MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 8:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pt paź 05, 2012 11:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
http://www.youtube.com/watch?v=GWxC1HyI5PU

3:29 do 3:31[min] :)


Na górę
Post: sob paź 06, 2012 4:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
misza1 pisze:
Witam............olej 6L (w książce obsługi dozwolony jest 10w40-czy taki wlac zeby nie wypłukał silnika czy 15w40),,,,,,,,,,,,,

Jednego nie rozumiem. Ja w mojej 123. 230 benzyna rocznik 78 na gaźniku Stromberg na liczniku przejechanych 800 000 km. Bez wahania wlałem pełny syntetyk. Jeździłem i nadal jeżdżę nim już 18 lat, używając auta na co dzień bez problemu. Zawsze syntetyk o współczynniku lepkości przynajmniej 180, TBN zawsze około 11, teraz Olej Mobil1 5w50. Nigdy nic mi nie ciekło i nie cieknie. Skąd ta silna wiara, że dobry olej wypali czy wygryzie dziurę w metalu ewentualnie zeżre uszczelki? Jeśli ze starości porobiły się gdzieś dziury,to trzeba je wykryć i połatać. Inaczej wcześniej czy później one same się odkryją i będzie awaria. Dobry olej co prawda - dzięki swoim doskonałym właściwościom myjącym przyspieszy proces oczyszczania ale nie on będzie przyczyną wycieków. Wina będzie leżała wyłącznie w niechlujstwie poprzedniego użytkownika, któremu nie chciało się od czasu do czasu umyć i przepłukać silnik i na bieżąco naprawiać uszkodzenia.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 7:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
niewiem czy dobrze widzę ale chcecie przypasowac stacyjke od diesla do benzyny???? w benzynie nie ma podcisnień do stacyjki (no bo po co?)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pt paź 12, 2012 11:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
Nemo, słuszna uwaga, póki co zalałem silnik pół-syntetykiem i jest dobrze, ale przebieg tez zrobiłem znikomy (około 500km)

MERCEDES 4 EVER pisze:
MERCEDES 4 EVER

czyli mam stacyjkę od diesla, to tłumaczy czemu blokada nie działa...to w takim razie na jakiej zasadzie działa blokada w benzynie M115?


Na górę
Post: sob paź 13, 2012 12:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
misza1 pisze:
Nemo, słuszna uwaga, póki co zalałem silnik pół-syntetykiem i jest dobrze, ale przebieg tez zrobiłem znikomy (około 500km)..............

Różnica pomiędzy półsyntetykiem nie jest wielka i ma raczej znaczenie dla producenta niż dla użytkownika

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: sob lut 23, 2013 2:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
Pytanko czy ktoś ma pomysł jak naprawić siedzisko ze zdjęcia poniżej
Obrazek
Plan mam taki:udało się kupić podłokietnik tylny (oczywiście ten sam wzór tapicerki), szerokością przykryje 3 pasy, jeśli mój plan jest dobry to teraz może ktoś ma namiary który tapicer na śląsku(lub małopolska) poradzi sobie z tematem, a może panikuje i każdy z tym sobie poradzi żeby to "wyglądało"?


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 8:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
Witam
mietek po wymianie kpl zawieszenia najpierw tył:
wszystko co było mozliwe i miało kawałek gumy zostały wymienione na podzespołach lemfordera i febi, pozostałe elementy piaskowane i malowane
tylny most uszczelniony, wymieniony olej, zamienione stronami półosie i jest cicho jak mnie zapewniano, wał równiez otrzymał nowe podpory i łączniki, amory KYB gazowe, zaciski hamulcowe zregenerowane, podłoga wyczyszczona i zakonserwowana, opony Barum, felgi piaskowane i pomalowane proszkowo RAL9006,
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Następnie męczyłem przód:
i tu również ta sama sytuacja
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiem ze zaciski powinny byc czarne...oraz ze biały amorek nie bardzo pasuje do epoki ale juz trudno:P
Moja prośba do szanownego forum czy aby przód nie jest za wysoko??wszelkie sugestie biorę na klatę:)
jeśli tak to co robić, ucinać zwoje a może poczekac i się ułoży, na geometrię jeszcze poczekam do wiosny, tym bardziej ze auto zimuje w garażu


Na górę
Post: ndz sty 05, 2014 11:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
taki mi się dowcip przypomniał...

Wpada facet do gabinetu dyrektora cyrku i mowi: Panie, mam taki numer, że
ludzie oszaleją! Będzie pan milionerem!
Dyraktor na to: Spadaj mie pan! Mam dobry program i nie potrzebuję żadnych
nowych numerów.
Facet: Niech pan posłucha przez 30 sekund, na pewno pana przekonam.
Dyrektor: No dobrze, mów pan, ale szybko.
Facet: Niech pan sobie wyobrazi cały sufit cyrku obwieszony balonami.
Balonami z gównem. A na arenę wjeżdzają konie. Na każdym koniu amazonka. Z
łukiem. I amazonki zaczynają galopować w koło. Unoszą łuki. Zaczynają
strzelać do balonów. Przebijają je po kolei a całe gówno spada na dół.
Przebijają wszystkie. Na dole wszystko jest nim pokryte. Widzowie w gównie,
arena w gównie, orkiestra w gównie, konie w gównie, amazonki wgównie......
I wtedy wchodzę ja... Cały na biało.


Fajna robota - lubię taki widok. Gorzej tylko, że wypiaskowałeś sobie zwrotnice razem z przylgą wargi simmeringu - szlag może trafić uszczelniacz i będzie licho.

misza1 pisze:
Wiem ze zaciski powinny byc czarne...



Nie. Powinny być pokryte warstwą kadmu w kolorze jasno żółtym ( patrz: żółty/złoty ocynk) Srebrne też mogą być - regenerowane przez firmę ATE zaciski do staruchów są w czymś srebrnym ( też galwanicznym) Oryginalny kolor zacisków widać po ich rozpołowieniu na tych "dziewiczych" fragmentach przy uszczelkach połówek.

misza1 pisze:
Moja prośba do szanownego forum czy aby przód nie jest za wysoko??wszelkie sugestie biorę na klatę:)jeśli tak to co robić, ucinać zwoje a może poczekac i się ułoży, na geometrię jeszcze poczekam do wiosny, tym bardziej ze auto zimuje w garażu


Może trochę jest, ale daj temu po pierwsze trochę czasu i kilometrów, a po drugie po ustawieniu geometrii ( kątów pochylenia kół) auto potrafi zauważalnie zmienić wysokość na jakiej wisi nad ziemią.

Raz jeszcze gratuluje auta i podejścia do tematu. Zazdroszczę ,ale to motywuje...

Pzdr!

K.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt gru 16, 2014 9:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr mar 14, 2012 7:14 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Jaworzno
Witam
coupe sprzedałem w lipcu, a juz jest na sprzedaż,link do aukcji i kontakt do obecnego własciciela poniżej
może trafi dzięki temu w dobre ręce:
http://allegro.pl/w123-coupe-i-seria-23 ... 96630.html

Ja przesiadłem się w kwietniu do 300TDT, jednak remont blacharski i lakierniczy to już inna historia, zdjęcie z odbioru sprzed 2 tygodni, obecnie już go poskładałem, czeka na polerkę i parę poprawek w tym malowanie progów baranem w odpowiednim kolorze, po czym wykonam parę fotek
Ps.sprzedaje koła na stalowych felgach, info w dziale giełda
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl