MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 20, 2025 10:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 13, 2004 11:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Ostatnio nudziło mi się i przy odpalonym silniku otworzyłem korek wlewu oleju.
I co zobaczyłem... Olej troche pryskał na zewnątrz (temp. 90 stopni) i regularnie w rytm silnik prosto do góry silniczek chuchał :) białym dymem.
Nie dużo, ale zauważalnie.

I tu powstaje pytanie: czy ten dym lecąc rurką odpowietrzającą w kierunku filtra powietrza nie zakłóca pracy silnika?
Skoro silnik nie jest już pierwszej młodości to może to odłączyć?
Co się wtedy stanie?

Pozdrawiam - Bartek

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2005 1:59 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Hmm.... czyli woda dostaje się do oleju.. a skąd? Ja bym stawiał na głowicę... [szalone]

Może się mylę więc jeśli tak jest to mnie poprawcie [oczko]

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie! Płynu z chłodnicy w ogóle nie ubywa!

Ale wracając do pytania, do czego służy ta odma co leci od pokrywy zaworów do filtra powietrza?

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2005 1:49 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Jaka tam woda! Przy 90 stopniach olej jest ciepły to i nie dziwne że chucha. Bladoniebieskawo raczej niż na biało. Olej ma smarować wszystkie ruchome elementy w silniku, które go przy okazji rozbryzgują. Nie dziwne, że jak odkręcisz korek oleju to trochę wychlapnie na zewnątrz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
wojz pisze:
Jaka tam woda! Przy 90 stopniach olej jest ciepły to i nie dziwne że chucha. Bladoniebieskawo raczej niż na biało. Olej ma smarować wszystkie ruchome elementy w silniku, które go przy okazji rozbryzgują. Nie dziwne, że jak odkręcisz korek oleju to trochę wychlapnie na zewnątrz


Czyli jednak się mylę ;)

_________________
Pozdrowki

adi

W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
A do czego służy odma? :)

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
W kazdym silniku jest odma i nie nalezy tego odłaczac! tak ma byc -ten dym ma byc spalany! jak by jej nie było to cisnienie gazow od spalania wydmuchało by uszczelki silnika! Moim zdaniem MercBeginner ma za duzo wolnego czasu i cały czas cos tam kreci i [zlosnik] ;) szuka .chłopie nie szukaj tam nic w silniku tak, bo jeszcze cos znajdziesz-a juz pod korkiem to nic nie szukaj! [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 13, 2004 11:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Nie chciałem tego zatykać korkiem od wina :) Tylko odłączyć od filtra powietrza i zrobić odpowietrznik :)
Co do dmuchania to przy 40 stopniach też leciał dymek,ale nie "bryzgał" olej...
Co to może być (w najgorszym przypadku) :oops:

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 12:00 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
NIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Chłopie, nie szukaj dziury w całym. Przy 40 st olej jeszcze jest dość gęsty, to i go nie wychlapywało. Nie baw siękorkiem, tylko go używaj kiedy przyjdzie na to pora - czyli jak oleju dolewasz ;) To nie TV, nie ma czego tam oglądać [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 12:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Moim skromnym zdaniem. Jeżeli są duże przedmuchy - silnik w kiepskiej kondycji. Jeśli wkład filtra powietrza masz mocno zanieczyszczony olejem to rurkę od pokrywy klawiatury mozna od obudowy filtr odłączyć i skierować gdzieś na dół, otwór w obudowie filtr bezwzględnie zatkać. Wtedy filtr będziesz miał czysty, a silnikowie nic sie nie stanie.

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 8:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
MercBeginner pisze:
A do czego służy odma?


Dołączam się do pytania????? U mnie w W123c jest tak że jak go już kupiłem to miał zatkane odme przy filtrze.Ale w niczym to nie wadziło. Teraz bedzie remont i wtedy doprowadze do stanu normalnego. Wiec odpowiedzcie - Do czego jest odma?

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 14, 2004 2:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Kozmo1 pisze:
Moim skromnym zdaniem. Jeżeli są duże przedmuchy - silnik w kiepskiej kondycji. Jeśli wkład filtra powietrza masz mocno zanieczyszczony olejem to rurkę od pokrywy klawiatury mozna od obudowy filtr odłączyć i skierować gdzieś na dół...


Filtr powietrza był założony jak tylko kupiłem auto. Było to 30 czerwca :)
Wczoraj sprawdzałem i filtr jest czyściutki, tzn nie ma na nim oleju.

Nie wiem tylko co dmucha spod korka. To nie jest niebieski dym...
Raczej nazwał bym go białym lub szarym...

_________________
ex:

W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"

W123 Diesel - Cypress green '81


Ostatnio zmieniony sob lip 02, 2005 1:54 am przez MercBeginner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 3:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 03, 2004 6:15 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Kraków
Ta odma jest właśnie po to skierowana do obudowy filtra powietrza, żeby Twój dymek nie dymił na zewnątrz tylko był wciągany do środka silnika.
Dla mnie jako dla laika nadmiar dymu mógłby sugerować nieszczelne uszczelniacze zaworów wydechowych ale to wolna sugestia.

_________________
DB 107 350 SLC z 1979
pozdrowienia z Krakowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 15, 2004 3:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
MercBeginner pisze:
ok. 1,1L/1000km :(
Tylko że płynu nie ubywa, to raczej spalany olej :(
:(

To zupełnie normalne i jeszcze prawie poprawne.W/g insitrukcji 1l/1000km

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl