jarecki pisze:
rozumiem ze tym steruje wtedy komputer wybierając odpowiednią "mapę" pszyspieszenia ale tu obale te teorie!!!
to po co symulatory sondy lambda?wtrysków itd.
przełączenie na gaz nie oznacza wyłączenia kompa tylko pracy pompy no chyba że się mylę
![[szalone]](./images/smilies/szalone.gif)
ale jak wymyślą inne źródło napędu to i tak komp w aucie musi chodzić bo nikt nie będzie wszystkiego wyliczał na piechotę
tak na marginesie Ci, którzy nie mają katalizatorów a na biegu jałowym mają zbyt bogatą mieszankę to z wydechu czuć paliwo a te auta które mają kata to to co się nie zdążyło spalić w komorze dopala się w kacie a komp poprzez analizę z lambdy ustala mieszankę i tak samo przy przyśpieszaniu pedał w podłogę lambda poniżej 1 dodać paliwa + obciążenie chwilowe takie - to mapa zapłonu taka jak się zmienia to zmieniamy kolejno wg kryteriów do sterowania motorem
A z paliwem to tak jak któryś z Kolegów ma w podpisie chyba MYCHA że silnik musi coś spalać albo paliwo albo gaz albo zawory....i dlatego ja zawsze przyśpieszam zapłon jeśli chodzi o zasilanie motoru gazem o ok. 3 st.przed ZZ
a w nowych modułach tak jak ma np.190 jak na rysunku przyśpieszenie zapłonu jest podciśnieniowe tylko nie przez aparat ale przez złącze na module (wyjmij wtyczkę z podciśnieniem i spróbuj przygazować) a aparatem zapłonowym możesz kręcić w obie strony (+/- i gwarantuję że nie przestawisz zapłonu bo jest sterowany przez kompa i bierze odczyt wstępny od czujnika położenia wału - Halla)
pozdro