MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 9:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tylny most 123
Post: pt lis 26, 2004 2:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Witam!!

czy jest szansa na zdybycie dokumentacji dotyczącej luzów w tylnym moście?? otóz mam luz na przekladni głownej i za kazdym razem przy zmianie kierunku jazdy jest metaliczne stukniecie... pomjam fakt juz wycia mostu w przedziale 80 - 100km/h. Chcialbym ten luz skasowac bo niesamowicie mnie to wpienia..... moglbym wymienic most ale ten niestety jest z czujnikiem ABSu a wiadomo ze za takie mosty krzycza sobei ludzie od 500 wzwyz PLN a i to nie wiadomo co sie kupi jesli chodzi o wycie. Moze ktos sie juz zmagal z tym problemem i ma juz doswiadczenie to chetnie wyslucham. Wiadomo ze trzeba regulowac w dwoch plaszczyznach tylko ile i jakmi podkladkami. Mechanicy u nas nie za bardzo sie pala do tej roboty pomimo tego ze sam ten most wymontuje i im zawioze.. eeeeh

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 4:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Szansa na orginalna dokumentację oczywiście jest i jest to chyba najmniejszy problem gdybyś zechciał naprawic tylny most a wlaściwie podzespół zwany przekładnią główną z mechanizmem różnicowym.
To "stuknięcie" jak opisujesz to suma wszystkich luzów w ww. mechanizmie czyli luz atak-talerz,luzy w koronkach i satelitach dyferencjału,luz na swożniu satelitów,luz koronka-półoś i wreszczie luzy w przegubach półosi.
Wycie podzespołu atak-talerz jest spowodowane zużyciem samych kół zębatych i ustawianie starych ,wypracowanych kół na nominalny fabryczny luz mija się z celem.
Należy zastosowac nowe o prawidłowej geometrii koła zębate-komplet to koszt jakieś 7000PNL.
Resztę luzów równiez da się zniwelować powyższą metodą.
Oczywiście do montażu uzywamy nowych łożysk ,tuleji rozprężnej wałka atakującego i simmeringów.
Ustawienie nowej przekładni jest stosunkowo proste jeżeli dysponował byś specjalistycznym oprzyrządowaniem,głównie pomiarowym-bez tych specjalnych narzędzi jest to praktychnie niewykonalne.
Oczywiście można próbowac "na oko" czy też "farbę" ale szanse są małe.
Przekładnie o zazębieniu hipoidalnym a takie stosuje Mercedes są bardzo czułe na jakiekolwiek błędy montażowe i często po "naprawie" jest gorzej niz przed.
Podejrzewam że doprowadzenieTwojej przekładni do stanu fabrycznego przewyższy wartość całego auta tak że to 500PNL to dość wyważona propozycja...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 4:19 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Walczyłem kiedys z tym i dałem sobie luz :(

Miałem luz na satelitach i pomięczy kołem talerzowym a wałkiem atakującym.

Luz na satelitach kasuje sie specjalnymi wkładkami teflonowymi, jest do dośc proste ale skuteczne ns krótko :(.

Co do luzu na talerzu i wałku podobno (podkreslam podobo) są specjalne podkładki które powodują wsunięcie zębnika w głąb obudowy a co za tym idzie skasowanie luzu pomiedzy talerzem a wałkiem ale znowu zmienia sie równoczesnie droga po której sie toczą zęby po sobie co również nie wpływa pozytywnie na prace mostu :(.

Ja ostatecznie założyłem inny most.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 5:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
dzieki!!!! widze ze rzeczywiscie chyba trzeba bedzie uzbierac 500 zl i raczej wymienic ten most... gdyby byl bez ABSu juz by byl zmieniony no ale coż....trudno narazie trzeba sie uzbroić w cierpliwość i pożniej działać...

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
A nie da sie do mostu ABS-owego dac dobre bebechy od normalnego mostu?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
no wlasnie nie da bo wałek atakujący jest inny - ma nacięty dodatkowy wieniec zębaty wywołujący impuls na czujniku ABSu :(

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
tak myslałem... :evil: Trzeba samemu wyzezbic jakas zebatke i juz! moze od roweru? [zlosnik] [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 6:31 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
dobrzan pisze:
no wlasnie nie da bo wałek atakujący jest inny - ma nacięty dodatkowy wieniec zębaty wywołujący impuls na czujniku ABSu :(


Rozmawialem z kolesiem, ktory przerobil zwykly most. Ponoc to nawet dzialalo. Jak bede przejezdzal w okolicy to sie popytam co i gdzie przyspawal [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 7:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
he?? ciekawy jestem jak on to zrobil?? przyspawał do wałka pierścien zębaty?:))))
wszedlem na ebaya i prosze... takie cos jak potrzebuje.. http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 64610&rd=1

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 26, 2004 7:08 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
dobrzan pisze:
he?? ciekawy jestem jak on to zrobil?? przyspawał do wałka pierścien zębaty?:))))


I to chyba jakos n zewnatrz;)

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl