MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 8:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sie 24, 2004 12:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Ostatnio coraz bardziej poznaje swoje autko – gównie przez drobne usterki. Tym razem sypnęło się podświetlanie gałki biegów/ pozycji biegu ( nie wiem jak to nazwać ). Jak to rozebrać żeby dosta się do żarówki ??? Dodam że czarna obwódka trochę odchodziła i w jednym miejscu przykleiłem ją poxipolem do „tunelu” (mile widziany sposób bez zdejmowania tego plastyka ). No i jeszcze jak zdjąć gałkę biegów???

p.s. właśnie przesączam 3litry „nalewki farmaceutów” przez pieluchę tetrową – wydajność ok. 200ml/h ale warto – jak ktoś chcę przepis to pytać na priv - POLECAM [zlosnik]

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 12:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
A to nie idzie światłowodem z jakiegoś centralnego punktu?

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 1:12 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Powiem jak było u mnie, może Cię to naprowadzi:
1) Jest zwykła żarówka, pomimo tego, że w samochodzi są wykożystane światłowody
2) Należy wykręcić prowadnice popielniczki (2 śróbki, widoczn po wyjęciu popielniczki)
3) Teraz możesz wyciągnąć tą deskę która jest dookoła skrzynii biegów (bardzo możliwe, że była przykręcona gdzieś w okolicach popielniczki, ale nie pamietam, zobaczysz)
4) Po lewej stronie obudowy lewarka, zobaczysz kabelek wchodzący w takie coś plastikowego, co wygląda jak wtyczka, podważasz śruboktem i już masz w ręce żarówkę ;-)
5) wymieniasz żarówkę
6) Stosujesz 4,3,2,1 w drugą stronę [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt sie 24, 2004 8:16 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Pszczola pisze:
Dodam że czarna obwódka trochę odchodziła i w jednym miejscu przykleiłem ją poxipolem do „tunelu” (mile widziany sposób bez zdejmowania tego plastyka ). No i jeszcze jak zdjąć gałkę biegów???


O ile teraz cokolwiek odkleisz [szalone] Poxipol? :o [szalone] Zdaje się, że Andrzej wszystko Ci już opisał. Gałki biegów nie zdejmuje się. Pamiętaj tylko o właściwej żaróweczce, żebyś sobie nie wytopił tego i owego [szalone]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 11:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

And opisal dokladnie , jak masz drewno to nie ma srubek mocujacych , jak masz plastik to sa 2 srubki mocujace polke w dolne czesci gniazda na popielniczke. A jeszcze jedno - z drugiej strony tej polki przy biegach jest niewielki kolek mocujacy wiec polke najpierw do tylu przesuwasz a dopiero pozniej do gory.

PZDR

Ja poprosze o ten przepis na piiv.

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
Post: wt sie 24, 2004 11:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
Sebian pisze:
(...)
O ile teraz cokolwiek odkleisz [szalone] Poxipol? :o [szalone] Zdaje się, że

Sebian, Pscoła daje rade.. [zlosnik][hehe]
A w kazdym razie chlopak walczy...

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 12:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Niestety nie jest to takie proste. Stróbki odkręcone - ale obudowa popielniczki blokuje sie o obwódke podtrzymującą radio. NIe mam pojecia jak to zrobić ( tak zeby nie zepsuć ). Juz z qmplem próbowałem i niestety nie idzie. Trza bedzie jechać do znajomego mechanika który MB ma w jednym paluszku. [szalone]

p.s. poxipol już zszedł że śladu nie ma

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 2:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
no i sprawa zalatwiona. Pokazano mi srobke pod wykladzina w tunelu i sprawa zalatwiona.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 2:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Co wy kombinujecie????
Zdejmujesz ramkę plastikową wokół wybieraka biegów. Następnie chwytasz pazurami drewno od tyłu i pociągasz do góry. Drewno wyskakuje z zatrzasku, następnie przesuwasz je trochę do tyłu i zdejmujesz całkiem.W wybieraku są dwie żarówki 1,2W dostępne po ściągnięciu pokrywy z "wyświetlaczem".Pokrywka schodzi dość ciężko. Jest na zatrzaskach.I nie ma ani jednej śrubki [zlosnik] !

P.S. Jescze trochę i Pszczoła rozebrałby całą konsolę.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 9:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Antoni Janikowski pisze:
Co wy kombinujecie????
Zdejmujesz ramkę plastikową wokół wybieraka biegów. Następnie chwytasz pazurami drewno od tyłu i pociągasz do góry. Drewno wyskakuje z zatrzasku, następnie przesuwasz je trochę do tyłu i zdejmujesz całkiem.W wybieraku są dwie żarówki 1,2W dostępne po ściągnięciu pokrywy z "wyświetlaczem".Pokrywka schodzi dość ciężko. Jest na zatrzaskach.I nie ma ani jednej śrubki [zlosnik] !

P.S. Jescze trochę i Pszczoła rozebrałby całą konsolę.


dokladnie jest tak. ten poprzedni sposób był nieskuteczny. Żarówka wyszła bez problemu. Widziałem przy wybieraku tylko jedną – gdzie jest druga? – przy popielniczce ?

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 9:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Dzisiaj jak wyjąłem deskę z tunelu (ale to jest banał) zauważyłem ze jest obok „wyświetlaczu” pozycji biegu zasłonięta pozycja E i S. Czy po prosu jest od innego modelu ( albo jak jest droższa wersja automata ) czy faktycznie powinna być ta opcja tylko ktoś ją wyłączył i zamaskował.
Sorry za takie denne wyjaśnienie ale nie mam innego pomysłu jak to wyjaśnić.

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 9:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 10:11 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Bukol pisze:
Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek?


Chyba benzyniaki, moj 200D nie ma przelacznika Sport [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 10:15 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Bukol pisze:
Hmmm E i S to przełącznik pomiędzy jazdą ekonomiczną i sportową. Z tego co mi wiadomo, skrzynie po '85 miały takie coś. 126 pierwszej serii miał bez tego, drugiej widziałem tylko takie. Wnioskuję zatem (może nie słusznie) że każdy 124 powinien mieć taki przełącznik. Ale tu niech się wypowie Sebian. Może był to atrybut benzynówek?


Moja Eminencja nie ma tego przełącznika. Myślę, że występował w silnikach zasilanym benzyną i być może w turbodieslach. Żaróweczka powinna być jedna, o ile dobrze pamiętam wymianę [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 24, 2004 10:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
U mnie żarówki są dwie, a Sebian ma jedną bo ma wybierak starego typu. Może dwie żarówki są tylko w wybierakach z E i S żeby podświetlało równomiernie.
Skrzynie z przełącznikiem trybu pracy (E-economy, S-standart, a nie sport jak napisał Bukol). występowały w benzyniakach, 300D turbo nie miało tego badziewnego wynalazku i dobrze!

A co do występowania tej tabliczki z napisami E,S w dieslach to się zgadza. Ostatnio rozbierałem 300D z 89r. i też była taka.Poprostu robili jeden typ tabliczki a dwa typy pokrywy.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl