MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 11:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 08, 2005 6:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Witam!
Taki problem mi sie urodził, że manometr pokazuje mi zdecydowanie za niskie ciśnienie oleju na ciepłym silniku, a mianowicie 1 a czasami i 0,9 i to nie po jakimś ostrym przegonieniu na trasie, tylko niedługi czas po dojściu do normalnej temperatury podczas jazdy w miescie. Po przerzuceniu na "P" wzrasta nieznacznie do 1,5. Po bardzo lekkim dodaniu gazu błyskawicznie na 3 wskakuje, ale mam to autko od 2 lat i zawsze pokazywalo mi w granicach 1,8 na wolnych obrotach. Jakies 3 tys km temu w sierpniu wymeniłem olej i filtr rzecz jasna (castrol jakiś z górnej pólki mineralny 15W40) i było wszystko ok.Przeboje zaczęły sie niedawno.Dodam że autko ostatnio jest rzadko używane. Czy jest to wina pompy olejowej. Czy od dłuższego stania może coś w niej zastrajkowac?
Aha zapomniałem jeszcze dodać że silnik ciśnienie ma dobre w granicach 15,3 i nie ma żadnych problemów z zapalaniem (-20 st). Pytanie co to może byc? Czy pompa dożywa już swoich ostatnich dni


Pozdrawiam. Mateusz.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 09, 2005 9:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Cóz trzeba jezdzic na dobrym oleju , dobrym nie zawsze znaczy zagramanicznym [zlosnik] , ale tu jak kto woli , z górnej półki oleje czasem są najgorsze , ale to moje prywatne zdanie i nie bede tu rozwijał dlaczego tak uwazam !
Wymien ten olej a sądze ze sie wszystko poprawi , gdyby jednak nie to stawiam na pompe olejową , kiedyś też mialem problem z niskim cisnieniem po rozgrzaniu , spadalo ponizej -1- wymienilem pompe na uzywaną dobrą , i wskoczyło na ponad -2- na wskazniku !
jeszcze pytanie ? nie przybyło Ci oleju (zwiekszył jego stan ?)

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
Post: śr lut 09, 2005 10:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
matrix pisze:
Witam!
Taki problem mi sie urodził, że manometr pokazuje mi zdecydowanie za niskie ciśnienie oleju na ciepłym silniku, a mianowicie 1 a czasami i 0,9 i to nie po jakimś ostrym przegonieniu na trasie, tylko niedługi czas po dojściu do normalnej temperatury podczas jazdy w miescie. Po przerzuceniu na "P" wzrasta nieznacznie do 1,5. Po bardzo lekkim dodaniu gazu błyskawicznie na 3 wskakuje, ale mam to autko od 2 lat i zawsze pokazywalo mi w granicach 1,8 na wolnych obrotach. Jakies 3 tys km temu w sierpniu wymeniłem olej i filtr rzecz jasna (castrol jakiś z górnej pólki mineralny 15W40) i było wszystko ok.Przeboje zaczęły sie niedawno.Dodam że autko ostatnio jest rzadko używane. Czy jest to wina pompy olejowej. Czy od dłuższego stania może coś w niej zastrajkowac?
Aha zapomniałem jeszcze dodać że silnik ciśnienie ma dobre w granicach 15,3 i nie ma żadnych problemów z zapalaniem (-20 st). Pytanie co to może byc? Czy pompa dożywa już swoich ostatnich dni


Pozdrawiam. Mateusz.

Teoretycznie, to takie ciśnienie oleju jest dobre. Jak wskazania spadły nagle, to faktycznie może coś się dziać, ale dopóki to jedyny objaw, to IMO nie ma sensu szaleć.

Gdzie masz ciśnienie "w granicach 15,3"? :roll:

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 09, 2005 1:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
krzys124 pisze:
jeszcze pytanie ? nie przybyło Ci oleju (zwiekszył jego stan ?)

no właśnie miałem wrażenie jakby bylo nieco więcej, ale uznałem ze teren nierówny może.A co to ma do rzeczy?

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 09, 2005 1:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Moze nic , nie znam konstrukcji silnika jak i sasilania go w paliwo , wiec nie wiem , jak to pisalem nie zwrucilem uwagi na jaki masz model , moze byc tak ze paliwo sie dostało do oleju i rozrzediło go (stracił olej swe wlasciwosci )

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !

potem CLK 3200 cm

teraz okular 2001 rok 2.7 cdi

vin-WBD2100161B476884

http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM

http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 10, 2005 12:01 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Dokladnie tak mogło się stać że jeżeli paliwo zmieszało się z olejem ciśnienie nagle spadlo. Mogło się stać n.p wtedy jak silnik zapalił i nie pracował na wszystkich cylindrach.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl