Niestety wcześniej nie mogłem,
VALENTINE123 pisze:
Różnice między 1-szą ,a 2-gą serią w W126:
1.-inne silniki ,w drugiej serii są z elektronicznym zapłonem i wtryskiem KE jetronik ,a w pierwszej zapłon zwykły i wtrysk K- jetronik.Inne moce , zamiast 3,8 l jest 4,2l.
2.-inne automaty ,w 2-ej serii doszła elektronika ,przełącznik E/S
3.-drobne zmiany w zawieszeniu -lepsze wytłumienie i komfort
4.-większe koła ,zamiast 14-tek ,weszły 15-ki ,inne wzory alu-felg
5.-w drugiej serii ,gładkie listwy i większe zderzaki
6.-trochę obniżona podłoga
7.-kosmetyczne zmiany we wnętrzu ,inna skóra ,inne przyciski itp
8.-poprawione zabezpieczenie antykorozyjne w 2-serii.
Wszystko się zgadza. Odnośnie pkt 8 - lepsze zabezpieczenie polegało na cynkowaniu nadwozia.
Dodatkowo były plastikowe nakładki na progi (uwaga na rdzę pod plastikiem), inny kształt zderzaków, inne kolory lakierów i tapicerek itp.
Silniki:
1 seria: 280 gaźnik i wtrysk, 380, 500 oraz 300D (wersja USA)
2 seria: 260, 300, 420, 500, 560 oraz 300D (wersja USA, ale tym razem 6 cylindrów)
Obydwa diesle z turbo. 500 drugiej serii mocniejsze, 380 wadliwy razrząd. Silnik M110 nadaje się do 126, ale zgadzam się z przedmówcami, że lepszym wyborem będzie V8, a najlepiej 500 II serii. Nie psioczę na M110 - w końcu mam 2, ale zawsze twierdziłem, że S'ka powinna mieć 8 cylindrów.