MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 10:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 20, 2004 1:13 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 26, 2004 3:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Mam nastepujacy problem.
Znajomemu powoli umiera silnik (OM615) w jego w123, 1982 rok, przebieg - kto to wie... [zlosnik]. Ja ze swojej strony posiadam calkiem dobry silnik OM601 z w201. Wiec postanowilismy sie razem uszczesliwic i zamontowac to OM601 w jego beczulce. W zwiazku z tym mam pytania:

1. Czy sie wogole da (jak bardzo trzeba rzezbic)?
2. Kilowatow i niutonomertow OM601 ma wiecej, wiec czy tez wymiana skrzyni jest nieodzowna (aha, obecnie jest automat :o )
3. Analogicznie, czy tylni most wytrzyma czy tez trza wymienic.

Prosze o porady i sugestie od kogos z Was kto to robil, lub tez slyszal, ze ktos to robil.

P.S. Czy w w123 200D mial oryginalnie automata? Czy tez to jest tzw. "polish patent"?

Pozdr.

_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie :-))


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 9:43 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No wiec tak-da sie tak zrobic bez problemu-w Czestochowie jezdziły takie beczki chyba 2 czy 3.Tylko ze jesli przełozysz ten silnik to automat idzie w odstawke,ten silnik to nowsza generacja-rozrusznik z drugiej strony itp itd.Ogolnie to tak do tego silnika trzeba dokupic skrzynie od 190 D albo od 230 E.W Cz-wie była własnie taka kombinacja silnika 200D i skrzyni z benzyna i było ok auto tak zapieprzało ze beczkowe 300D to sie mogło od razu chowac :o.Podsumowojac.Do tego silnika 200D trzeba dokupic skrzynie taka 4 manualna najlepiej i to wszystko-reszte wezykow i pierdołow podłoczy sie bez problemu.Koszt takiej skrzyni to okolo 300-400zł i auto bedzie smigac!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: sob lis 20, 2004 10:07 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Maximus pisze:

P.S. Czy w w123 200D mial oryginalnie automata? Czy tez to jest tzw. "polish patent"?

Pozdr.


Jak kolega wspomnial, trzeba zalozyc inna skrzynie. Poza tym wiekszych problemow nie powinno byc. W123 mialy orginalnie i manual i automat.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 20, 2004 10:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Raz coś takiego robiłem pare lat temu. 230E zostało zastąpione 200D w 123 T. Most został od benzyny, troche kombinacji z mocowaniem łap i będzie jeżdzić.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 4:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 26, 2004 3:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Dzieki za info [pub]

_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie :-))


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 4:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
No i jeszcze będzie troche zabawy z długością wału, ale to też fachowcy ładnie robią, a może się coś dobierze? ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 9:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MERCEDES 4 EVER pisze:
W Cz-wie była własnie taka kombinacja silnika 200D i skrzyni z benzyna i było ok auto tak zapieprzało ze beczkowe 300D to sie mogło od razu chowac :o.


Cos nie tak lub ktos sie scigal z 200d a nie 300d, albo to 300d to wielka padlina byla:) Nawet lekkie w201 z 200d na pokladzie zostanie z tylu za w123 300d.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 21, 2004 10:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Tak ale to był jakis mix! to była była beczka 230E i silnik 200 d igła i do tego najprawdopodobniejskrzynia 230E i most nie wiem od czego.Ale całosc była bardzo dynamiczna i elastyczna-moze w jakis warunkach 300d by sie lepiej zbieral-ale 200 D z 124 to jest nowsza generacja motoru i ma lepszy moment ,lepiej wchodzi na obroty itp.Ogolnie niezle to zapieprzało-moze dlatego ze to taki MIX? [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 2:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 26, 2004 3:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Witam ponownie!
Odnosnie tej wymiany, mamy juz zakupiona skrzynie 722.403 (automat [serce] )od w201. Mysle, ze da rade. Jak wogole wyglada sprawa z jej zamontowaniem, oraz czy ciegna od w123 podejda?

Mam jeszcze 2 pytania:
1. Do kol. Wookee lub kogos kto wie:
Jak dokladnie wyglada sprawa z tym walem? Czy trzeba skracac, czy wydluzac :o jak rozumiem, chodzi o to, ze skrzynia od w123 ma inna dlugosc niz skrzynia od w201/w124. I czy takie skrocenie/wydluzenie walu i przespawanie nie wplywa ujemnie potem na jego wytrzymalosc? Czyli na czym polega takowa modyfikacja walu?
2. Odnosnie tylniego mostu. Czy wystarczy ten od w123.200D czy trza zanabyc od w201/w124 lub tez, co stwierdzam z postu kol. Stomka wystarczy od w123.230E? Czy montaz mostu od w201/w124 jest do zrealizowania?

Pozdr.

_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie :-))


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 8:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Maximus pisze:
Jak dokladnie wyglada sprawa z tym walem? Czy trzeba skracac, czy wydluzac :o jak rozumiem, chodzi o to, ze skrzynia od w123 ma inna dlugosc niz skrzynia od w201/w124. I czy takie skrocenie/wydluzenie walu i przespawanie nie wplywa ujemnie potem na jego wytrzymalosc? Czyli na czym polega takowa modyfikacja walu?

W którą stronę, to zależy od wyników pracy. Na długościach poszczególnych skrzyń się nie znam (201 i 124 pewnie będą takie same). Jak zostajecie przy aftomacie, to może nawet się uda bez rzeźby. Moja wypowiedź dotyczyła przede wszystkim sugerowanej powyżej opcji manual.
Skracanie jest prostsze ;)
Jeździć na takim wale się da, problemów nie powinno być.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 9:20 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MERCEDES 4 EVER pisze:
Tak ale to był jakis mix! to była była beczka 230E i silnik 200 d igła i do tego najprawdopodobniejskrzynia 230E i most nie wiem od czego.Ale całosc była bardzo dynamiczna i elastyczna-moze w jakis warunkach 300d by sie lepiej zbieral-ale 200 D z 124 to jest nowsza generacja motoru i ma lepszy moment ,lepiej wchodzi na obroty itp.Ogolnie niezle to zapieprzało-moze dlatego ze to taki MIX? [oczko]


Taki mix wrozyl by moze i jako takie przyspieszenie, ale marna predkosc max (most 3,69). Co do momentu obrotowego OM601 to owszem jest on wyzszy od OM615, ale juz nizszy od OM616 (240D). Moze koles mial 250 wlozona. Inna rzecz, ze diesle z w124 ladnie wchodza na obroty i maja fajny dzwiek, a to potrafi zmylic:)

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 9:24 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mostu od w201 nie wlozysz, bo ma inne mocowania polosi. Co do walu to kombinuj tak aby Ci starczylo orginalnego (4 biegowy manual od w123 mial chyba dluzszy wal od automatu). Wymienia sie tylko jego 2 czesci, 1 jest tej samej dlugosci. Pamietaj o wywazeniu walu.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 9:23 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
laudan pisze:
Pamietaj o wywazeniu walu.

Jak znajdziesz zakład który to robi to daj znać.Potrzebuję adres.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 9:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
LEPIEJ SKRÓCIĆ WAŁ TAKA JEST MOJA OPINIA.WYJĄŁEM 240 D ZE 115 I WSADZIŁEM 300 D : SKRZYNIA IDZIE DO TYŁU TRZEBA CIĄĆ TUNEL SKRACAĆ DZWIGNIĘ OD BIEGÓW (AUTOMAT) I SKRÓCIC WTEDY WAŁ.U NAS W WAWIE ZROBIŁEM TO U STAREGO FACHOWCA NA KLESZCZOWEJ I ZAPŁACIŁEM 100 PLN Z WYWAŻENIEM WAŁU.DODATKOWO NOWE TULEJKI USTALAJĄCE WAŁ 125 PLN SZT.JAK MASZ KONKRETNĄ EKIPĘ TO MOŻNA CAŁY BAJER ZROBIC W DWA DNI I TO MAŁYM KOSZTEM.WCZESNIEJ Z TYDZIEN SIE NAJEZDZIŁEM ZEBY DOBRAC JAKIS WAŁ I NIC,SZKODA CZASU I FATYGI. POZDRO MACIEK [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 8:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Waciak pisze:
LEPIEJ SKRÓCIĆ WAŁ TAKA JEST MOJA OPINIA.WYJĄŁEM 240 D ZE 115 I WSADZIŁEM 300 D : SKRZYNIA IDZIE DO TYŁU TRZEBA CIĄĆ TUNEL SKRACAĆ DZWIGNIĘ OD BIEGÓW (AUTOMAT) I SKRÓCIC WTEDY WAŁ.U NAS W WAWIE ZROBIŁEM TO U STAREGO FACHOWCA NA KLESZCZOWEJ I ZAPŁACIŁEM 100 PLN Z WYWAŻENIEM WAŁU.DODATKOWO NOWE TULEJKI USTALAJĄCE WAŁ 125 PLN SZT.JAK MASZ KONKRETNĄ EKIPĘ TO MOŻNA CAŁY BAJER ZROBIC W DWA DNI I TO MAŁYM KOSZTEM.WCZESNIEJ Z TYDZIEN SIE NAJEZDZIŁEM ZEBY DOBRAC JAKIS WAŁ I NIC,SZKODA CZASU I FATYGI. POZDRO MACIEK [oczko]

Ćsiiii, nie musisz krzyczeć ;)

Wydawało mi się, że tunele i komory są rozmiarowo takie same. Może coś z mocowaniami nie tak było?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl