloneza. Kosztowało to 36 zł.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Ano. Temat destrukcji przewodów paliwowych (sztywnych) to niejako ja wywołałem (a właściwie dziadek Kanapowóz, któremu to się stało). Na razie wybrałem wariant doraźny naprawy. Niemniej pobyt pod autem i ocena stanu przewodów wskazuje na absolutną konieczność szybkiej wymiany obu. Oszacowałem długość przewodów i wyszło mi o. 3.2m na każdy. Jak długie są te miedziane do Poloneza o których napisałeś?
Dowiadywałem się w firmie WP na ul. Ołówkowej w Pruszkowie pod W-wą i tam:
1. najlepiej mieć stary na wzór lub ostatecznie wymiary (długość + średnica)
2. dorabiają od ręki
3. koszt wynosi 20 zł brutto za każdy rozpoczęty metr przewodu (fi-8mm)
W sklepie ogólnomotoryzacyjnym widziałem przewod miedziany paliwowy do Poloneza (fi 8) za 38 zł/szt. ale sprzedawca nie znał długości.

_________________
Pozdrawiam,

Zielony
ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 9:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Stomek pisał
Cytuj:
Ja to przerabiałem w tamtym roku tylko u mnie był pełny bak- zalałem całe podwórko. Kupiłem wtedy przewody paliwowe miedziane do Poloneza. Kosztowało to 36 zł.

Co ja słyszę znowu coś ciekawego nie wiem czy wiecie ale tuleje do amorków pasują od żuka, podobno przewody hamulcowe też(tego nie przerabiałem), teraz słyszę że przewody paliwowe od poldiego czy ta nasza polska myśl techniczna jest taka żeby z każdego zachodniego auta wziąć coś i zrobić sobie własne auto, czy raczej każda zachodnia firma przeszczepiła cos od nas [oczko] tak nawiasem mówiąc zakładałem kuzynowi do meganki cupe wtyczki do świateł od poldiego kolejny przykład znajomy szuka do Manty chłodnicy od poldiego lub kredensa bo pasuje [zlosnik]
Pozdrawiam posiadaczy MB i FSO zarazem

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 15, 2004 9:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
A długość całkowita poldiego to 4318 odejmij metr na bak myśle że przewody ci starczą [oczko]
Powodzenia

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 12:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 28, 2003 11:58 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Nie widzę powodu żeby się wyśmiewać. Przewody paliwowe stalowe do mojej beczki kosztują po 150 zł za sztukę (podróbki). Miedziane dorabiane na Ołówkowej 80 zł za sztukę. A miedziane robione w takiej samej technologii jak te z Ołówkowej (też wymiar fi-8 ) ale dla Poloneza 38 zł. Cena tak niska bo podyktowana skalą produkcji. Wnioski narzucają się same. Co do amortyzatorów tylnych to jest nieprawda. Nie pasują od Żuka bo mają inne mocowanie dolne (kupiłem od Żuka i próbowałem zakładać - zrezygnowałem). Kupiłem potem tanie olejowe DELPHI do MB i jeszcze jakoś się trzymają.

_________________
Pozdrawiam,



Zielony

ex MB W123/250/BG/505kkm "Kanapowóz" R.I.P.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 3:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witam Zielony ja się nie naśmiewam z was/nas tylko znam kilku ludzi którzy twierdzą że polonez jak i jego podzespoły nie nadają się do niczego a jednak nie mają racji co do amorków to pisałem o samych tulejach bo ten temat przerabiałem amorki były dobre a tuleje się wytłukły a gość sprzedawca który mi doradził te tuleje mówił też o przewodach na szczęście tego nie przerabiałem. Pozdrawiam wszystkich Posiadaczy MB i Polskich kuchenek gazowych spod znaku FSO [oczko]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 12:02 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
no tak, a jak Maniek pytal o przewody do nivo, to nie wiedzieli co to... sklerotycy [zlosnik]

No a jesli chodzi o paliwowe... Robilem to na skwerze Kosciuszki na wycieczce po zatankowaniu do pelna...

patrz:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=847&highlight=

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: czw sie 19, 2004 1:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 25, 2003 3:16 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Lublin
Dzien dobry
Ja tez mam ten sam problem. Z tylu w okolicach wachaczy jest to szystko posztukowane kawalkami gumowych przewodow, cieknie na tlumik (dobrze ze tylko ropa!) cale podworko zapaprane ON i nie da rady jezdzic taka beka. Dzisiaj kupilem 10 m rurki miedzianej fi 8 mm - zew(9 zl/m uzywanej do instalacji LPG) i 0,5 m przewodu fi 8 -wew olejoodpornego Gates. Przy okazji zadam bece nowa pompke reczna paliwa. Prosze o podpowiedz co jeszcze powinienem miec ze soba zanim wjade na kanal i zaczne wyrywac stare przewody bo mam ambicje dokonac sam tej naprawy, np. czy mozna napotkac jakis problem od strony zbiornika paliwa?
Pozdr


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl