MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 8:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 18, 2004 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem W124 300D Automatic. Może teraz parę słów o samym autku : autko przyjechało do nas jako składak w ’94 ( podobno na kołach). Wcześniej miała tylko jedną właścicielkę ( ur. 1929r !!! ) która najprawdopodobniej puknęła kogoś lekko w d... ( świadczą o tym wymienione reflektory i od podwozia spawy które kończą się jakieś 10/15 cm od zderzaka, a przy dodatku są dobrze zrobione – opinia dobrego, znajomego blacharza ).
Odkupiłem ją od starszego gościa, który nią jeździł ponad 8lat. Samochód został sprawdzony na hamowni itp. i wyjechał z niej z wynikiem bdb. Silnik jest już po wymianie oleju ( koleś lał pół syntetyk wiec też takiego wlałem) i ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku ( a francol się grzeje, bo jest padnięte sprzęgło wisko ( czy jak się to zwie)) waha się pomiędzy 1.6/8 a 2.0. ( tu pytanko jaka powinna być temperatura w dieslu ??? ) Sam silnik miał niedawno robioną głowice i wymieniane wtryskiwacze, byłem u gościa, który to robił i mówił, że ciśnienie na cylindrach nie schodziło poniżej 28.
Trochę to ciśnienie oleju mnie martwiło, ale trzech mechaników ( w tym 2 moich znajomych) uspokoiło mnie ze to jest norma i że silnik jest dobry. Nawet jeden mi pokazywał jakieś katalogi, w którym było napisane ze na jałowych nie może zejść poniżej 0.75 a przy 3000 ma by na 3.0 ( co o tym sądzicie ??? )
Stan licznika przy zakupie jest adekwatny do stanu ogólnego – 390.000km. blacha zdrowa ( oczywiście gdzieniegdzie pojawiają się małe purchle – ale przy tym wieku to norma ), środek jest naprawdę ładny, siedzenia nie poprzecierane, podsufitka w miarę czysta, plastiki całe.
Jak na razie to przejechałem ponad 300km i odpukać nic się nie dzieje, nic nie stuka, mój mechanik mówi że trafiłem okazje. Jedynie trzeba wymienić jeden drążek , to wisko, centralny przy wlewie nie działa i chyba to na tyle ( dzisiaj podczas jazdy zresetowałem licznik dzienny i się zawiesił ). Jak trochę uzbieram grosza to kupie oczywiście oryginalne kierunkowskazy – na razie muszę powymieniać wszystkie płyny – a to też kosztuje.
Zdjęcia niebawem ( to ten biały z allegro ).

Na koniec chciałem podziękować koledze Octowi za „mechanikę przez telefon”.


p.s. może ktoś wie ile to sprzęgło kosztuje ???

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 8:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Gratuluję, przyjedź na test-drive :-)

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 8:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
no Pszczola moje Gratulacje... czekam na fotki - bo nie widziałem jeszcze

co do sprzegła to zmartwie Cie... do W123 kosztowało coś około 900zł

polecam narazie zrobić wentylator na stałe
używane wisko ciężko kupić bo zazwyczaj jest źle przechowywane i olej ucieka (wisko powinno być przechowywanie pionowo)

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 8:30 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cala przyjemnosc po mojej stronie!
Sadzac po podpisie to ma jedyny sluszny kolor [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: śr sie 18, 2004 8:33 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gratuluje:) Ktory rok auta? Ja w 200D mam wlascielke z 1927 roku, w koncu Opaauto:))))

Visko do w124 300D to cena okolo 600PLN, tylko nie wiem, czy to byla za nowe, czy uzywki (kilka razy w tym samym czasie co ja byli w warsztacie goscie, ktorzy wymieniali Visko).

Cisnienie oleju wskazyje nie na stan silnika, ale czy jest olej [zlosnik] Min to 0,3 i przy dodaniu gazu ma wzrosnac na 3. Pewnie jak go ostro pogonisz to spadnie do okolo 1, ale tym tez nie ma sie co przejmowac.

Temperatura silnika deisla w w124 moze dojsc to 100 i troche wiecej. Wlaczenie elektormagnesu (Ty masz Visco, wiec nie wiem), nastepuje od 100 do 107 stopni w zaleznosci od czujnika, wiec przy upalach w korku 100 jest norma.

BTW. 290tkm na allegro to byla zmylka?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 9:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Co do Visko to wiatrak chodzi cały czas na jednych obrotach. Koszt podobno ok. 500zl za nowe firmy coś na „Z” tak mi się wydaje.
Rok : ’89 ( sprawdzony )
Jak ostro pogoniłem nie spadło poniżej 1.5 ( chyba dobrze ? )
Temperatura ( ostatnio wskaźnik zaczął latać dziwnie – tak jak w każdym poprzednim moim MB – nie wiem o co chodzi – termostat ?

sam silnik chyba jest ok bo nigdzie nie wycieka, chodzi rowno, nie dymi za bardzo, za zilmnym odpala bez problmu i nawet nim nie telepie. Oczenicie na Zlocie :)

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2004 9:46 pm przez Pszczola, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 9:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
gratulacje!
z opisu silnik jest prima.

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
Post: śr sie 18, 2004 9:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Gratuluje nowego nabytku

P.S. Co do dat urodzenia wlascicieli to ja bym tak temu nie dowierzal swoja 123 (ze wzgledu na znizki ) zarejestrowalem na Babcie (1922) [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
Post: śr sie 18, 2004 9:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
AMG pisze:
Gratuluje nowego nabytku

P.S. Co do dat urodzenia wlascicieli to ja bym tak temu nie dowierzal swoja 123 (ze wzgledu na znizki ) zarejestrowalem na Babcie (1922) [zlosnik]


no tak ale w Niemczech raczej nikt sie w to nie bawi ( IMO ). Po prostu jesteśmy za biedni i tyle.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 9:57 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pszczola pisze:
Temperatura ( ostatnio wskaźnik zaczął latać dziwnie – tak jak w każdym poprzednim moim MB – nie wiem o co chodzi – termostat ?


Jesli sa ta gwatowne zmiany to jest to wina wskaznika.

_________________
w123


Na górę
Post: śr sie 18, 2004 10:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Pszczola pisze:
no tak ale w Niemczech raczej nikt sie w to nie bawi ( IMO ). Po prostu jesteśmy za biedni i tyle.


Opaauto, czyli wyznacznik statusu spolecznego:) Wiekszosc majetnych starszych ludzi w DE kupuje mercedesy.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 10:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
laudan pisze:
Pszczola pisze:
Temperatura ( ostatnio wskaźnik zaczął latać dziwnie – tak jak w każdym poprzednim moim MB – nie wiem o co chodzi – termostat ?


Jesli sa ta gwatowne zmiany to jest to wina wskaznika.


pewnie tak bo ona sie rusza jak jade po dziurach [zlosnik] tak to pokazyje 40st. , a raz na ruski rok wskaze na kilka sek. wlasciwą temp. dziwne wczoraj byl jeszcze dobry.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
nie mogłem sie powstrzymac :D
Cytuj:
dziwne wczoraj byl jeszcze dobry.

no kiedys musi byc ten pierwszy dzien reeszty jego zycia (tzn padaczki ) ;)

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
Post: śr sie 18, 2004 10:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Gratuluję [cool] A podpis faktycznie inny - nie ma w nim tego czegoś skaczącego [oczko]

laudan pisze:
Visko do w124 300D to cena okolo 600PLN, tylko nie wiem, czy to byla za nowe, czy uzywki (kilka razy w tym samym czasie co ja byli w warsztacie goscie, ktorzy wymieniali Visko).


Niedawno kupiłem oryginalne nowe sprzęgło Visco do 250D - po dobrych rabatach zapłaciłem chyba coś ok 550-580zł. Myślę, że do 300D powinno być dostępne w cenie ok. 600zł.

Temperatura nawet do 100oC jest do przyjęcia. Najlepiej pojeździj ostro, a potem postaw go z włączonym silnikem na upalena odkrytej przestrzeni, i poobserwuj, co się dzieje ze wskazaniami temperatury. Poza tym sprzęgło Visco można sprawdzić manualnie, ale to już chyba wiesz jak [oczko]

Latająca wskazówka od temperatury to dość popularna usterka, o której niedawno pisaliśmy i dotyczy zimnych lutów/styków na "szafie" [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 18, 2004 10:45 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
chmm, pamietalem, ze visko jest drozsze...
A wskaznik cisnienia wskazuje poziom w nowym silniku, jak nie ma oleju to nie ma cisnienia [hehe3]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl