MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 3:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 09, 2004 11:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2004 7:46 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Słupsk
Witam kilka zasadniczych pytań.Kupilem ostatnio 124 z silnikiem 250D rok 1988 jego przebieg jak wskazuje licznik to 167 tys km sprowadzony z niemiec przez znajomego, licznik wydaje sie nie byc krecony a wlascicielem auta byl jakis dr inz,nie byl kupiony u turasow a inzynierkowi chyba by sie krecic nie chcialo...hehe(trochu malo jak na mietka prawie pelnoletniego ale mialem kiedys passata ktory mial 18 lat i tylko 125 tys tez z niemiec i sam sprowadzalem wiec cuda sie zdarzaja... )zrobilem tym autem 2000km po wymianie oleju i nie wizal ani grama nie znam sie zbytnio na MB, (to moj pierwszy) ,ale

1 . zauwazylem ze po ok 1000 km ubylo mi jakies 200 ml plynu z ukladu chlodzenia czy to jest normalne w mietku czy moze gdzies wystepuje jakas nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia(wycieków nie widac w ogóle silnik bez wycieków)

2 .Druga rzecza ktora mnie interesuje sa dziwne chalasy ktore dochodza ze skrzyni biegow slychac je po puszczeniu pedalu sprzegla na wolnych obrotach ,coz to moze byc jakies lozysko w skrzyni, podobno to normalne w MB(pod czas jazdy nie slyszalne, biegi wchodza bez problemu no moze troche wsteczny ciezko?)

3 . przy predkosci ok 130 km i tylko przy takiej autko wpada w delikatne wibracje(wal raczej wykluczony bo po rozpedzeniu do 140 km/h i puszczeniu na luz autko przy 130 zaczyna trochu telepac co to moze byc, dodam ze auto nie bite na 99%.

4.No i w sumie sprawa najważniejsza mial z tylu hudrauliczne zawieszenie lecz amory sie zatarly i sobie wrzucilem zwykle w dobrej cenie lecz mam problem bo chyba powinno wymienic sie rowniez sprezyny ,autko trochu buja i stoi tak jakbym pod gorke jechal, mam pytanie jaka twardosc powinny miec tylne sprezyny moze jakis numer , moze ktos doradzi mam mozliwosc zalatwic ale potrzebuje jakies namiary ,przednie nadkole ma jakis 10 cm przeswit.
Z gory dzieki za pomoc troche sie rozpisalem ,ale licze na wyrozumialosc to moje 5 autko dopiero a pierwszy MB lubie jak samochodzik jest sprawnny na 100 % wiec prosze o pomoc.Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lis 10, 2004 9:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
plutonowyxxx pisze:
Kupilem 124 z silnikiem 250D rok, zrobilem tym autem 2000km

1 . zauwazylem ze po ok 1000 km ubylo mi jakies 200 ml plynu z ukladu chlodzenia czy to jest normalne w mietku

2 dziwne "chalasy" ktore dochodza ze skrzyni biegow slychac je po puszczeniu pedalu sprzegla na wolnych obrotach


Co do punktu pierwszego, to chyba narazie ciężko cokolwiek stwierdzić. Potrzebny jest czas, i obserwacja komory silnika, Może jakaś opaska nie trzyma dostateczne, a może układ byl zapowietrzony i w momencie uruchomienia nagrzewnicy plynu troche ubyło
A halasy to raczej sprawa łożyska oporowego sprzęgła.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Ostatnio zmieniony śr lis 10, 2004 12:12 pm przez Witek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lis 10, 2004 10:29 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
plutonowyxxx pisze:
1 . zauwazylem ze po ok 1000 km ubylo mi jakies 200 ml plynu z ukladu chlodzenia czy to jest normalne w mietku czy moze gdzies wystepuje jakas nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia(wycieków nie widac w ogóle silnik bez wycieków)

Sprawdz chlodnice, ktoredys musi go ubywac.

plutonowyxxx pisze:
2 .Druga rzecza ktora mnie interesuje sa dziwne chalasy ktore dochodza ze skrzyni biegow slychac je po puszczeniu pedalu sprzegla na wolnych obrotach ,coz to moze byc jakies lozysko w skrzyni, podobno to normalne w MB(pod czas jazdy nie slyszalne, biegi wchodza bez problemu no moze troche wsteczny ciezko?)

Tak jak kolega napisal, lozysko oporowe walka sprzegla.

plutonowyxxx pisze:
3 . przy predkosci ok 130 km i tylko przy takiej autko wpada w delikatne wibracje(wal raczej wykluczony bo po rozpedzeniu do 140 km/h i puszczeniu na luz autko przy 130 zaczyna trochu telepac co to moze byc, dodam ze auto nie bite na 99%.

Moze opony, ale predkosc dosc duza jak na nie.

plutonowyxxx pisze:
4.No i w sumie sprawa najważniejsza mial z tylu hudrauliczne zawieszenie lecz amory sie zatarly i sobie wrzucilem zwykle w dobrej cenie lecz mam problem bo chyba powinno wymienic sie rowniez sprezyny ,autko trochu buja i stoi tak jakbym pod gorke jechal, mam pytanie jaka twardosc powinny miec tylne sprezyny moze jakis numer , moze ktos doradzi mam mozliwosc zalatwic ale potrzebuje jakies namiary ,przednie nadkole ma jakis 10 cm przeswit.

Troche kiepsko zrobiles, bo Nivo to fajna rzecz, a zmiany to nie tylko amorki, ale i sprezyny itd.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 6:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2004 7:46 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Słupsk
Hej wyciekow plynu nie widze, chlodnica jest raczej cala bez zadnych sladow uderzen , chyba najpewniej bedzie to ogrzewanie narazie sie uspokoilo, Nivo tow sumie nie moja sprawka tylko znajomego ktory go sprowadzal swoja droga to tylko amory wymienione sprezyny zostaly ale zamieniarzam je wymienic caly uklad rurek itp od nivo zostawilem, mam zamiar w przyplywie kasy wrocic do oryginalnego zawieszenia fajny to bajer byc musi.. :-) nie mialem mozliwosci go przetestowac a numery sprezyn juz sobie zalatwilem, dzieki za pomoc.

Martwia mnie jeszcze te wibracje...co to moze jeszcze byc?


Na górę
Post: śr lis 10, 2004 7:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
plutonowyxxx pisze:
Zauwazylem ze po ok 1000 km ubylo mi jakies 200 ml plynu z ukladu chlodzenia czy to jest normalne w mietku czy moze gdzies wystepuje jakas nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia(wycieków nie widac w ogóle silnik bez wycieków)


A czy przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą nie ubywa przypadkiem płynu chłodniczego?

Co do wibracji warto jednak sprawdzić opony i felgi.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 9:39 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
plutonowyxxx pisze:
numery sprezyn juz sobie zalatwilem, dzieki za pomoc


Sprezyn w limuzynach bylo kilka rodzajow (nr tez:), dobierane sa w zaleznosci od typu silnika i wyposazenia auta, amortyzatory Sacha do Nivo to koszt okolo 700pln sztuka.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 10, 2004 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2003 10:09 pm
Posty: 761
Lokalizacja: Szczecin
ostatnio na allegro były używki za 100 sztuka. wstaw moze chociarz uzywki? warto naprawde, nivo daje rade :D

_________________
W168 A160 CDI -Biedronka alias Pryszcz
VW Golf mk4 - golf


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 11, 2004 1:42 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 01, 2004 7:46 pm
Posty: 17
Lokalizacja: Słupsk
Mysle ze z tymi amorami to poprobuje, kase tylko trzeba zakabinowac....
Co do uszczelki pod głowica to wiem ze moze byc powodem znikania plynu z układu, ale do oleju sie nie dostaje , no chyba ze jezdze na plynie chlodzacym nie na napedzie...;-)

w oleju nie widze sladow plynu , raczej by sie chyba zwazyl jakby poszedl do ukladu smarowania ... co sadzicie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl