MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 9:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 10:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 06, 2004 11:28 am
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań
MercBeginner pisze:
No właśnie :( Bo ja od razu wyjeżdzam i nie czekam aż się zagrzeje.
Czy bardzo mu szkodzę?
Oczywiście nie katuje go jak jest zimny. Właściwie to w ogóle go nie katuję :)


Mi osobiście wydaje sie troche mu jednak szkodzisz. Bo pomijając fakt że diesel (i nie tylko diesel bo benzyna też) potrzebuje odpowiedniej temperatury do pracy to zawsze podczas postoju olej zcieknie do miski (choćbyś nie wiem jaki mial dobry ten olej to zawsze tak jest) i troche musi potrwać zanim ten zgęstniały olej dojdzie do zakątków silnika np do rozrządu. Słyszałem o takim przypadku że po odpaleniu samochodu gość od razu wystartował i dał po garach i pękł mu wał. Było to co prawda w cięzarówce ale to nie ma akurat zanczenia. Był to jednak ekstremalny wypadek. Ja generalnie uważam że nie dobrze jest zaraz po tym jak rozrusznik przestanie kręcić wrzucić bieg i jechać. Ale to jest moje skromne zdanie i nie musisz się z nim zgadzać

Pozdr.

_________________
ex W 123 240D '83
"Srebrna strzała" ;-) spłonęła :-((((((
ex W 124 300 TE 4-matic '90
ex W 201 (190 D) '88
W 140 S350 '94 - Loszka


" Gwiazda Mercedesa szczęśliwa na wszystkie drogi"

tomi222@o2.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 10:28 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
MercBeginner pisze:
No właśnie :( Bo ja od razu wyjeżdzam i nie czekam aż się zagrzeje.
Czy bardzo mu szkodzę?

Prosta odpowiedź TAK.
Generalnie większość firm produkujących oleje silnikowe swego czasu w kampaniach reklamowych podkreślała ,że 80% zużycia w silniku następuje w momencie rozruchu silnika.Pokonywanie oporów tarcia niesie za sobą bardzo duże naprężenia,momenty itd... a co za tym idzie większe zużycie.Czy zatem jest istotne łagodne traktowanie starego Diesla po i w trakcie rozruchu? Pytanie wydaję się retoryczne.Wziąwszy pod uwagę że w dużych silnikach stacjonarnych od dawna srouje się rozruch poprzedzony uruchomieniem pomp układu smarowania .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 12:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Witam. Również jestem za spokojnym podgrzewaniem silnika przed odjazdem, tylko że:
Cytuj:
Teraz kiedy sam mam diesla to codziennie uruchamiam silnik i idę ze śmieciami i po bułki dla rodzinki po powrocie mam autko ciepłe i silnik "dynamiczny"

Zimny silnik zostawiam chwilę na wolnych obr, ale to jest zwykle w czasie otwarcia bramy i garażu, bo gdybym miał za każdym razem tyle czekać, to chyba paliwa starczało by mi tylko na "grzanie" silnika. Ja wykorzystuje auto do jazdy na codzień...

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 12:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
yogi pisze:
bo gdybym miał za każdym razem tyle czekać, to chyba paliwa starczało by mi tylko na "grzanie" silnika. Ja wykorzystuje auto do jazdy na codzień...
Pozdrawiam - Maciek

[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Ja za to jestem niedzielnym kierowcą i tylko jakimś cudem robimy z Moją Mercedes 25-tys rocznie [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 12:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Po odpaleniu najlepiej niech pochodzi do momentu kiedy po przykręceniu gazu będzie chodził bez gaśnięcia i w miarę równo. Jazda na zimnym nawet spokojnie jest nie wskazana mówiąc skromnie.
w benzynie jest podobnie ale benzynowiec nie dostaje tak po dupie jak diesel

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 1:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
wg instrukcji Volvo -czy tez wytycznych VW- dla silnikow D24, napisano ze zaleca sie jak tylko to mozliwe po uruchomieniu silnika niezwlocznie jechac samochodem, aby pod obciazeniem uzyskal optymalna temperature. Z zaznaczeniem unikania wysokich obrotow na poszczegolnych biegach, lub tez nie wciskania akceleratora do podloza z pojazdami z ASB.

ze swej strony dodam, ze jednak wole jak pierwej na N sobie tloki poskacza....

z drugiej strony, mysle sobie ze producentowi na pewno chodzilo o wydluzenie zywotnosci. wtedy marketing nie mial takiego wplywu na .... :)

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 3:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Irek napisał:
Cytuj:
Ja za to jestem niedzielnym kierowcą i tylko jakimś cudem robimy z Moją Mercedes 25-tys rocznie

Ja niestety nie mogę pochwalić się nadmiernym oszczędzaniem silnika gdyż moje roczne przebiegi to 45-60tkm, dlatego nie mogę sobie pozwolić na tak długie dogrzewanie silnika (oszczędności paliwowe). Może kiedy będę mógł sobie pozwolić na drugie auto "do jazdy na codzień"... ;)

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 7:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 18, 2004 10:05 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź
nie wiem, jak jest z dieslem, ale z benzynami zdrowiej jest, jesli odrazu po odpaleniu ruszy sie. aczkolwiek delikatnie, malymi obrotami. podobno podczas pracy pod obciazeniem lepiej rozprowadza sie olej. gdy auto stoi, i silnik chodzi na wolnbych obrotach, olej jest gozej rozprowadzany. pozatym silnik szybciej dogrzewa sie podczas jazdy, niz stojac.

ciekawostka z instrukcji obslugi konkurencji - w bmw nakazuja niezwloczna jazde po uruchomieniu auta, niezalecajac jednoczesnie dogrzewania auta na postoju. w niektorych bmw jest podobniez taki bajer, jak dynamicznie przesuwajace sie czerwone pole na obrotku (wmiare nagrzewania sie auta, dopuszcza coraz wieksze obroty)

ja natomiast po uruchomieniu wyjezdzam z garazu, wysiadam go zamknac , i jade delikatnie dalej.

_________________
'80 mb w123 200d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 23, 2004 8:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Tomi pisze:
MercBeginner pisze:
No właśnie :( Bo ja od razu wyjeżdzam i nie czekam aż się zagrzeje.
Czy bardzo mu szkodzę?
Oczywiście nie katuje go jak jest zimny. Właściwie to w ogóle go nie katuję :)


Mi osobiście wydaje sie troche mu jednak szkodzisz. Bo pomijając fakt że diesel (i nie tylko diesel bo benzyna też) potrzebuje odpowiedniej temperatury do pracy to zawsze podczas postoju olej zcieknie do miski (choćbyś nie wiem jaki mial dobry ten olej to zawsze tak jest) i troche musi potrwać zanim ten zgęstniały olej dojdzie do zakątków silnika np do rozrządu. Słyszałem o takim przypadku że po odpaleniu samochodu gość od razu wystartował i dał po garach i pękł mu wał. Było to co prawda w cięzarówce ale to nie ma akurat zanczenia. Był to jednak ekstremalny wypadek. Ja generalnie uważam że nie dobrze jest zaraz po tym jak rozrusznik przestanie kręcić wrzucić bieg i jechać. Ale to jest moje skromne zdanie i nie musisz się z nim zgadzać

Pozdr.

Bez przesady olej nie rozprowadzany jest po silniku przez pół dnia, to jest chwila i czas potrzebny na wyprowadzenie auta i zamknięcie bramy jest wystarczający aby ruszyć spokojnie w drogę
Rozgrzewanie silnika na postoju trwa bardzo długo i silnik jest wtedy narażony na zużycia wynikające z niedogrzania np. gładź tulei

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl