MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 10:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 16, 2004 3:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Witam
Szybciutkie pytanie ile taki silnik (sprawny) moze kosztowac i jakie taki silniczek ma osiagi
*zuzycie paliwa
*predkosc

i jezeli komus bedzie chcialo sie napisac ... jakie zmiany trzeba bylo by wprowadzic przy przerobce z 220D ?
pozdrawiam.

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 6:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
Ja to przerabiałem. OM 616 (2.4 D) na M115 (2.3). Ile może taki silnik kosztować to nie wiem - ja trafiłem okazję :D - ale tani nie jest. Chleje na umór [zlosnik] (15l U95 w mieście lub 17-21l LPG to norma [szalone] ) jednakże przy delikatnym traktowaniu na trasie potrafił mi zejść poniżej 14 l LPG. Przeróbek praktycznie żadnych nie musiałem stosować. Cyrk był jedynie z cięgłami od pedału gazu - a raczej ich brakiem. Oprócz tego trzeba podłączyć kilka kabli i gotowe [zlosnikok]
Osiągi? Ja mam chyba nie ten most bo szybciej niż 130 nie pojedzie ale za to ładnie przyśpiesza o czym dobitnie przekonał się kilka dni temu właściciel Opla Calibry na pl.Dominikańskim we Wrocławiu [hihi]

_________________
ex/8 74'


Ostatnio zmieniony pn sie 16, 2004 6:53 pm przez damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Widziałem jak kiedyś w szczecinie taki popis dała w-115 peugotowi 405 2.0i chyba, na pewno dwa litry benzyna. gostek z peugeota hihał na stan Mieczysławy przygazówka na światłach, zielone i jak myślicie kto był szybszy....................................................................................................................oczywiście w-115 właścicielowi zrzedła mina ciekawe jak wyglądał na następnych swiatłach bo merunia staneła znowu obok niego. Pozdrawiam
kruszyn nie zastanawiaj się tylko przerabiaj [oczko]

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 7:18 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
damian pisze:
Ja to przerabiałem. OM 616 (2.4 D) na M115 (2.3). Ile może taki silnik kosztować to nie wiem - ja trafiłem okazję :D - ale tani nie jest. Chleje na umór [zlosnik] (15l U95 w mieście lub 17-21l LPG to norma [szalone] ) jednakże przy delikatnym traktowaniu na trasie potrafił mi zejść poniżej 14 l LPG. Przeróbek praktycznie żadnych nie musiałem stosować.

Jak przekladac, to polecam M102 - kilka zalet:
1. K-jet, lepsza symbioza z LPG
2. Nowszy jest, latwiej dostac taki dobry
3. Spalanie ma lepsze (=mniejsze), na trasie spokojnie 10l LPG

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 7:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
JareG pisze:
damian pisze:
Ja to przerabiałem. OM 616 (2.4 D) na M115 (2.3). Ile może taki silnik kosztować to nie wiem - ja trafiłem okazję :D - ale tani nie jest. Chleje na umór [zlosnik] (15l U95 w mieście lub 17-21l LPG to norma [szalone] ) jednakże przy delikatnym traktowaniu na trasie potrafił mi zejść poniżej 14 l LPG. Przeróbek praktycznie żadnych nie musiałem stosować.

Jak przekladac, to polecam M102 - kilka zalet:
1. K-jet, lepsza symbioza z LPG
2. Nowszy jest, latwiej dostac taki dobry
3. Spalanie ma lepsze (=mniejsze), na trasie spokojnie 10l LPG


Zgadza się Jarku ale M102 nie był montowany seryjnie w W115 a M115 tak, więc po "przeszczepie serca" nie będzia aż tak raziła nieorginalność ;) . Poza tym Stroberg ma w takim aucie swój niezaprzeczalny i niepowtarzalny urok którego brakuje już w młodszej wersji ;)
Co do symbiozy z LPG to wydaje mi się iż silnik gaźnikowy lepiej zniesie gaz niź silnik na wtrysku ( mam lpg juz chyba rok i nie miałem nigdy żadnych problemów, jakichś wystrzałów i co kto sobie jeszcze wymyśli).

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
damian pisze:
Zgadza się Jarku ale M102 nie był montowany seryjnie w W115 a M115 tak, więc po "przeszczepie serca" nie będzia aż tak raziła nieorginalność ;) . Poza

No jesli tak sprawa wyglada, to fakt, M102 nie pasuje [hehe]

Cytuj:
tym Stroberg ma w takim aucie swój niezaprzeczalny i niepowtarzalny urok którego brakuje już w młodszej wersji ;)

Sebaa i Misiek tez sie nim podniecaja.. faktem jest, ze brzmi ladnie [ok]

Cytuj:
Co do symbiozy z LPG to wydaje mi się iż silnik gaźnikowy lepiej zniesie gaz niź silnik na wtrysku ( mam lpg juz chyba rok i nie miałem nigdy żadnych problemów, jakichś wystrzałów i co kto sobie jeszcze wymyśli).

Ja tak samo na M102 - mam juz dwa lata (i ponad 60kkm), i zadnego strzala. I jest jedna zaleta K-jeta (ale ze mnie poeta, z Cz-wy rodem [hehe][oczko]) - moge w dowolnej chwili przelaczac sie z Pb na LPG i zuruck, byleby tylko miec leciutko pedal gazu wcisniety. Na gazniku sie tak nie da...
Poza tym, K-jet jest latwiejszy w oblsludze (bo wlasciwie bezobslugowy), a gaznik czasami trza wyregulowac.. i to moze byc bool (a dokladniej to znalezienie fachowca od regulacji)

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
Post: pn sie 16, 2004 8:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
W temacie pokazania "lanosom" na switlach kto tu rzadzi to moja 123 tez czasami pokazuje nowym autom gdzie jest ich miejsce, ale jak moj ojciec jedziel na codzien W114 2.8 (sedan) to byla zabawa bo nikt sie nie spodziewa w 114-115 benzyniaka tylko wolnego dieselka.

A juz nie wspomne o przyjemnosci ruszenie sobie ze swiatel 6.9 [zlosnik] [usmiech] [cool]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 8:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ojoj.. to mnie zaraziliscie teraz [zlosnik] ......... no wlasnie tego mi brakuje ...... nie szalenstw na starcie i pokazywaniu kto jest lepszy bo prawde mowiac w moim miesiecie ,,bojki,, jak ja ich nazywam chyba maja szacunek dla mojego auta bo raczej pokazuja [ok] niz chca sie scigac....... chociaz niejednego dieselka noweszej geberacji zdziwil dosyc zwawo rozpedzajacy sie do 120 mercedes i czasami przy 130 kilku poporostu wysiadalo zawijajc sie w swoich czarnych klebach dymu [cool] ........ Bardziej zalezy mi na lepszym starcie do wyprzedzania i moze troche wiekszej predkosci maksymalnej ....... czasami kulam sie do brelina i jednak zbyt monotonne jest toczenie sie 110km/h w porywach do 130 po autostradzie i po kilkudziesieciu kilometrach troche zlosci kiedy wszyscy Cie wyprzedzaja .......... co do dzwieku ... nie wiem czy wszystkie 220D maja taki odglos ale moj naprawde swietnie brzmi na wolnych obrotach jest to klekotanie jak u wszystkich ale przy ruszaniu i na wyzszych obrotach naprawde slicznie bulgocze ..... nie wiem czy to wina moze juz zdezelowanego tlumika czy jak ale bardzo mi sie to bodoba ...... i jeszcze jedna sprawa przy dodawaniu gazu .... na postoju bardzo fajnie kolysze mi sie auto hehehehe kiedys stanalem z boku i dosyc zadziornie to wygladalo hehehehe .......... Dobra koniec pitolenia .
Powiedzcie mi prosze jeszcze czy koniecznaj jest wymiana skrzyni na 5 biegowa ?? pewnie ma to znaczneie na ekonomi jazdy ale czy jest to wymaganne ??? i czy wogole takie skrzynie byly do 115 ?

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 9:28 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
kruszyn pisze:
(...)Dobra koniec pitolenia .
Powiedzcie mi prosze jeszcze czy koniecznaj jest wymiana skrzyni na 5 biegowa ?? pewnie ma to znaczneie na ekonomi jazdy ale czy jest to wymaganne ??? i czy wogole takie skrzynie byly do 115 ?

Nie jest konieczna, no i chyba w w114/115 nie bylo V-biegowek.. (glowy nie dam, w w123 i owszem, ale dosc rzadko)

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 11:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
V skrzynie w 115/114 sie zdarzaly byly do kupienie na zamowienie lecz ciezko spotkac bo nie byly zbyt popularne .

Ostatnio spotkalem goscia ktory jezdzi 115 200D z V skrzynia powiedzial ze spala mu na trasie 6 litrow a moja tez 200D palila 8-9 l.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 12:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmm moje 220D po trasie pije 6.5-7l tazke duzej roznicy moze poza cichsza praca silnika by nie bylo ....
to jeszcze mi tylko powiedzcie co bylo z mostami ??? bo most chyba tez przydalo by sie jednak zmienic.... bo nie wydaje mi sie zeby przy silniku 230 max predkosc wynosila 130km/h........ jak juzwszystko bede wiedzial to zaczne rozgladac sie za czesciami itd ............ ech znowu koszta :) .....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 12:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
kruszyn pisze:
(...)
to jeszcze mi tylko powiedzcie co bylo z mostami ??? bo most chyba tez przydalo by sie jednak zmienic.... bo nie wydaje mi sie zeby przy silniku 230

Mozna, ale nie trzeba od razu [hehe] Jezdzic bedzie [ok]

Cytuj:
max predkosc wynosila 130km/h........ jak juzwszystko bede wiedzial to zaczne rozgladac sie za czesciami itd ............ ech znowu koszta :) .....

M102 w 230TE ma 200 na liczniku; M115 mysle ze 180 powinien miec..
Dobrze byloby uklad wydechowy panie kolego wymienic, benzyna ma nieco inny. No i bez pompy paliwa sie nie obejdzie, modul zaplonowy (przynajmniej do M102) tez sie moze przydac..

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 12:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
zdaje sobie sprawe zreszta to chyba oczywiste takze o tym nawet nie pisze :) na razie musze sobie zrobic chociaz przypuszczalny kosztorys czy ta cala operacja sie oplaca ..... :) a potem jak sie uda :) hehe

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 17, 2004 12:41 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
most powinien byc 3,69. Jakbys chcial miec 230.6 to bys go nie musial zmieniac [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl