MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 8:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz wrz 12, 2004 6:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Czy ktoś pamięta rozmiar łozysk do alternatora w 190D 2.5, alternator chyba 550W bo wyposażenie auta ubogie. W zimie wymieniałem i był problem , pamietam że elektryk pokazał mi o takim samym oznaczeniu a okazało się że mają większą średnice wewnętrzną. Dzwoniłem wtedy do sklepów ale akurat nie mieli więc dotoczył mi tulejkę pod inne łozysko ale własnie się to zemściło. Chciałbym kupić szybko nowe ale własnie nie pamiętam rozmiaru ani nie mam już starego na wzór. Czy ktoś pamięta ?
A przy okazji przestoga dla innych by nie kombinować.

_________________
SławeK
--------------------------------
W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony
207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 12, 2004 9:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
:o Wątpie żeby w mercedesie było niewymiarowe łożysko, i to w alternatorze który zrobił pewnie bosch. Prędzej bym stawiał że mechanik był "niewymiarowy"

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 13, 2004 12:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Problem jest dość znany. Po prostu numeracja Boscha w tym przypadku nie odpowiada naszej. Miałem polskie łożysko w ręce i łożysko z tego alternatora i na oko już różniły się wymiarem otworu i to dość sporo a numery miały takie same.

_________________
SławeK

--------------------------------

W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony

207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 13, 2004 1:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Nie lubię takiej roboty ale musiałem jednak rozgrzebać sam ,i teraz czekam aż ktoś mi je przywiezie. A tak dla informacji jeśli ktoś będzie miał taki problem to przednie łożysko w moim alternatorze ma wymiary 52x17x17, nie pamiętam dokładnie numerów Boscha ale jak pisałem wcześniej miałem wstawione polskie łożysko o wymiarach 52x20x15 z tulejką zminiejszającą średnicę z 20mm na 17. I nie tylko ona się wybiła to jeszcze samo łożysko poszło. Tylne jest malutkie 6201ZE NACHI Japan ma wymiary 32x12x10mm. Już wiem że panowie z firmy handlującej łożyskami jak tylko usłyszeli że do Mercedesa to wszystko od razu wiedzieli.

_________________
SławeK

--------------------------------

W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony

207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 16, 2004 7:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
olej chłopie sklepy z łożyskami do aut tylko weż te wymiary i poszukaj np hurtowni typu prema lub skf lub fin wszystkie łożyska są znormalizowane i produkowane przez fabryki typu timken skf nawet nasze krosno mają katalogi na miejscu i znajdziesz każdy typ łożyska nierzadko lepsze i trwalsze od tych ,,samochodowych" np. ja maiałem łożyska w fiacie śp w alternatorze 6201i sie sypały , co sie okazało w premie miałem do wyboru : zwykłe 6201 odkkryte kulki, rs kryte kulki gumą , 2z kryte blaszkami i rewelacyjne łożyska firmy skf z oznaczeniem lu kryte gumą silikonową przecipyłową i na dodatek odporne na temperature do 200 stopni C . firmy często kupują łożyska przekladają do swoich pudełek i opychają jako te ,,samochodowe" właśnie a w 99,9 % jest to totalna lipa. [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 20, 2004 9:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sty 08, 2004 4:15 pm
Posty: 62
Całkowicie się z tym zgadzam. Ale i tak wymieniłem cały alternator. Za długo jechałem z klekoczącym kołem pasowym, okazało się że pękło, ośka ma wyżłobienie, a wiatrak rozkalibrowany otwór. Owszem, można było sobie z tym poradzić tocząc nową tulejkę ale nie chciałem niespodzianek w zimie. To ma jeżdzić a nie psuć się.

_________________
SławeK

--------------------------------

W201 2,5D 90r. jeszcze nie chrzczony

207 240D 88r. "Grzechotnik"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl