MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 30, 2025 9:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 01, 2006 10:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Coz za bardacha mnie dzis spotkala... :oslabiony:

Wjechalem do garazu, zaparkowalem i postanowilem zbadac poziom atf'u w skrzyni.
Wszystko pieknie, wiec przystapilem do wprowadzania bagnetu do rurki i... TRACH! Bagnet sie zlamal. :o

Wyciagnalem smiecia i ustalilem, iz zlamanie nastapilo na wysokosci linii 'max', tak wiec kawalek, ktory zostal w rurce (lub skrzyni) ma kilka centymetrow dlugosci.

I tu kilka pytan:

1. Co teraz? :o Napewno musze zamowic nowy bagnet, ale zastanawiam sie, czy w ogole moge jezdzic samochodem w tym stanie?

2. Jezeli koncowka bagnetu nie zatrzymala sie w rurce i spadla do miski olejowej, czy istnieje ryzyko, ze zostanie wessana przez ktoras z pomp?

Roznych dziwnych rzeczy mozna sie spodziewac, ale czegos takiego nawet sobie nie wyobrazalem.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 10:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
moim zdaniem trzeba wymienic skrzynie :lol: chmmm sam nie wiem -filtrem to nie wessa takiego kawałka-jak nie zapalałes go to moze nowy bagnet namagnesowac i probowac wyciagnąć???? sam nie wiem-zdejmowac miche i ruszac uszczelke jak było dopiero co pewnie zmieniane to srednia przyjemnosc.....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
[totalszok] no to masz pecha!
raczej tak,musisz to najlepiej wyjąć,a jaką skrzynie masz?

Dodano po 5 minutach.:

ale chyba automata.
odkręcić mise i po kłopocie chyba że go niema to jest w filtrze olejowym,wymienić też filtr i to by było po sprawie.

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 10:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Skrzynia to 722311, o ile mi wiadomo, z dwoma pompami.
O tym, ze musze wyciagnac ten kawalek wiem, ale zastanawiam sie, czy mozna z tym przejechac do serwisu - czy kilkucentymetrowy kawalek bagnetu jest na tyle duzy, ze nie zostanie gdzies wessany?

Wyciagniecie przez rurke (nawet jezeli gdzies w niej 'ugrzazl' na zakrecie) raczej nie bedzie mozliwe - w koncu ruka jest waska i pogieta, wiec nie ma jak go schwytac.

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 11:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
olej w skrzyni zasysany jest przez filter bardzo gesty,myśle że chyba do serwisu zajedziesz ,ale ile masz do serwisu km,czasem taniej jest laweta i po kłopocie,bo pózniej potrzebna jest skrzynia biegów,a automaty na takie sprawy są uczulone [szalone]

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 11:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
IMO nie ma szans zeby go go wciagnelo gdziekolwiek jeżeli mocowanie rurki od bagnetu bedzie identyczne jak w moim. A pewnie tak jest.
Jak bede mial chwilę to wytrzasne rysunki i Ci pokażę. W moim nawet nie musiałbyś zdejmowac miski żeby to naprawić.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw cze 01, 2006 11:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki - szczerze mowiac tez wydaje mi sie to malo prawdopodobne, zeby moglo sie to zdarzyc. Jednak zanim rusze samochod chce byc absolutnie pewien.

Nie mam zadnych schematow tej skrzyni (w manualach nie ma w ogole czesci dotyczacej skrzyn) i nic na razie w sieci nie znalazlem. :roll:

Dodano po 9 minutach.:

OK - znalazlem diagramy w EPC http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP=1&F=126037&M=117%2E965&GA=722311&L=765%2E706&VIN=%2A&CT=GA&cat=09Y&SID=27&SGR=001&SGN=01

Ale do konca nie mam pewnosci, co do braku zagrozenia. :roll:
'Na oko' w mojej skrzyni jest rurka do bagnetu oznaczona na schemacie nr 829 (ta najbardziej pogieta), wiec moze odlamany kawalek w ogole nie spadl do miski. :roll:

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 12:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ok sorry pochrzaniło mi się z reszta przewodów. MOGŁO WPAŚĆ DO MISKI. Dalej nie mam pojecia czy moze sie cos z tym stac.

PS.
Ale ale, jesli masz jak wleźć pod auto i ci sie chce to z tego co pamietam mozna w banalny sposob wyciagnac ta rurkę od bagnetu. A nuz jak ja wyciagniesz to zobaczysz ze tkwi w niej ten kawałek na koncu. Ja sadze ze warto sie ubrudzic i sprobowac.
Obrazek
Wystarczy odkrecic srube 863 o ile jest dostep, a jak nie to odkrec blache pod skrzynia (w W107 sa dwie blachy przednia mzoesz spokojnie odkrecic i nie spadnie ci skrzynia). Do tego odkrecasz jeszcze srube 856 (lub adekwatna jesli masz) i ciagniesz to gory.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 12:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Po analizie diagramow tez stwierdzilem, ze chyba najlepiej bedzie wyciagnac rure i zobaczyc, czy kawalek w niej nie zostal. Jutro po pracy postawie auto na stojakach i sie wczolgam pod nie celem demontazu.

Swoja droga z rana przekrece do Brolera celem zamowienie nowego bagnetu i ustalenia co zrobic, jezeli w rurce nie znajde odlamanego kawalka... :roll:

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 1:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Tylko pamietaj jak wyciagasz ta rurę, bo w W107 trzeba sie dobrze nagimnastykowac zeby go wsadzic spowrotem. Poprostu trzeba znaleźć odpowiedni kąt i jego ustawienie zeby spowrotem wsadic miedzy sciana grodziową, głowicami i kolektorami.

POWODZENIA

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 11:17 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Dzisiaj wstalem godzine wczesniej niz zwykle (czyli o 7:00 - to dla mnie jeszcze noc [zlosnik] ) i polazlem do garazu uzbrojony w stojaki i skrzynke narzedzi.

Sternenkreuzer zostal przechylony na lewa burte i podparty w 2 miescach, co by mi na glowe nie spadl. W teorii (tj. na obrazkach) wszystko wyglada banalnie, ale niestety w praktyce odkrecenie srubki mocujacej bagnet latwo odkrecic sie nie da :roll: . U mnie jest to srubka z glowka na klucz Allena (imbusowy).

Przebieg rur wydechu nie ulatwia operowania kluczem w tym miesjcu - przy jednym ruchu udaje sie uzyskac jakies 1/4-1/3 obrotu [szalone] . Oprocz wydechu, dostep utrudniony jest przez poprzeczny metalowy lacznik (belke) przechodzaca pod i tuz za przekladnia hydrokinetyczna. Ale nie w tym problem. Dostep do samej rurki bagnetu jest rowniez trudny i po pewnym czasie walki z kreceniem srubka doszedlem do wniosku, ze bede mial spory problem z wyjeciem i ponownym wlozeniem rurki. Gdyby samochod byl na kanale albo podnosniku warsztatowym, zrzucilbym belke i zapewne bez wiekszego problemu wykonal operacje wyjecia i wlozenia rurki, ale z autem na podstawkach, bedac pod nim w pozycji lezacej nie chcialem ryzykowac [galy2] . Poza tym, nie mialem za bardzo czasu.

Spakowalem zabawki, zrzucilem grata na glebe i wrocilem do domu celem wykonania telefonu do serwisu MB Z.Brolera. Rozmowa z samym ZB uspokoila mnie [smiech] - zgodnie z przypuszczeniami nie ma zagrozenia ze strony kawalka bagnetu zalegajacego w misce olejowej skrzyni. Zamowilem nowy bagnet, ktory byc moze bedzie jeszcze dzisiaj, a resztki starego zostana usuniete przy nastepnym zdjeciu miski skrzyni.

Reasumujac - zlamany bagnet to zadna tragedia [oczko] .

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 02, 2006 11:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:12 am
Posty: 97
Numer GG: 6919167
Lokalizacja: Małopolska
na a nie mówiłem! [zlosnik]

_________________
99` W220 S500
91` W124 250D
Odeszło
85` Skoda 105L
86` W124 200d
96` Skoda Felicia
88` BMW 520 E34
92` Honda Accord 2.0
95` Opel Omega 2.5 TDS
87` W126 3.0 Automatic
96` W210K


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 03, 2006 9:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:25 pm
Posty: 681
Lokalizacja: ze Wsi <Katowice>
w 190 spotkało mnie to samo -nieszczescie :)
Miałem dylemat czy ta koncowka nie wleci gdzies tam na dole ... ale jezdzilem przez 1,5 roku i był spokój ...a potem auto do żyda poszło :)

_________________
Kierownik 190(W201) '86 2,0E afftomat-ex
Z-ca Kierowniak Beka '81 300D afftomat-ex
Z-ca 124 `94 300D 24V leniuszek

Zmiana Audi 80 B4 1,9TDi Avant `95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl