Witam
Zaczne od poczatku:
od jakiegos czasu po zapaleniu silnika, tym samym wlaczeniu sie pompy nivomatu i "rosnieciu" tylka az do jego max ustawionej pozycji bylo slychac stuk w apogeum tego wydarzenia. Wczoraj zawozac auto na parking uslyszalelem jakby "gotowanie sie jajka" z malutkim traszkiem w punkcie kulminacyjnym i potem pzestalo... (amor sie rozszczelnil).
Dzis zauwazylem ze zaczal mi cieknac plyn z nivo przy prawym kole, pojechalem do garazu, zajrzalem pod woz i widze caly amorek mokry, wraz z otaczajaca go sprezyna, a z wahacza (dokladnie ze sruby mocujacej amorek) leje sie olej zhm
Po ogledzinach doszedlem do wniosku ze to na pewno z tloka sie leje a nie np. z przeowdu, co tez rozwazalem.
Majac niewiele czasu i niewiele mozliwosci odlaczylem przewod pompujacy olej do tylniej czesci samochodu, i wlozylem go do zbiorniczka oleju tworzac obieg zamkniety zeby pompa sie nie zatarla. Przewody od nivo zaslepilem. Samochod klapnal sobie troszke o kilka cm i wyglada jak kozica:/
Wiem, ze temat pojawial sie tu wielkrotnie, poczytalem w maire wszystko co znalazlem, jednak pewnych rzeczy nie bylo.
Czy dysponuje ktos schematem tego systemu? Chodzi mi o to dokladnie jak jest rozwiazana kwestia podnoszenia auta przy samych amortyzatorach ?
Jak sa zbudowane te amortyzatory, mam znajomego ktory twierdzi ze da rade to naprawic, tylko potrzebujemy wiedziec jakie oringi sa potrzebne...
Kolejne pytanie, czy z takim "odcietym" nieuzywanym nivo cos sie moze stac na dluzsza mete?
Czy jesli tymczasowo wstawie amorki z wersji bez nivo, bedzie dobrze? Mam na mysli czy sprezyny sa odpowiednie czy tez rozne?
Swoja droga mialem zamiar zmieniac plyn na dniach, jak widac dobrze ze tego nie zrobilem. Gdzie znajduja sie zaworki upustu oleju, oraz odpowietrzenia? moj woz to rok 81, jak w podpisie. Wydaje mi sie ze plyn musze spuscic najpierw, wlac nowy i odpowietrzyc, czy tak?:) Jak jest z amorkami czy one sie same odpowietrzaja?
W razie wymiany amortyzatora: zeby dostac sie do niego od gory, musze wyjac siedzisko i zdjac oparcie, tutaj jest problem. Czy ono jest aby przykrecone blachowkretami u dolu ? jak wyczulem dolna belka stelarza oparcia jest przykrecona chyba do karoserii... ?
Ostatnie pytanie przy okazji, czy ktos ma ewentualnie takie amortyzatory do nivo na sprzedaz????
