MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 6:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 24, 2004 4:15 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Mam takie pytanie czy na desce rozdzielczej w W123 z silnikiem 240D
jest "lampka" ciśnienia oleju?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 5:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Nie ma ,nie ma tez w 124,126 i kilku innych [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Nie ma lampki - bo jest wskaźnik 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 6:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję. Pytam bo przez ostatnie dwa dni codziennie rano jak odpalam zimny silnik to ma on tak wolne obroty że nie gaśnie przez jakieś 4sek. kontrolka ładowania i płynu hamulcowego.

Myślałem, że to od oleju :)

Płynu hamulcowego mam MAX.
Dlaczego więc pali się kontrolka przy bardzo wolnych obrotach?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:01 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Płynu hamulcowego mam MAX.
Dlaczego więc pali się kontrolka przy bardzo wolnych obrotach?


Moze gdzies przebija na mase przy czujnikach zuzycia klockow.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
po prostu masz za wolne obroty i nie wzbudza Ci sie przy nich alternator.... przerobilem ten temat bo tak mnie to wkurzalo ze nawet w lecie mi sie to dzialo.... wymienilem kola pasowe (na wale i na pompie wodnej) na te od 2 i 3 serii (są wieksze srednice) i jednoczesnie przez to alternator obraca sie szybciej i problem z glowy... gasna momentalnie po zapaleniu... tyle ze u mnie cos bylo kombinowane z kolem na alternatorze i dlatego mialem za wolne obroty i wzbudzal sie dopiero przy dodaniu lekko gazu

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 24, 2004 11:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Tak tak, to się zgadza :)
Zdarzyło mi się to tylko dwa razy i przy naprawdę wolnych obrotach.
I alternatorowi się nie dziwię. Dziwi mnie kontrolka od stanu klocków (płyny hamulcowego) czemu i ona się świeci?
Jak tylko dotknę gazu to gasną obie, nawet po puszczeniu gazu...

Dziwne...
- Jeśli chodzi o pomopę hamulcową - jest nowa
- Czujniki zużycia klocków - odłączone - nigdy w czasie jazdy się nie zapaliły
- Płyn hamulcowy na MAX
- Kontrolka alternatora też nigdy nie zapaliła się w czasie jazdy
(no raz w deszczu jak wjechałem w duże bajoro to zapiszczało i zaświeciło :) )

Co może odznaczać świecąca się kontrolka stanu klocków?
Bardzo mnie to ciekawi dlaczego akurat ona się zapala?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 9:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
kontrolka od stanu klockow jest inna i od poziomu plynu hamulowego inna. Swiecic sie powinny obie po przekreceniu kluczyka + kontrolka od ladowania - razem 3 kontrolki. TAK MA BYĆ! to jest swego rodzaju "sprawdzanie systemu" :PP. a w nowych autach jak masz? przekrecasz kluczyk w pozycje zaplon to swieci Ci sie prawie caly licznik kontrolek... dopiero wszytskie gasna po zapaleniu silnika

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 9:20 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Co może odznaczać świecąca się kontrolka stanu klocków?
Bardzo mnie to ciekawi dlaczego akurat ona się zapala?


Testowo, przy przekreconym zaplonie tez powinna sie swiecic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
To mi teraz "zagwozdkę" daliście :)

Po włączeniu stacyjki świeci się kontrolka AKUMULATORA i KÓŁKO z kreskami po bokach czyli płyn :)

Trzecia kontrolka to hamulec postojowy - działa po zaciągnięciu.

Więc jak jest z tymi kontrolkami ?
Mają świecić się 3!? [szalone]

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Cześć. Jeśli świecą przy włączonym zapłonie tzn że działają, a jeśli gasną po odpaleniu silnika tzn że reszta dziala. Czyli ogólnie jest ok. [zlosnik] Mi na wolnych jak zimno czasem też nizgasną odrazu tylko po lekkim dodaniu gazu. ;)

Pozdrawiam - Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Mi gasną po muśnięciu gazu :) Już więcej się nie zapalają mimo że obroty nadal są te same - dziwne, ale nevermind.

Pytanie: ile kontrolek musi się zapalać po przekręceniu stacyjki w W123 240D '81?

Mi zapalają się 2: alter i płyn nie licząc świec :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2004 7:50 pm przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 25, 2004 7:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Mam to samo inie wydaje mi się żeby miało być wiecej. Ta trzecia świeci jak wciśnięty jest hamulec awaryjny.. [zlosnik]
Ps. po muśnięciu gazu też wychyłka na obrotach i to wystarczy...

Maciek

_________________
W123 200D 84'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 1:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
MercBeginner pisze:
Mi gasną po muśnięciu gazu :) Już więcej się nie zapalają mimo że obroty nadal są te same - dziwne, ale nevermind.

Pytanie: ile kontrolek musi się zapalać po przekręceniu stacyjki w W123 240D '81?

Mi zapalają się 2: alter i płyn nie licząc świec :)

Dodanie gazu wzbudza alternator i mimo tego, że obroty z powrotem spadną, to alternator już ładuje.
Albo masz ustawione zbyt małe obroty, albo tak muli się regulator napięcia

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 4:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
MercBeginner pisze:
To mi teraz "zagwozdkę" daliście :)

Po włączeniu stacyjki świeci się kontrolka AKUMULATORA i KÓŁKO z kreskami po bokach czyli płyn :)

Trzecia kontrolka to hamulec postojowy - działa po zaciągnięciu.

Więc jak jest z tymi kontrolkami ?
Mają świecić się 3!? [szalone]


Mały bład w mojej wcześniejszej odpowiedzi:)) powinny się świecić 2 - akumulator i KÓŁKO Z PRZERYWANYMI KRESKAMI - czyli kontrolka zużycia okładzin hamulcowych a nie kontrolka poziomu płynu. 3 kontrolka (kółko z ciągłymi kreskami) jest kontrolką od hamulca postojowego i jednocześnie kontrolką poziomu płynu hamulcowego... Napisalem wczesniej ze 3 poniewaz zawsze jak wychodze z auta to zaciagam reczny i zawsze jak wlaczam zaplon sweici mi sie ta kontrolka i automatycznie zaliczylem ja do reszty jako test a tak nie jest:))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl