MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 9:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koszty naprawy
Post: czw paź 14, 2004 10:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
mam pytanie.
Oglądałem ostatnio beczke 240D i chcialbym ja kupic ale ma pare rzeczy do naprawy i chcialem zapytac ile orientacyjnie moze to wszystko kosztować:

- reparaturka lewego tylnego nadkola wraz z wymianą
- końcówki drążków kierowniczych
- ewentualnie naprawa centralnego zamka (chociaż to jest najmniej ważne)
- no i taka troche dziwna dla mnie sprawa ale pytanie to wynika z mojej niewiedzy. Otóż silnika nie mozna wyłączyć kluczykiem po prostu po przekręceniu w pozycje zero silnik nadal chodzi a zapala normalnie bez problemu. No i moje pytanie brzmi : jaka jest tego przyczyna i czy łatwo tą awarię no i oczywiscie ewentualne koszty.

Dzieki za odpowiedż
pozdr Tomi

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:01 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tomi pisze:
- no i taka troche dziwna dla mnie sprawa ale pytanie to wynika z mojej niewiedzy. Otóż silnika nie mozna wyłączyć kluczykiem po prostu po przekręceniu w pozycje zero silnik nadal chodzi a zapala normalnie bez problemu. No i moje pytanie brzmi : jaka jest tego przyczyna i czy łatwo tą awarię no i oczywiscie ewentualne koszty.

Dzieki za odpowiedż
pozdr Tomi


Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik. Pod maską w okolicach pompy jest (powinien być) przycisk z czerwoną naklejką i napisem STOP - spróbuj tym wyłączyć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik. Pod maską w okolicach pompy jest (powinien być) przycisk z czerwoną naklejką i napisem STOP - spróbuj tym wyłączyć.


Palone jest z kluczyka. A co do przycisku to bede to musial sprawdzić. Ale jeżeli jest to problem z pneumatyka jak napisałeś to czy łatwo jest ten problem usunąć czy wymaga to już sporo zachodu?

Pozdr
Tomi

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tomi pisze:
Palone jest z kluczyka. A co do przycisku to bede to musial sprawdzić. Ale jeżeli jest to problem z pneumatyka jak napisałeś to czy łatwo jest ten problem usunąć czy wymaga to już sporo zachodu?

Pozdr
Tomi

Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Bukol pisze:

Jeżeli auto jest palone z hebla to i heblem się gasi. Jeżeli palony z kluczyka to problem z pneumatyką wyłączjącą silnik.


Jak najbardziej, z tym że każde rozszczelnienie pneumatyki( np. przez nieszczelny układ otwierający centralny zamek), może dać taki efekt.
Reperaturka nadkola to koszt ok 60-100zł (zobacz na stronie Sebiego) za jej wymianę zapłaciłem ok.100zł. Pamiętaj tylko że w Beczce, najgorsze rzeczy dzieją się tam gdzie nie widać( podłoga pod mastyką, pod błotnikami itd.).

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp


Skrzynia jets manualna

Cytuj:
Jak najbardziej, z tym że każde rozszczelnienie pneumatyki( np. przez nieszczelny układ otwierający centralny zamek), może dać taki efekt.


Tu możesz mieć racje o tyle że to autko ma centralny zamek ale nie działający. A czy jest możliwe odłaczenie układu centalnego zamka i czy wtedy może to pomoć?[/quote]

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 14, 2004 11:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
coś mnie sie popieprzyło z cytatami ;-) Sorki

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 11:37 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Tomi pisze:

Tu możesz mieć racje o tyle że to autko ma centralny zamek ale nie działający. A czy jest możliwe odłaczenie układu centalnego zamka i czy wtedy może to pomoć?


I o to właśnie chodzi. Po ostatnich działaniach blacharza stwierdziłem to samo - czyli nie gasnący silnik, okazało się że nie podłączył żadnego z siłowników zamka, po podłączeniu wszystko wróciło do normy (chociaż cz. u mnie też nie działa)Może Twoje uszkodzenie polega na nieszczelności wężyków doprowadzających powietrze do siłowników w drzwiach? Oczywiście jest to tylko teoria która przyszła mi do głowy przez skojarzenie: zamków , silnika i własnej przygody z tym tematem [zlosnikz]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 14, 2004 11:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Tomi pisze:
coś mnie sie popieprzyło z cytatami ;-) Sorki


Już poprawiłem. Instrukcja: przed cytatem "[" + "quote" + "]" a po cytacie "[" + "/" + "quote" + "]"

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw paź 14, 2004 3:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Bukol pisze:
Nie sądzę aby to było coś poważnego - raczej sprawy regulacujne przy podciśnieniach. Jeżeli samochód nie był serwisowany u "znawcy" to mogło się wszystko rozregulować. A skrzynia jest automatyczna czy manualna? Jeżeli atomat to też trzeba sprawdzić podciśnienia - często brak ich regulacji jest przyczyną złej pracy, szarpnięć itp


Słyszałem kiedyś, że automaty w W123 z pierwszych lat (na pewno przed '80r) nie miały podłączanego podciśnienia. Zastanawiam się, czy w istocie tak jest.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl