MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 06, 2025 3:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mały problem
Post: czw lis 25, 2004 11:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
Witam. Problem dotyczy MB W123 a konkretnie podczas jazdy coś wyje. Z moich obserwacji wynika, że to dyferencjał. Jest też pewne zjawisko dotyczące przełączania biegów tzn po zmianie biegu napęd na koła nie trafia płynnie tylko z chwilowym opóźnieniem tak jakby coś się zazębiało po czasie. czy to może być też wina dyferencjału? proszę o pomoc bo denerwuje mnie już to.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Post: pt lis 26, 2004 12:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Grakoz pisze:
...po zmianie biegu napęd na koła nie trafia płynnie tylko z chwilowym opóźnieniem tak jakby coś się zazębiało po czasie. czy to może być też wina dyferencjału? proszę o pomoc bo denerwuje mnie już to.


Może sprzęgło się ślizga?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 10:43 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Może też byc lekko przytarty atak w moście i wtedy trochę wyje... Ja tak mam w W110 bo kiedys ktoś go troche przytarł... a jak puścisz gaz albo na jałowym jedziesz to tez wyje? czy może to bardziej huczenie?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 1:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
w sumie jak puszcze gaz to mniej wyje. chociaż bardziej od wycia denerwuje mnie to szarpanie po zmianie biegów. i przypomniało mi się jeszcze jak byłem ostatnio pod samochodem to zauważyłem, że wał napędowy trochę się rusza na boki i coś w nim lekko gruchocze.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli wyje podczas przyspieszania to jest to wałek atakujący znaczy się tylny most - tak jak podejrzewasz.

Przyzwyczaj się do tego [szalone] jeśli to kwestia luzów w moście.


Co do problemu z przeniesieniem napędu to uważam,
że to kwestia ślizgającego się sprzęgła.

Napisz jaką masz skrzynię? Może automat?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 11:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
skrzynię mam 4 biegową ręczną. ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? a co do tego luzu na wale i grzechotania? pomocy bo mnie strasznie to denerwuje i nie wiem czego szukać

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 1:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
A jak wygląda podpora wału :o

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 6:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
[Quote]A jak wygląda podpora wału[Quote*]
Właśnie ja bym to obstawiał

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 8:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
z tą podporą wału to nie mam pojęcia. jedyne co zaobserwowałem to te luzy na wale. przy najbliższej okazji sprawdze. a jake są objawy walniętej podpory?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 9:57 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Najpierw wizualnie, czy nie ma widocznych uszkodzeń i czy wogóle jeszcze jest na swoim miejscu [zlosnik]
Jeszcze nigdy nie miałem problemu z podporą mogę się tylko domyślać jak ją diagnozować dalej

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 29, 2004 12:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Wślizgujesz się pod auto [zlosnik] znajdujesz podpore łapiesz kołoniej wał i machasz nim we wszystkie strony jak będziesz czuł walnięcia tzn szlak ją trafił zresztą chyba gołym okiem będzie widać uszkodzenia. Racja że to żadko nawala ja terz takich przygód nie miałem ale zato w fso jest to częsta usterka a objawy wyglądają tak samo.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 29, 2004 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
dzięki wszystkim za pomoc. przy najbliższej okazji postaram się to sprawdzić. pozdro

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl