Witam.
Mimo, iz jestem nowy na forum to mysle, ze moge sie wypowiedziec na temat tego samochodu, poniewaz takowy uzytkuje juz prawie 2 lata i cos niecos wiem na na ten temat i na co nalezy patrzec przy zakupie. Po zdjeciach i opisach z allegro ciezko cokolwiek stwierdzic. Trzeba to zobaczyc osobiscie. Ładny, nawoskowany lakier jeszcze o niczym nie swiadczy. Po pierwsze trzeba ustalic sytuacje prawna auta. Czyli dokumentacja, nr VIN, ewentualne obciazenia finansowe i wszelkie papiery niezbedne do rejestracji. Nastepnie przechodzimy do ogledzin auta.:
- Szkielet: Podluznice (czy nie zgnite, zardzewiale czy nie ma sladow spawania tzn, ze przod jest z innego auta - swiadczy to o bardzo konkretnym dzwonie). Podloga (jesli jest mozliwosc to podziobac w nia srubokretem. Jesli odpada konserwacja (bitex) lub ja przebijemy - to swiadczy, ze jak kupimy to auto to portfel nieco schudnie na remont).
- Blacha: Ladny lakier polozony na szpachli jest wg mne wart tyle co zamek zbudowany na bagnie
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
. Jesli nie znasz sie na tym to wez do ogledzin kogos, kto sie zna i powie ci czy to bedzie odpadac platami i czy wogole warto.
- Silnik: Kompresja i jeszcze raz kompresja. To nalezy w dieslu bezwzglednie sprawdzic. To, ze bedzie nizsza od fabrycznej to normalne, byle sie miescila w normie i roznica jej na poszczegolnych cylindrach byla jak najmniejsza. Jesli na bagnecie olejowym sa opilki metalu to swiadczy, ze silnik juz umiera. Przedmuch gazow spalinowych po otwarciu korka oleju, swiadzy o nieszczelnosci min. na pierscieniach (duzo kasy na remont)). Wycieki. W tym wieku auta to normalne. Umyty karcherem silnik, moze swiadczyc, ze sprzedawca nie chce stresowac klienta cala prawda o wyciekach
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
- Skrzynia automatyczna. W remoncie jej jest to bardzo droga impreza, wiec sie nalezy jej szczgolnie przyjrzec. Po pierwsze na rozgrzanym, zapalonym silniku sprawdzamy olej. Ma byc miedzy min a max i zadnych opilkow. Po drugie na zapalonym silniku i wcisnietym hamulcu gmeramy skrzynia: P-N-R-D-3-2 w odstepach okolo 3 sekundowych i z powrotem. Jesli wyczuwamy wyrazne szarpniecia to moze swiadczyc o zuzyciu skrzyni lub tez o zuzyciu sprzegla podatnego (gumowego) na wale napedowym. Jesli podczas jazdy biegi w ASB zmieniaja sie z wraznym szarpnieciem lub poslizgiem to moze swiadczyc o zuzyciu tarczek, peknietej membranie lub zlej regulacji cisnienia modulacji.
- Zawieszenie. Tutaj test na tzw "polskiej drodze" pokaze wszystkie niedoskonalosci zawieszenia. Trzeba sluchac i wyczuc. Przyladowo koszt naprawy zawieszenia przod do W201 kosztuje:
a. Amortyzatory Sachs gazowe 2 szt - 600 PLN
b. Tuleje metalowo-gumowe wahacza kpl przod - 240 PLN
c. Poduszki gornego mocowania kolumny 2 szt - 164 PLN
(zamienniki Lemforder)
- Wnetrze. Na to tez nalezy zwrocic uwage, gdyz nie ma (nie spotlkalem sie
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
z zamiennikami galek, pokretel, boczkow, tapicerki drzwi, drewnianych elementow i innych pierdol. Mozna je kupic na ASO (ceny zaporowe) lub szukac po szrotach i na gieldach).
Oczywiscie to nie wszystko na co nalezy zwrocic uwage. Poczytaj archiwum forum - znajdziesz naprawde duzo informacji. Powodzenia.
Pozdr.
_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie

)