MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 3:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 9:56 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
U mnie w 3.2 wyeliminowaliśmy po kolei:
- świece - wymiana, bo miały ewidentne przebicia (bardzo możliwe, że to było przyczyną usterki kompa???)
- cewki zamieniając miejscami i sprawdzając na które garki nie bangla poprzez zdjęcie fajek ze świec, ---> cewki sprawne na 100%
- kable WN - odpowiednie oporności, test "nocy"
- kable NN - wpinka przy kompie i przy cewkach ---> brak przebić, właściwe oporności
- więc wyszło, że to wina kompa, który nie daje sygnału na cewkę, a tym samym cewka nie daje iskry.
Komp kupiłem na alle.... za coś około 150zł, wymieniłem i śmiga jak zła u nowego właściciela.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 10:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
VALENTINE123 pisze:
Dobrze by było podstawić kompa.Warto sobie kupić komputer silnika nawet na zapas ,czasami mozna tanio kupić:
http://moto.allegro.pl/item941681489_me ... tacja.html


problem tylko w tym że tych kompów faktycznie jest chyba 6 rodzajów, spisze sobie numer w weekend z mojego kompa i bedę szukał. Rozmawiałem z tym elektrykiem i powiedział ze może to również być wina wiązki co zasila cewki, nie wystarczy ją sprawdzić tylko na przewodzenie ale trzeba ją obciążyć mocą chyba 60W i wtedy zobaczyć spadek napiecia na cewkach bo jak nie dostają dobrego i sa duże spadki to komp głupieje i odcina wtedy sterowanie impulsem co skutkuje nierówną pracą silnika i wk..niem właściciela. No ale nic, jak weźmie się za to to bedę wiedział coś więcej bo widać że ogarnia gość te sprawy i nie jednego kompa i wiązkę w mercu już robił podobno, dam znać o wynikach ale pewnie w nast tygodniu.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 02, 2010 10:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Jak będziesz kupował komp, to musi być dokładnia taki jak miałeś.
Jak kupisz od auta które np nie miało ASR, a Twój ma to ASR nie będzie działał.
Podobnie może być z innymi systemami, które oparte są na sterowaniu silnikiem.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 8:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
No i w końcu mercedes zrobiona, okazało się że przez zwarcia na wiązce przegrzewa się końcówka mocy na kompie i dlatego odcinał sterowanie na jedną z cewek. Został przelutowany komputer czyli końcówka mocy i poprawiona wiązka, koszt 350zł a jaka frajda z jazdy :) oby jak najdłużej.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Post: śr maja 19, 2010 7:57 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
No i zważyło się drugi raz :(, tym razem kosztowniejsza awaria. Zwarcie na wiązce od przepływomierza popaliło kompa i sterowanie przepustnicą, nie widział położenie przepustnicy i sygnału z sondy lambda i znów nie hulał na wszystkich cylindrach. Efekt- naprawa popalonego kompa, sonda na razie odłączona bo ni h.. nie można jej wykręcić bo sie zgrzała, naprawiona wiązka przepustnicy bo wtyczka się przyjarała, naprawiona wiązka przepływomierza.

Sumując koszt naprawy 1.5tys u pana Grabowskiego w Piasecznie bo reszta wiązki już wcześniej była zrobiona przy zakładaniu gazu i wymianie świec.

TAK NA PRZYSZŁOŚĆ DLA INNYCH.
Jak będziecie coś robić z wiązką to nie opłaca się robić tylko sterowania wtryskami i cewkami, lepiej dołożyć więcej i wymienić całą wiązkę z całego silnika, nie kupować jakiś używek tylko całość do wywalenia bo uwierzcie mi że i tak to taniej wyjdzie niż potem naprawiać kompa i wywalać spalone rzeczy ze starej wiązki.

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl