MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 12:08 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Ostatnio zatankowałem za 100zł (3.55zł/L ON) i przejechałem 230km
to daje 12L/100km przy spokojnej jeździe (spokojnie rozpędzam i max speed 70km/h - jeżdzę do szkoły - korki :()

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 12:31 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Witam.

>Czy pojemność 100Ah nie będzie za duża dla alternatora montowanego
z silnikiem 240D z '81?

Czy myślisz że w tym autku występował tylko jeden typ alternatora? Wyznacznikiem jest prąd ładowania odczytany z tabliczki znam.

>Jaki prąd zwarciowy??

Jeżeli chcesz mierzyć prąd zwarciowy, to na pewno będzie to ponad tysiąc amper i spali kabel o średnicy dobrego długopisu. Parametru "prąd zwarcia" się NIE MIERZY!

>Co do 100Ah na zwykłym alternatorze akumulator nigdy do końca się nie naładuje - tak mi kiedyś ktoś powiedział

Wszystko zależy od tzw. "bilansu mocy" oraz napięcia ładowania. Mam w samochodzie innej marki taki właśnie alternator jak w Mercedesie, (prąd 55A) i akumulator 100 Ah. Pomimo tego, że jest to diesel, nie najmłodszy (dłużej trzeba grzać i kręcić) a jazdy są raczej krótkie (przewaga miejskich) to przy ustawieniu napięcia ładowania na 14,35 V akumulator jest cały czas naładowany prawie w 100% (tak pokazuje areometr)

>Varta lepiej sprawuje się od Bosch'a

Od czasu felernej serii czarnych "B.." nie mam do tej firmy zaufania, do Varty i owszem

>Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej.

Czemu nie iść na całość? Są jeszcze tańsze. Ja już się nie raz przekonałem, że na tanie rzeczy stać tylko bogatych ludzi. Ale może każdy powinien się o tym przekonać.....

>A myslisz, ze bedzie wtedy rozrusznik szybciej krecil?

Jak wynika z praw fizyki większy prąd dostarczony do układu spowoduje wydzielenie większej mocy w rozruszniku, nikt nie gwarantuje jednak że wzrost prędkości obrotowej będzie co najmniej dwukrotny :lol:

Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 12:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
Witam.

>Czy pojemność 100Ah nie będzie za duża dla alternatora montowanego
z silnikiem 240D z '81?

Czy myślisz że w tym autku występował tylko jeden typ alternatora? Wyznacznikiem jest prąd ładowania odczytany z tabliczki znam.

A czy to takie mało oczywiste, że myślałem że w danym modelu instaluje się dany typ alternatora, a nie 10 różnych?
Tym bardziej że podałem rocznik [szalone]

Gerri pisze:
>Jaki prąd zwarciowy??

Jeżeli chcesz mierzyć prąd zwarciowy, to na pewno będzie to ponad tysiąc amper i spali kabel o średnicy dobrego długopisu. Parametru "prąd zwarcia" się NIE MIERZY!

Dobrze, dobrze niech Ci będzie - prąd rozruchowy.
Chyba nie sądzisz, że kupuje nowy akumulator żeby palić nim druty?

Gerri pisze:
>Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej.

Czemu nie iść na całość? Są jeszcze tańsze. Ja już się nie raz przekonałem, że na tanie rzeczy stać tylko bogatych ludzi. Ale może każdy powinien się o tym przekonać....

Dlatego prosiłem o typy w cenie do 400zł


Prosiłem o pomoc, a nie mało konstruktywne poprawki.
Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 10:38 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:
Ostatnio zatankowałem za 100zł (3.55zł/L ON) i przejechałem 230km
to daje 12L/100km przy spokojnej jeździe (spokojnie rozpędzam i max speed 70km/h - jeżdzę do szkoły - korki :()


Zatankuj do pelna (odbicie pistoletu) przejedz na tym 200-500 km, wroc na ta sama stacje i znow zatankuj do pelna (odbicie pistoletu). Ilosc wlanego ON podziel przez przejechane km pomnoz przez 100 i bedziesz mial dokladny wynik. Bo z tego co piszesz to pomniar byl na oko i obardzony sporym bledem. Chyba ze nalales do pustego zbiornika i wyjedzilesz go do konca (choc tutaj tez sa roznice dochodzace do kilku litrow (zanim maszyneria sie zapowietrzy), co przy 230km moze dac spory blad. Przy krotkich odcinkach w zimie (diesel sie wolniej rozgrzewa od benzyniaka ze wzgledu na wieksza sprawnosc) i jezdzie w korkach spalanie do 10 l nie powinno dziwic.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 10:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Gerri pisze:
Cena to okolo 250PLN, a jak pojdziesz do Piastowa to pewnie bedzie taniej.


W piastowie jest sklep fabryczny ZAP Piastow, teraz chyba Sznajder Batterien. Sprzedaja oba typy akumulatorow, ktora nie leza tam kilka lat zanim sie sprzedadza. Akumulatory kupuje zawsze tam (do teraz byly to tylko ZAP Piastow) i wybor moge polecic. Chyba najlepszy stosunek ceny do jakosci. W 240D mam ZAP od 3 lat 92Ah i chodzi nadal.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 11:55 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
MercBeginner pisze:
Prosiłem o pomoc, a nie mało konstruktywne poprawki.
Pozdrawiam - Bartek


Witam.
No cóż. Chciałem pomóc w doborze akumulatora o parametrach określonych przez fabrykę. Typów 123 240D było cztery (nie wliczając kombi i wersji pochodnych). Montowane w nich było sześć rodzajów alternatorów w połączeniu z pięcioma rodzajami akumulatorów. Jeżeli przyjdziesz do ASO i w podany przez siebie sposób określisz typ pojazdu to nikt na tej podstawie żadnej części nie dobierze. Jeżeli dalej uważasz że się czepiam, to wybacz, ale wróżką nie jestem.

Pzdr. Gerri


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 12:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Na Twoim miejscu zakupiłbym aku. 88-92 Ah, to maksimum do beczki z alternatorem 55Ah.
Zimowa eksploatacja, tzn; dłuższe rozruchy, jazda na światłach, nadmuch wycieraczki, grzanie szyby itp. mogą spowodować niedoładowanie aku. czego efektem jest szybsze zużycie (zasiarczenie)
A jeśli połączyć duży pobór energii z podanego wyżej przykładu zimowej eksploatacji z, w sporym stopniu rozładowanym akumulatorem o dużej pojemności (pow. 100Ah), to mogłoby to doprowadzić do uszkodzenia alternatora

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Ostatnio zmieniony ndz lis 28, 2004 9:43 am przez Robert Belzyt, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 12:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Osobiście używam jenoxa 92Ah w 300D
Ma już dwie zimy za sobą i szykuje się na trzecią. Do tej pory nie było najmniejszego problemu, i gwarancję miał na 2lata

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 11:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Mialem Schnaidera w Vito, KIA i Berlingo. Nie wytrzymaly 1.5 roku...
trzy diesle ( 2300, 2800, 1900) i jakies fatum... Tanie byly i to wszystko.
W w123t jakie kupilem tysz byl ten cud i zakupilem Hoppecke bo Sch... po 30 min sluchania radia na bardzo cichym nastawie padal a ma troszku ponad 2 lata.
Ladowanie OK wszystko sprawdzone przed zalozeniem Hoppecka.

Ps. W tym samym okresie kupowala Schn... kolezanka do Astry 1.7D i narazie jezdi OK 2.5 roku.

Watek o acu juz byl i po czytaniu postawilem na Hop... az z Warszawy jechal na Dolny Slask.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 27, 2004 11:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Gerri pisze:
MercBeginner pisze:
Prosiłem o pomoc, a nie mało konstruktywne poprawki.
Pozdrawiam - Bartek


Witam.
No cóż. Chciałem pomóc w doborze akumulatora o parametrach określonych przez fabrykę. Typów 123 240D było cztery (nie wliczając kombi i wersji pochodnych). Montowane w nich było sześć rodzajów alternatorów w połączeniu z pięcioma rodzajami akumulatorów. Jeżeli przyjdziesz do ASO i w podany przez siebie sposób określisz typ pojazdu to nikt na tej podstawie żadnej części nie dobierze. Jeżeli dalej uważasz że się czepiam, to wybacz, ale wróżką nie jestem.

Pzdr. Gerri


Zadając pytanie nie miałem wiedzy jakie typy alternatorów i aku były montowane :( Podałem dane które znałem.
A twoją wypowiedź poprostu odebrałem tak jak odebrałem.
Jeśli się myliłem to pardon!

Chyba kupię MOLL'a. Jaki akumulator powinien być do alternatora 55A?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 12:56 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
MercBeginner pisze:

Chyba kupię MOLL'a. Jaki akumulator powinien być do alternatora 55A?

Pozdrawiam - Bartek


Fabrycznie byl 88, celuj w Molla M3 plus. Drozszy, ale w testach ADAC niewiele ustepowal Hoppecke, a te ostatnie kosztuja juz sporo. Ostanio dowiadywalem sie u generalnego dystrybutora i 74 AH Moll MP3 to koszt okolo 370PLN.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 12:57 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
qzyn pisze:
Mialem Schnaidera w Vito, KIA i Berlingo. Nie wytrzymaly 1.5 roku...
trzy diesle ( 2300, 2800, 1900) i jakies fatum... Tanie byly i to wszystko.
W w123t jakie kupilem tysz byl ten cud i zakupilem Hoppecke bo Sch... po 30 min sluchania radia na bardzo cichym nastawie padal a ma troszku ponad 2 lata.
Ladowanie OK wszystko sprawdzone przed zalozeniem Hoppecka.

Ps. W tym samym okresie kupowala Schn... kolezanka do Astry 1.7D i narazie jezdi OK 2.5 roku.

Watek o acu juz byl i po czytaniu postawilem na Hop... az z Warszawy jechal na Dolny Slask.


Ja mialem kilka ZAP Piastow i chodzily po kilka lat. Szanjder teraz kupil Piastow, wiec spodzielalem sie, ze sa sporo lepsze.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 3:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
tylko po co Wam aż takie pojemności :o

Ja przez rok w 230E miałem 44Ah - i gdy odszedł ze służby miał 6lat - i gdyby nei prewencja , dalej bym z nim jeżdził ( pomiajam że jego pojemnośc spadła do troche ponad 30Ah )

teraz kupiłem Bosch'a Silver'a 74Ah/680A , oczywiście bezobsługowy (ale to jeszcze nie jest max dopuszczalny przez Mercedesa we wszelkich katalogach i ksiażkach - tylko zalecany)

i teraz powstaje podstawowy problem ludzi stojących przed wyborem aku - może kupic troche wiekszy niż max dopuszczalny przez producenta...... a odpowedz jest bardzo bardzo prosta - duża pojeność aku wcale eni oznacza że będzie on leprzy od mniejszego - czesto jest odwrotnie - Aku o dużej pojemności będzie niedoładowany, i OT cała filozofia - i nieprawda jest jest dużu aku będzie leprzy.

przykład:
odpalasz diesla ( niech juz będzie ten klekot... ) , grzejesz świece ( dość duzo pobierają one pradu ) i teraz kręcisz rozrusznikiem.... znów znaczne rozładowanie aku. Silnik odpalony - ale jak to w przyrodzie aku musiał się troche rozładowac, aby bilans wyszedł na 0. Zapalasz światła , ogrzewanie tylnej szyby, i takie tam inne .... i prąd z alternatora zamiast ładowac aku , zostaje spożytowany na osprzęt... aku jest ładowany resztą prądu - to co zostało z jego wydajności 55A - czyli w zasadzie niewiele....
Wyłaczmy ogrzewanie szyby.... i teraz aku zaczyna się ładowac - tylko że włączmy reszte bajerów, ale powiedzmy że aku się ładuje . I gdy aku się juz ładuje, my gasimy silnik - morał w aku brakuje kilku Ah , bezpośrednio wynikające z małego prady płynącego przez ogniwa aku. Teraz jeszcze raz to samo, i tak cały czas.... aku nei będzie naładowany na maxa, co posiąga za soba nieodwracalne reakcje chemiczne.
I aku po kilku miesiącach taki duży aku odmawia posłuszestwa.... Wasze opisy że aku wytrzymał 2..3 lata :o - jak dla mnei aku powinien poprawnie funkcjonowac bez jakichkolwiek oznak zuzycia przez 5...6lat , ale trzeba najpierw dobrac dobry aku - a to nie znaczy duży

często się spotyka jak ludzie niosą wieczorami aku o dużych pojemnościach do domku żeby doładowac i klną....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 3:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Zauważ, trochę wyżej już o tym pisałem [zlosnik]

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 28, 2004 5:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Robert Belzyt pisze:
Zauważ, trochę wyżej już o tym pisałem [zlosnik]

dobrego nigdy nie za wiele [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl