MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 05, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 9:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
kubawojtas pisze:
Co do mechanika to robi samochody dla mojego ojca a teraz i dlamnie od 20 lat i mam do niego pełne zaufanie.Jeżeli powie zeby

Moj znajomy profesor, lat 75 i caly czas w zawodzie, ma takie powiedzenie: dopoki utrzymam krede i mocz, bede uczyl [zlosnik]
Problem w tym, ze mozg mu skostnial jakies 30 lat temu.. moze wiec czas na tego Twojego mechanika..? [zlosnik]

Cytuj:
zamiast filtra wstawic gąbke czy husteczke higieniczną ja wstawie bez dwóch zdan i wiem ze bedzie jeżdzic.Doswiadczenia nie zdobywał

Ten filtr to jakies 30 zl - jesli wolisz odstawiac wioche, i czyscic/regenerowac/etc., to Twoj problem - ale nie wroze Ci tutaj na forum kariery [hehe]

Cytuj:
Jakie jeszcze uszczelki mam wymienic ??????

Michal mial zapewne na mysli te od pokrywy ASB.. ale ja tez mozesz tak jak ten swoj filtr, albo od razu zastosuj silikon - cudowny srodek dobry na wszystko [hehe][chory][no]
Obrazek
Obrazek
.. tak wyglada V8 450 potraktowany sposobem a la regeneracja filta w ASB - prawde ze pieknie? [hehe]

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Pewnie chodzi o oleje Orlenu

Hipol ATF III
Hipol ATF IID

itd.. [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:22 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Tian pisze:
Pewnie chodzi o oleje Orlenu

Hipol ATF III
Hipol ATF IID

itd.. [zlosnik]



Miejmy nadzieję, że o te Hipole się rozchodzi.
Nikt nie namawia do lania oleju z najwyższej półki, chociaż raz na 40 czy 50 tysięcy km można sobie pozwolić na szaleństwo za 100 zł więcej, tym bardziej jeśli ASB jest sucha.

Ale żeby czyścić filtr?? Chyba nie te czasy. :-?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
JareG pisze:
kubawojtas pisze:
Co do mechanika to robi samochody dla mojego ojca a teraz i dlamnie od 20 lat i mam do niego pełne zaufanie.Jeżeli powie zeby

Moj znajomy profesor, lat 75 i caly czas w zawodzie, ma takie powiedzenie: dopoki utrzymam krede i mocz, bede uczyl [zlosnik]
Problem w tym, ze mozg mu skostnial jakies 30 lat temu.. moze wiec czas na tego Twojego mechanika..? [zlosnik]

Cytuj:
zamiast filtra wstawic gąbke czy husteczke higieniczną ja wstawie bez dwóch zdan i wiem ze bedzie jeżdzic.Doswiadczenia nie zdobywał

Ten filtr to jakies 30 zl - jesli wolisz odstawiac wioche, i czyscic/regenerowac/etc., to Twoj problem - ale nie wroze Ci tutaj na forum kariery [hehe]

Cytuj:
Jakie jeszcze uszczelki mam wymienic ??????

Michal mial zapewne na mysli te od pokrywy ASB.. ale ja tez mozesz tak jak ten swoj filtr, albo od razu zastosuj silikon - cudowny srodek dobry na wszystko [hehe][chory][no]
Obrazek
Obrazek
.. tak wyglada V8 450 potraktowany sposobem a la regeneracja filta w ASB - prawde ze pieknie? [hehe]


No u mnei cudowny rzeżbiarz kiedys w moim poprzednim 123 240D zalozyl napinacz łańcucha na silikonik wlasnie.... nawalil tego tam tyle ze zatkal sie otwor ktorym dostaje sie do napinacza olej....sami mozecie sie domyslic jaki byl tego efekt:(((

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
JareG pisze:
Moj znajomy profesor, lat 75 i caly czas w zawodzie, ma takie powiedzenie: dopoki utrzymam krede i mocz, bede uczyl [zlosnik]


Ten typ ludzi tak ma [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 7:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 01, 2004 1:27 pm
Posty: 113
Lokalizacja: krak
jesli chodzi o filtr to przemówiliscie mi do rozumu, jezeli chodzi o olej i mechanika to nie udało sie wam.Zostaje przy HIPOL® ATF II E SYNTHETIC http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=8 .Co do silikonu to w m110 miałem głowice na silikonie wiec nic mnie nie zdziwi.

_________________
powoli do przodu moze wkrótce wyjedzie 116


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 10:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
kubawojtas pisze:
jesli chodzi o filtr to przemówiliscie mi do rozumu,

Dobre i to [zlosnik][hehe]

Cytuj:
jezeli chodzi o olej i mechanika to nie udało sie wam.Zostaje przy HIPOL® ATF II E SYNTHETIC http://www.orlen-

Mobil ATF to koszt 15-18 zl za litr. Do skrzyni wchodzi nieco ponad 5l, czyli trzeba kupic 6. 6x18 zl (a mozna taniej dostac dobry markowy olej) to 108 zl. Olej w skrzyni wymienia sie co 60kkm (zgodnie z manualem). Ja jezdze 30-40kkm na rok, niewielu jezdzi _prywatnie_ wiecej. Wymieniam czesciej niz co 60kkm, tak cos miedzy 40 a 50kkm. Czyli gora raz na rok.
Czyli raz na rok musze wydac 108 zl (plus filtr, uszczelka i robocizna = ~200 zl) - na taki wydatek to stac chyba kazdego...?
Bo niestety nie uwazam produktow polskiego przemyslu za porownywalne do tych zachodnich - mialem okazje kilka razy testowac je jeden po drugim (np. gdy rozbilem miske olejowa i nowiutki Castrol poszedl w glebe, a ratowalem sie produktem Orlenu wlasnie [chory]), i sa spore roznice w jakosci (na zachodnich jest wyzsze cisnienie, silnik pracuje ciszej)

Cytuj:
Co do silikonu to w m110 miałem głowice na silikonie wiec nic mnie nie zdziwi.

Nie chodzi o zdziwienie, tylko o swoj stosunek do takiego partaczenia.. [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam,



Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73

jareg@mb.org.pl

http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 11:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
kubawojtas pisze:
jesli chodzi o filtr to przemówiliscie mi do rozumu, jezeli chodzi o olej i mechanika to nie udało sie wam.Zostaje przy HIPOL® ATF II E SYNTHETIC http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=8 .Co do silikonu to w m110 miałem głowice na silikonie wiec nic mnie nie zdziwi.



To ja jeszcze tylko chciałbym wiedzieć kto z Was leje syntetyk do ASB?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 22, 2004 11:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Ja leję np do skrzyni ZF 5HP30 i AG4

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 10:14 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
marcin280e pisze:
Ja leję np do skrzyni ZF 5HP30 i AG4



Chodziło mi o 722.0 z MB, czyli max. W123 i normę dla nich Dexron II bez dodatkowych oznaczeń, a więc czysty minerał.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 3:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 04, 2004 3:26 pm
Posty: 115
Lokalizacja: olecko teraz wawa
o wlasnie, szykuje sie wiosna do wymiany oleju w skrzyni i zastanawiam sie czy DII czy DIII (nad wymiana filtra sie nie zastanawiam, tylko go wymieniam [zlosnik] , a swoja droga filtr gazu w cieniaku co 10 kkm tylko przedmuchuje)

_________________
MB 123 2,8CE ŻABA
nysa 522


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 29, 2004 1:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 04, 2003 12:22 am
Posty: 67
Lokalizacja: Bytów/Gdańsk
Ocet pisze:
Ja wiem, ze kundla to mozna zarznac, ale czy nie lepiej cieszyc sie jazda??? Wymyty filtr :o Hipol :o Co to za mechanik?????


W Mercach z tego co do tej pory miałem do czynienia są filtry papierowe wymienne.

Powiem w kwestii ciekawostkowej - niemercowej, że w niektórych skrzyniach biegów (Aisin-Warner) stosowanych np w Volvo czy Oplach są filtry siatkowe.
Taki filtr mozna wymyć - zgodnie z manualem i ponownie włożyć.
Jak wyjmiesz taki filterek - to ma on budowę puszki gdzie denko jest z siatki. Pojedyńczej.
W tej puszeczce osadzają się syfy które można umyć.

Wg manuala AW - nie ma potrzeby zmiany filtra ale przy wymianie oleju nakazują:
1. Zdjęcie miski
2. Wyjęcie filtra
3. Umycie filtra
4. Umycie miski olejowej.

Na dnie miski leży sobie magnes który wyłapuje ewentualne opiłki.


Może w b starych skrzyniach DB były filtry siatkowe - stąd "mycie".


BTW
Co do oleju Orlen-Hipol ATF IID to sprawdza się on całkiem przyzwoicie w starszych ASB.

_________________
Piotr Kopczyński
DB124 300D '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl