MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 16, 2004 9:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam taki problem. Kupiłem beczułkę z piszczącymi tylnymi klockami. Postanowiłem wymienić je na jakieś sensowniejsze gdyż włożone były podróby. Kupiłem klocki hamulcowe firmy ATE i niestety te również piszczą! :(
Cały zacisk był rozłożony przed założeniem klocków, oczyszczony i nasmarowany. Wymieniony przwód hamulcowy elastyczny.

Pytanie, czy piszczenie nie jest spowodowane przypadkiem luzem na tylnym łożysku? Łożysko jeszcze pracuje ale powiedziano mi że przydało by się je wymienić. Czy to przez nierówne układanie się tarczy może tak piszczeć?
Tarcze są grube, klocki nowe, zacisk z nowymi uszczelkami i piszczy :(

Dajcie znać bo dostanę ataku [zlosnik]
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Post: pn sie 16, 2004 9:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
MercBeginner pisze:
...
Pytanie, czy piszczenie nie jest spowodowane przypadkiem luzem na tylnym łożysku? Łożysko jeszcze pracuje ale powiedziano mi że przydało by się je wymienić. Czy to przez nierówne układanie się tarczy może tak piszczeć?
...

Podłącze się pod pytanie. Sądziłem że wszystko u mnie będzie Ok, nabyłem nowe tarcze Brembo i klocki Textar na przód, zaciski zregenerowane i po zimie zaczęły ryczeć na całego, że przy otwartych oknach uszy więdną :-?

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 9:56 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Qrde - u mnie ostatnio po zmianie klocków z tyłu to samo z tą różnicą, że czasem piszczy jak Intercity w trakcie awaryjnego hamowania, a czasem cisza...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
Post: pn sie 16, 2004 9:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Maniek pisze:
Podłącze się pod pytanie. Sądziłem że wszystko u mnie będzie Ok, nabyłem nowe tarcze Brembo i klocki Textar na przód, zaciski zregenerowane i po zimie zaczęły ryczeć na całego, że przy otwartych oknach uszy więdną :-?


Niestety nie zawsze klocki dobrej firmy beda dobre najlepiej jest sie oradzic sprzedajacego jakie klocki sa dobre i nie piszczace a oni z opini swich klientow czesto to wiedza

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 9:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
U mnie na poprzednich klockach beczułka hamowała jak POCIĄG i to towarowy 40 jednostek!!!
Czułem się jak bym zatrzymywał czołg!

A propos łożyska to chyba sobie zrobie na złość i kupie nowe łożysko za ostanie pieniądze bo czuję w kościach, że to przez nie taką wiochę robię w okolicy :evil:
Moja teściowa wie już dawno, że przyjechałem bo słychać z daleka...

Please pomóżcie bo to jest wstyd z takim festynem jeździć
Pozdrawiam - Bartek piiiiii [zlosnik]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Witajcie

U mnie jest to samo wszystkie klocki nowe
wszystkie tarcze nowe , a jak piszczy tak piszczy.

A co lepsze przy mocnym skręcie w prawo piszczy mimo że nie hamuję.

wystarczy lekko przycisnąć pedał i jest spokój
(pewnie się jakiś kloc zawiesił)

aaaaaaa pamiętajcie, należy dbać o zaciski, ja miałem taki przypadek , że jak wracałem z Krakowa do Gdyni to we Włocławku oderwała mi się bieżnia tarczy od reszty :o
powodem był zapieczony jeden tłoczek i tak wyginało tarczę , że wkońcu nie dała rady.
Pozdrawiam

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Rany chłopaki, ja myślałem, że mnie tu wesprzecie na duchu a to zmasowany atak [szalone] Mam nadzieje, że po wymianie łożyska przestanie piszczeć. Spytacie dlaczego obstawiam to łożysko? Dlatego, że tylko ten zacisk piszczy i tylko to łożysko ma luzy :) Jak się uda to będe skakał do góry jak małe dziecko (czyli znowu nie tak wysko [oczko] )

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Lozysko nie piszczy:), a halasuje powyzej pewnej predkosci. Pisk jest tylko przy hamowaniu?... Jesli szukasz lozysk na tyl, to sprawdz taka firme jak Stalexport, mozna u nich kupic bardzo tannio oba i to produkcji FAG, a wiec 1 klasa. Do tego trzeba jeszcze zakupic 2 simmeringi i nakretke lozyskowa.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie przeczytałeś uważnie :) Wiem, że łożysko nie piszczy [zlosnik] . Chodziło mi o to, że jak jest łożysko wytarte i ma luzy to może tarcza hamulcowa nie układa się równolegle do klocków czyli kręci się krzywo [zlosnik]

Tak to sobie tłumaczę, ale im bardziej to robię tym bardziej przestaję w to wierzyć [zlosnik] .

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony pn sie 16, 2004 10:33 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Raczej zle sobie to tlumaczysz:) Luz w lozysku da znac o sobie na szybko pokonywanych zakretach.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:37 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Laudan proszę Cię :) Nie filozofuj. Ja tera mówię o piszczeniu klocków i teorii krzywej tarczy. Skoro łożysko ma luz to oznacza to tyle że zacisk z klockami stoi przykręcony, a tarcza może wykonywać ruchy tym większe im większy luz łożyska. I tu powstaje różnica kątów :) O to mi chodzi... a to że łożysko mam do wymiany jest pewne jak 2 x 2 :)

Pozdrawiam

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:41 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Chodzi Ci o plywajaca tarcze:), ale klocki ja ustawia odpowiednio po nacisnieciu hamulca. W mojej 240D tez zaczely piszczec ostanio, moze w Wawie wisi cos w powietrzu:)))

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Niech będzie i pływająca tarcza [smiech]. Widzę, że zajarzyłeś [oczko] . No to u mnie często jest tak, że jak docisnę mocniej hamulec to przestaje piszczeć. Ale równie często nie ma to wpływu - piszczy cały czas

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 10:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Zajarzylem wczesniej, tylko pisalem krok dalej:), ze lozysko z piszczeniem klockow ma malo wspolnego. Problem czesto rozwiazuje klocki+ tarcze jednego producenta, najlepiej tego slusznego ATE lub Textar. Choc nigdy nie masz pewnosci co jest w pudelku:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 16, 2004 11:13 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Ja mam stare tarcze (błagają o wymianę lub choćby przetoczenie [zlosnik] ), klocki jakieś polskie tanizny i nic nie piszczy. Chyba nie ma reguły.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl