MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 21, 2025 1:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 12, 2004 7:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:52 am
Posty: 11
Lokalizacja: Sandomierz
Ostatino bedac koło ASO zajechalem aby dowiedziec sie co ile km w moim samochodize powinno wymieniac sie olej w skrzyni.
Po zapoznaniu sie z modelem i rocznikiem mojego samochodu,tj W210 98r 300td skrzynia automatyczna 5 biegowa sterowana elektronicznie .
Panowie a ASO jednym glosem powiedzieli ze oleju sie nie wymienia tz ze producent nie zaleca wymiany chyba ze jest naprawa .
A wiec sprawdzili mi tylko olej uzupelnili dolewajc 200ml i odeslali do domu.
Olej nie smierdzial byl lekko przyciemniony z porownaniem z nowym.
Czy olej zmienic czy zostawic tak jak powiedzieli w ASO?


Na górę
Post: ndz gru 12, 2004 7:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Norbik pisze:
Ostatino bedac koło ASO zajechalem aby dowiedziec sie co ile km w moim samochodize powinno wymieniac sie olej w skrzyni.
Po zapoznaniu sie z modelem i rocznikiem mojego samochodu,tj W210 98r 300td skrzynia automatyczna 5 biegowa sterowana elektronicznie .
Panowie a ASO jednym glosem powiedzieli ze oleju sie nie wymienia tz ze producent nie zaleca wymiany chyba ze jest naprawa .
A wiec sprawdzili mi tylko olej uzupelnili dolewajc 200ml i odeslali do domu.
Olej nie smierdzial byl lekko przyciemniony z porownaniem z nowym.
Czy olej zmienic czy zostawic tak jak powiedzieli w ASO?



Nie wiem, czy stety czy niestety, ale to prawda. Jeśli dobrze sobie przypominam, to przy tej skrzyni nie ma nawet miarki, tylko zaślepka.

Ktoś kto to wymyślił, założył, że elektronice zaszkodzi bardziej ewentualny błąd użytkownika przy pomiarze i dolewce & że będziesz regularnie zajeżdzał do serwisu, a w razie czego ostrzeże cię kontrolka na desce.

Jeśli natomiast poczytać opinie użytkowników, to wiara w niezawodność i sensowność niektórych rozwiązań MB w modelach z drugiej połowy lat 90-tych jest mocno ograniczona, dlatego zmiana oleju z filtrem praktykowana jest już od 50.000 - 80.000 tyś w zależności od stylu jazdy na własne życzenie, nawet jeśli nie wymaga tego serwis. Zwłaszcza w taksówkach. Ta skrzynia kosztuje ponad 3.500 EUR.

Odpowiednia miarka ok. 40 EUR.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 8:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:52 am
Posty: 11
Lokalizacja: Sandomierz
Czyli wymienic samochod ma 160tys nie wiem czy byl wymieniany.
Jezli wymienic to samemu czy jechac do jakiegos warsztatu.
Czytałem gdzies ze w automacie nie da sie dokonca wylac oleju bez urzycia jakiegos oddsysacza czy gegos tam.
A odnosnie miarki to sie zgadza jest tylko zaslepka ale mysle ze jest to zwykla miarka TJ kawalem linki .
Z tego co zauwazylem to wpychal ja do oporu nie bylo ogranicznika wiec mozna samemu to zrobic i wyskalowac wedlug poziomu aktualnego.
A jak wyglada sprawa z trwaloscia tych skrzyn narazie nic zlego sie u mnie nie dzieje ale jak to wyglda przy wiekszych przebiegach jakie sa 1 objawy usterek na co zwrocic uwage.
Jest to moj 1 samochod z autoamtem , do kupna podchodzilem z duza rezerwa ale w z tym silnikiem nie robili w mnualu wiec nie mialem wyjscia.
Po przejechaniu 10tys km jestem zadowolony i nie zaluje zwlaszcza ze dziala ona nie tak jak sobie wyobrazalem.
Zmiana biegow nastepuje w zaleznosi od wcisniecia pedalu gazu , przy mocnym ciagnie na kazdym do czerwonego a przy lekim zmienia juz przy 1800 obr/min.
ciekaw jestem czy tak dziala kazdy automat czy tylko te sterowanie elektronicznie.
I jaki styl jazdy jest najlepszy dla skrzyni nie powodujacy jej zluzycia?
Czy jest sens wylaczac na N na swiatlach??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 8:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ja bym proponowałzaiegnac konsultacji w jakims dobrym serwisie automatow,ewentualnie zadzwonic od zrodeł-czyli DE.Ja bym zmienił....a swoja droga ciekawe co tam za olej jest ? chyba nie zwykłe ATF 2 ?????.o i jaki jest producent skrzyni ZF?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 8:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Oj, ja mam auto starsze o 15 lat :lol:

Temat przerabiałem przy okazji, kiedy to mój wuj z DE przesiadł się z W140 właśnie na Okulara. Pierwsze co zrobił, to zrezygnował z serwisowania w MB i blady strach padł na niego nie dawno, kiedy to drugie auto w rodzinie Golf III zaniemógł właśnie ze względu na ASB.

Olej został zmieniony w warsztacie w PL mimo braku jakichś niepokojących objawów.

Można zrobić to samemu. Jeśli chodzi o same czynności to nie różnią się od tych wykonywanych przy starszych skrzyniach. Ale problemem jest tu wspomniana przez Ciebie elektronika. Z pewnością lepiej dać to komuś, kto weźmie za to odpowiedzialność, a przede wszystkim jest w stanie dokładnie oszacować poziom oleju i wykonać calą operację w warsztatowych warunkach.

Nie przejmuj się olejem pozostającym w skrzyni, bo nawet mądre książki podają różnicę w ilości oleju potrzebnym do zmiany, a pojemnością układu całej skrzyni. Zresztą w serwisie powinni sobie i z tym poradzić.

Skalowanie na oko i stan aktualny, to chyba średni pomysł, bo znowu elektronika. A jeśli nie uda ci się zmierzyć dokładnie za pierwszym razem? :lol:

Styl jazdy... ? Jak zawsze: im łagodniej tym lepiej. Hamulec przy zmianie biegów na postoju, oszczędnie z kick'iem, rozsądny start.

Nie musisz przełączać na N. Różne są opinie na ten temat, ale ta jest najbardziej zdroworozsądkowa. Wrzuciłeś D - jedziesz, a skrzynia radzi sobie za ciebie.

W warunkach taksówkowych skrzynie o których mówimy wytrzymują spokojnie 400.000. Dodatkowe pocieszenie jest takie, że jeśli chodzi jeszcze o generację Oklulara, to Mercedes ma znacznie lepsze automaty niż konkurencja np. BMW. Z manualami jest dokładnie odwrotnie i tu prym wiedli wtedy Bawarczycy.

Reasumując: zmienić nigdy nie zaszkodzi [oczko] . Kilka stów na te 80.000 to przy Okularze to żaden koszt. Kontrola co jakiś czas i będzie dobrze.

Napisz jeszcze, ile wzięli za taką poradę i dolewkę z pomiarem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 8:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:52 am
Posty: 11
Lokalizacja: Sandomierz
Odnosnie zmierzenia i dolania to wzieli znosnie bo 50 zl
Chociaz za 5 min roboty no ale moze olej drogi.
Ogólnie mam wrazenie ze Mercedes ma tanszy servis i czesci niz Audi bo wczesnie jezdzilem Audi. Za aktywacje zmieniarki cd przez diagnoze wzieli w MB 50zl a w Audi za skasowanie poduszki kosztowalo 120 .
Za wymiane oleju w skrzyni z filterm olejem powiedzieli 800zl.
Czy to duzo??
Nie bardzo wierze w odpowiedzialnosc zakladu wymieniajacego olej, jezeli juz to sam sie za to wezme napewno zrobie to dokładniej.
Zawsze mozna wlac dokładnie tyle ile zlecialo :)
Własnie jaki olej tam sie leje czy kupic oryginal czy sa zamieniki?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
Ja polecam wymianę . W serwisie dolali i jest OK? a zapytałeś ile za ew. naprawę.
Do tej skrzyni tylko olej syntetyczny czyli Dextron III i wyżej .

Jaki kolor oleju był w twojej skrzyni ?

Na N się nie wyrzuca !!!! A kick down używać do woli , ja każdym mercem jeżdżę na maksa i automaty mi nie padły - ważne - nie można przekraczać temperatury silnika 90 stopni bo wtedy ASB strasznie cierpi !!!
Ja kupiłem Audi A8 i też nie zalecają wymiany - wytrzymała 200 tys km i padła - koszt naprawy w serwisie ASB 6500zł !!!! (naprawiłem sam).
Jedyne problem z miarką .

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
A jak już jesteśmy przy automtach to mam pytanko albo nawet 2 pytanka.
Czy stary olej może byś przyczyną ślizgania sie biegow? Bo słyszałem że stary może być już rzadszy i przez to slizgają mi się biegi. A jak to nie jest tego przyczyną to czy ma na to wpływ może zbyt wysoki poziom oleju bo z moich obserwacji wynika że oleju jest na bagnecie ponad max. a samochód nie chce przyśpieszac zbyt dynamicznie z powodu tego ślizgania. A może ktos ma inny pomysł na rozwiązanie tego problemu. Tylko prosze nie mówcie mi żebym zbierał na remont skrzyni.

Dodam tylko że chodzi o MB 123 300D

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Merc W107 pisze:
A kick down używać do woli , ja każdym mercem jeżdżę na maksa i automaty mi nie padły


Nikt nie mówi, żeby nie używać wcale, ale pytanie było co zrobić, żeby skrzynię zużyć wolniej, a nie szybciej, więc ryzykowne teorie tu wysuwasz.

Wracając do mierzenia poziomu oleju, to obłędnie istotna jest tu temperatura. Ta skrzynia wymaga 80 st. Dokładnie, a nie około, dlatego serwis ma/powinien mieć miernik wykorzystujący sensor w samej skrzyni. Wyższa szkoła jazdy. Odlicz koszty materiału od 800 zł i oceń sam. Może rzeczywiście tańszy będzie jakiś specjalistyczny warsztat niż ASO.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
(me: how) pisze:
Merc W107 pisze:
A kick down używać do woli , ja każdym mercem jeżdżę na maksa i automaty mi nie padły


Nikt nie mówi, żeby nie używać wcale, ale pytanie było co zrobić, żeby skrzynię zużyć wolniej, a nie szybciej, więc ryzykowne teorie tu wysuwasz.


Jakie ryzykowne ?!

(me: how) pisze:
Ta skrzynia wymaga 80 st. Dokładnie


Skąd to wiesz , bo ja uważam , że olej mierzy się w niej przy temp 30 do 40 st.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Ostatnio zmieniony ndz gru 12, 2004 9:48 pm przez Merc W107, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
MERCEDES 4 EVER pisze:
jaki jest producent skrzyni ZF?

Mercedes sam produkuje swoje skrzynie.

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 9:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Bardzo ryzykowne. Bo jazda na maxa, to zużycie na maxa. Nie mówię, że tak nie można, ale trzeba się z tym liczyć.

30 - 40 st? Owszem. Ale nie w tym roczniku i nie przy tej skrzyni.

Automatów nie rozbieram & nie naprawiam, bo póki co nadal świetnie mi służą. I rzeczywiście u siebie mierzę niedogrzany olej, ale nie wiem za bardzo co tu porównywać.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2001 2:00 am
Posty: 1411
Lokalizacja: Toruń
A propos ASB w w210 i innych nowszych.. otoz, mimo iz sa jakby bezobslugowe, olej NALEZY wymieniac. Jesli sie tego systematycznie nie robi, to potem albo skrzynia zdechnie, albo bedzie sie zuzywac szybciej, itd. Duza czesc uzytkownikow wierzy, ze trza jezdzic, i co najwyzej dolewac - to sie zreszta tyczy tez i starszych ASB.
A potem przy spuszczaniu oleju takie (****Stawros) wylatuje, ze zygac sie chce - i to w nowych autach.
Zas olej w nowych ASB wymienia w etapach, na 3 razy [zlosnik] - spuszczamy ile sie da, wlewamy, jedziemy.. potem wracamy, i znow spuszczamy, dolewamy i jedziemy.. i tak jeszcze raz. I juz - prawda, ze proscizna? [hehe] ;)

_________________
Pozdrawiam,

Jarek, w123 230TE '85, w126 500 SEC '88, w126 560SEC '88, w116 450 '73
jareg@mb.org.pl
http://www.mb.org.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 19, 2004 11:36 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Wieluń
(me: how) pisze:
Bardzo ryzykowne. Bo jazda na maxa, to zużycie na maxa. Nie mówię, że tak nie można, ale trzeba się z tym liczyć.

30 - 40 st? Owszem. Ale nie w tym roczniku i nie przy tej skrzyni.

Automatów nie rozbieram & nie naprawiam, bo póki co nadal świetnie mi służą. I rzeczywiście u siebie mierzę niedogrzany olej, ale nie wiem za bardzo co tu porównywać.


To proponuję poczytać literaturę fachową.
Temperatura pomiaru oleju w tej skrzyni to 30-40 stopni !!!!!!

_________________
Mercedes W114 - 280CE , 250C (USA)
Mercedes 450SLC 5.0
Mercedes (R107)500SL, 3x560SL, (R129)SL320
Honda Odyssey
Audi A8 4.2
Smart ForTwo


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 12, 2004 10:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Merc W107 pisze:
To proponuję poczytać literaturę fachową.
Temperatura pomiaru oleju w tej skrzyni to 30-40 stopni !!!!!!


Jeśli ilość wykrzykników jest decydująca, to z pewnością masz rację.

Od '97 roku w W210 5tkę z elektroniką mierzy się już dogrzaną. Tyle archiwum na forum w210.de i tak też zmierzono we wspomnianym przeze mnie Okularze, bez wcześniejszych sugestii.

Jeśli masz inne informacje to je skonfrontujmy w rzeczowy sposób, a nie bulwersuj się i unoś, bo póki co to ty położyłeś skrzynię i jak utrzymujesz sam ją naprawiłeś. To nie jest wątek jakiego szamponu używać do lakieru, a błąd może drogo kosztować.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl