yogi pisze:
Luzy... luzy... luzy...
Jeśli stuka przy zmianie biegów, pewnie masz coś zużyte w układzie napędowym np. wał, most, półosie napędowe...
Czesc.
Tak jak kolega @yogi napisal - u mnie bylo to samo. Wymiana mostu i polosi rozwiazala problem. Wał byl ok.
Omen pisze:
I jeszcze jedno czy w silniku 240D, przebieg 290 000 tyś, litra oleju na 1000 km to duzo czy mało?
U mnie przy przebiegu ponad 450k km. Po wymianie a wczesniej plukaniu silnika po starym oleju, zalalem Lotos Diesel 15W/40 przejechalem okolo 6000 km. - nie ubylo praktycznie nic

To co wylecialo to tylko przez niedokrecony korek w misce olejowej no i oczywiscie przy korku wlewu oleju
Wskaznik cisnienia oleju na rozgrzanym silniku nie spada ponizej ok. 2,2.
Osoba od ktorej zakupilem mesie, jezdzila nia 6 czy 7 lat i nie robila remontu silnika (wlasciwie to koles ten, praktycznie nie zrobil nic przy mesi).
Wiec jezeli chodzi o Twoje pytanie to jak dla mnie to bardzo duze zuzycie oleju.
pozdro
_________________
mesia W123 200D rekord spalania 5,3 (150km. miedzy TIR'ami

)