MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 3:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 8:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
wojz pisze:

Jak to nie widzisz związku? Na zimnym pali, bo olej gęsty i uszczelnia, jak się zagrzeje to jest rzadszy i kompresja spada.


Nie, nadal to do mnie nie trafia, Miałem kiedyś opla gsi z zajechanym w trupa silnikiem, Ale poza tym że zapalała się czerwona konewka na światłach nic sie nie działo. Palil dobrze.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
Post: ndz lis 07, 2004 10:06 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
msl pisze:
mam problem z zapalaniem na gorącym silniku, na zimnym pali od dotknięcia.
proszę o pomoc, może ktoś się spotkał z takim problemem.


Nie wiem jak jest w K-Jetronic, ale u mnie w KE- przyczyną słabego odpalania była niecentrycznie domykająca się klapa przepływomierza.
Ta pod filtrem powietrza.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 10:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 08, 2002 9:20 pm
Posty: 230
Lokalizacja: Warszawa
Nadal uważam, że może to być kompresja, gdyż silnik na ciepłym się rozszczelnia (miałem tak w swojej 116 280 se).

Moja druga sugestia jest taka, że może to być "zawór zwrotny" w układzie paliwowym. Nie jestem jednakże do końca pewien czy coś takiego wogóle istnieje, jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Pytanie do MMM: czy w Twoim przypadku dobrze zapalał na zimnym?

_________________
W 201 2.6 87'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
z mojego punktu widzenia na gorącym silniku dostaje zbyt mało powietrza lub za dużo paliwa.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979
pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Panowie co wy tak od razu z tym koncem silnika???? :o ,najpierw sprawdzic układ wtryskowy i zapłonowy od a do z a potem dopierko brac sier za silnik-Ze tak powiem wykazaliscie podejscie serwisowe-cos nie chodzi wymienic od razu całe na nowe, moze bedzie dobre? [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 2:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Panowie co wy tak od razu z tym koncem silnika???? :o ,najpierw sprawdzic układ wtryskowy i zapłonowy od a do z a potem dopierko brac sier za silnik-Ze tak powiem wykazaliscie podejscie serwisowe-cos nie chodzi wymienic od razu całe na nowe, moze bedzie dobre? [oczko]


Dokładnie !!
Od razu poradzcie nowemu koledze aby oddał auto na szrot [szalone] .

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 3:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
elvis pisze:
Moim skromnym zdaniem, silnik się kończy (słaba kompresja), ale obym się mylił.


No przepraszam , ale kolega zaczął :lol: :lol: :lol:

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 3:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 30, 2004 10:51 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Gdynia
Wookee pisze:
andgor123 pisze:
Zacznijmy od pytania czy masz gas i jeżeli tak to na czym masz problem????

To chyba świeżynka z DE, więc o gazie pewenie nawet nie słyszała ;) [zlosnik]


Faktycznie małe przeoczenie :o :o :o

Masz rację u gebelsów mało jeździ na LPG
Przez co nasze podróże , wycieczki przez ich kraj są strasznie drogie.

_________________
W123-230E


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 4:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
elvis pisze:
Pytanie do MMM: czy w Twoim przypadku dobrze zapalał na zimnym?


Tak, na zimnym (np. po nocnym staniu) zapalał dużo lepiej niż na ciepłym, nie mówiąc o gorącym.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 5:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:32 am
Posty: 118
Lokalizacja: Legnica
Pierwsze słysze żeby silnik na gorąco się rozszczelniał. Ja raczej mam doświadczenia odwrotne, tak jak w szkole uczyli że rozgrzany materiał zwiększa swoją objętość. Czyli jak mi zajechany silnik na zimno nie chce zapalić a na gorąco owszem to znaczy że sie uszczelnił. Nie znam silników benzynowych w mercedesach ale u mnie w dieslu tylko ustawienie zapłonu powodowało problem z rozruchem na ciepło.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 07, 2004 11:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
yogi pisze:
Pierwsze słysze żeby silnik na gorąco się rozszczelniał. Ja raczej mam doświadczenia odwrotne, tak jak w szkole uczyli że rozgrzany materiał zwiększa swoją objętość. Czyli jak mi zajechany silnik na zimno nie chce zapalić a na gorąco owszem to znaczy że sie uszczelnił. Nie znam silników benzynowych w mercedesach ale u mnie w dieslu tylko ustawienie zapłonu powodowało problem z rozruchem na ciepło.

to cie dobrze uczyli ale blok żeliwny rozszerza się znacznie bardziej od tłoków ze stopów aluminium i powiększa się szczelina tłok-cylinder.Mozliwe też jest że zawory są żle ustawione z zamałym luzem albo się zwieszają i efekt taki sam na zimnym pali na ciepłym nie. ale niech kolega MSL organoleptycznie sprawdzi czy jak kręci na ciepło to z rury leci taki nieprzyjemny zapach przelanego silnika, może jakiś czujnik temp.

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 04, 2004 9:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
WYGLĄDA NA TO, ŻE ROZWIĄZAŁEM PROBLEM.
Wymieniłem filtr paliwa i jest zdecydowanie lepiej. Przy okazji zauważyłem, że pompka paliwa dość mocno skorodowana z zewnątrz, też będzie trzeba się nią zająć.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979

pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 04, 2004 9:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
No i prosze przyczyna banalna a niektorzy juz wyrokowali remont silnika [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 04, 2004 10:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jak jest znacznie lepiej to nie jest do końca dobrze czyli jest nadal źle i nie ma co się oszukiwać i wmawiac sobie że jest ok.
Silnik na 100% się zalewa, a na 99% masz niecentrycznie ustawioną klapę spiętrzającą - objaw typowy.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 05, 2004 9:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
panklex pisze:
yogi pisze:
Pierwsze słysze żeby silnik na gorąco się rozszczelniał. Ja raczej mam doświadczenia odwrotne, tak jak w szkole uczyli że rozgrzany materiał zwiększa swoją objętość. Czyli jak mi zajechany silnik na zimno nie chce zapalić a na gorąco owszem to znaczy że sie uszczelnił. Nie znam silników benzynowych w mercedesach ale u mnie w dieslu tylko ustawienie zapłonu powodowało problem z rozruchem na ciepło.

to cie dobrze uczyli ale blok żeliwny rozszerza się znacznie bardziej od tłoków ze stopów aluminium i powiększa się szczelina tłok-cylinder.Mozliwe też jest że zawory są żle ustawione z zamałym luzem albo się zwieszają i efekt taki sam na zimnym pali na ciepłym nie. ale niech kolega MSL organoleptycznie sprawdzi czy jak kręci na ciepło to z rury leci taki nieprzyjemny zapach przelanego silnika, może jakiś czujnik temp.


Ja to pojumuję inaczej :)
Skoro w wyższej temperaturze blok i tłoki wziększają objętość to:
Tłok zwiększa swoją średnicę, a blok nie kurczy się tylko przeciwnie - "pompuje" więc
cylinder robi się mniejszy.
Rozszerzaniu ulega żeliwny blok, a nie powietrze w cylindrze :)

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl