MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob lip 19, 2025 10:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: V8 vs R6
Post: sob sty 20, 2007 7:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Cholera mnie bierze. Jak nie wiem co. Jak widać w podpisie mam 420SEC i 280SE. SEC w stanie słabszym, trochę blacharsko do poprawek, silnik wymaga tu i ówdzie uszczelnienia ... przelot 317.000km. SE super, jedynie do drobnych regulacji, ale jeździ rewelacyjnie (jak na R6). 280 jeźdżę na codzień, na benzynie, bo gazu nie lubię i stać mnie na spalanie 13-14 litrów. Wczoraj z przyczyn różnych jeździłem SEC 'iem. I wiecie co? Nie chcę już R6. Mam to gdzieś. Kupiłem ten samochód, bo jest w moim absolutnie ulubionym zestawie kolorystycznym: cyprysowa zieleń i beżowy welur. Do tego ciekawe wyposażenie. Ale nie - 280SE idzie na sprzedaż lub zamianę na V8, nawet niech by to było 380SE. Spalanie będę miał takie same, ao 300% większą fraję (tylko nie pytajcie dlaczego akurat o 300%). Tak więc- szukam 126 V8 :) [hehe] Oczywiście możecie się śmiać i jeździć po mnie jak po łysej kobyle [hehe]

Ale 280SE oddam tylko w dobre ręce, bo wóz piękny.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 7:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ale nie łapię dlaczego zamiast kupować SE nie wolisz jeździć SECiem? Tylko nie mów że za mały ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 7:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Bo SEC nie ma jednej podstawowej rzeczy - celownika [hehe]
SEC zostaje tak czy inaczej, bedzie wyszykowany i będzie jeździł w firmie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 8:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Bukol pisze:
Bo SEC nie ma jednej podstawowej rzeczy - celownika [hehe]
SEC zostaje tak czy inaczej, bedzie wyszykowany i będzie jeździł w firmie.


Co będzie :o :o :o To Astry i Seicenta wyszly już z mody?? Nie ma to jak cięcie kosztów [zlosnik]
PS.
A nie potrzebujesz przypadkiem pracownika któremu dasz ten wóz jako służbówkę ;-) [usmiech] Jesli tak to kontakt do mnie masz [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 8:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Siecento też mamy [hehe] VAT od benzyny odlicza, bo z kratką. SEC iem będzie jeździł wspólnik.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: sob sty 20, 2007 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Bukol pisze:
Ale nie - 280SE idzie na sprzedaż lub zamianę na V8

Niektórzy mają już dosć V8 w 126 ,i żałują ,ze nie ma SEC-a z silnikiem 300,bo z V8 same problemy ,ciągłe wycieki ,duże spalanie ,a mocy wcale nie tak dużo,jakby wynikało z pojemnosci ,częsci drogie i mało kto zna te silniki ,duże spalanie .Najlepszy silnik w budzie 126 to 300,bo jest dobrym kompromisem między ekonomią ,niezawodnoscią i osiagami .Niestety nie robili SEC-a z silnikiem 300 M103.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 20, 2007 11:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Bukol, ty się qrka idź leczyć... [zlosnik] Ja tez chciałbym do emerytury objeździc wszystkie ładne mietki w EU, ale, do jasnej cholery, nie po trzy razy! A ty już chyba niedługo druga kolejkę zaczniesz, tak patrząc na twój podpis...
... no i ile wołasz za niego? 8)

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 12:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Bukol: To kiedy jedziemy obejrzeć 500SEL (wdb1260371a426032), które ja upatrzyłem sobie? Nie stać mnie na razie, żeby ją kupić, więc może Ty będziesz zainteresowany? :) Potem bym ją od Ciebie odkupił. ;p

Ja też już nie chcę jeździć R6.

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 12:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
no to ja tez sie przylacze :) bo coraz bardziej chce mi sie V8 szczegolnie SEC.... mimo ze kijek sprawuje sie swietnie.. leje i jezdze:) dodatkowe 2 gary pilnie poszukiwane :P :D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 5:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
kruszyn pisze:
dodatkowe 2 gary pilnie poszukiwane

Mój brat ma do sprzedania silnik z malucha [zlosnik]
Już Ci się kijek znudził?

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 7:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
kocur pisze:
... no i ile wołasz za niego? 8)

Pewnie coś koło 10.000zł. Warty jest tego. Ktos chętny? [hehe]

harrier pisze:
To kiedy jedziemy obejrzeć 500SEL (wdb1260371a426032), które ja upatrzyłem sobie? Nie stać mnie na razie, żeby ją kupić, więc może Ty będziesz zainteresowany? :) Potem bym ją od Ciebie odkupił.

Jutro? [zlosnik] Ale poważnie - to nie jest zły pomysł, SEL'a jeszcze nie miałem :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 28, 2005 6:50 pm
Posty: 1596
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Jutro? Ale poważnie - to nie jest zły pomysł, SEL'a jeszcze nie miałem

Spoko, to zadzwonię do Ciebie jutro jak pogadam z szefem kiedy będę mógł wyjść wcześniej i się jakoś ustawimy. Poniedziałek wolałbym nie, bo mam zajęcia poza pracowe jeszcze na 16:30.

Dla mnie SEL to piękna sprawa... dream :)

Pozdrawiam,

_________________
Konrad Lapsz / harrier
[ex]: W126 280SE, S210 E320 CDI, X166 GL350 BlueTEC
[in]: S211 E320 CDI, W639 Viano 3.0 CDI


Na górę
 Tytuł: Re: V8 vs R6
Post: ndz sty 21, 2007 8:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
VALENTINE123 pisze:
Niektórzy mają już dosć V8 w 126 ,i żałują ,ze nie ma SEC-a z silnikiem 300,bo z V8 same problemy ,ciągłe wycieki ,duże spalanie ,a mocy wcale nie tak dużo,jakby wynikało z pojemnosci ,częsci drogie i mało kto zna te silniki ,duże spalanie.

Miałem już 500SEC, teraz mam 420SEC. Nie przekonasz mnie, że spalanie jest większe niż przy 300SE/SEL, bo wiem! Wynika to z prostego faktu, że R6 przy, dajmy na to 120km/h, ma 3600 obr/min, podczas gdy 500 czy 420 przy tej samej prędkości ma zaledwie 2400 obr/min. Podaję tą prędkość, gdyż w naszych warunkach trasowych jest najbardziej miarodajna. Przy tej prędkości V8 będzie palić w okolicach 10/100, a n.p. M110 weźmie 12/100. M103 może odrobinę mniej.
Co do "samych problemów" z V8, to także się nie zgadzam. Owszem, miewają wycieki, ale który silnik z przelotem 300.000km ich nie ma??? Inne problemy wynikają z indolencji poprzednich właścicieli i niewiedzy mechaników, n.p. przy dokręcaniu śrub od głowic itp.
Co do drogich części: nigdzie nie pisałem, że V8 to silniki dla "biedaków". Każdy serwis będzie droższy, aczkolwiek zwykłe części serwisowe, jak filtry, paski nie są droższe. Idzie więcej oleju itp. Reszta samochodu to standard - zawieszenie, skrzynie itp. A przy naprawach głównych ... a ktoś je w ogóle robi? Silnik się raczej wymienia. Najbardziej bolesne są wydatki na moduły przy 560 z końcówki produkcji - to fakt.
A na deser o "niewielkiej" mocy. Owszem, 218 czy 245KM nie powala, zwłasza z 5 litrów pojemności. Wszak z 2,8 mamy 185KM. Ale jakim kosztem? Obrotami. Więc i zurzyciem silnika i paliwa. Dla mnie największy cymes V8 polega na tym, że ma rewelacyjny moment obrotowy i do tego dostępny prawie od "zera". Już od 1000 obr/min samochód jedzie, cichutko, dostojnie... Co z tego, że katalogowo 280SE niewiele ustępuje w sprincie 380SE? Chodzi o styl i komfort akustyczny. Do tego elastyczność, co mnie obchodzi ilość sekund od 0 do 100 - ważne jak się auto zachowuje przy 90, 120 czy 150km/h. R6 trzeba zredukować bieg i wkręcić na wysokie obroty przy byle wyprzedzaniu, w V8 wystarczy delikatnie wcisnąć gaz.
Tak więc, bez urazy oczywiście, ale stanowczo obalam wszystkie w/w "wady" V8, za wyjątkiem drogich części - bo jeszcze nie miałem okazji remontować V8. Fakt - V8 ma 2 głowice, czyli jak by co, to naprawa x2. Trudno - koszty przyjemności.

Cytuj:
Najlepszy silnik w budzie 126 to 300,bo jest dobrym kompromisem między ekonomią ,niezawodnoscią i osiagami .Niestety nie robili SEC-a z silnikiem 300 M103.[/b]

IMO najlepszy jest 500 - 245KM to jest moc dla klasy S. Jak wynika z zeznań kolegów na tym forum, spalanie jest podobne. Reszta zalet V8 - patrz wyżej.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 11:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Poppieram bukola w całej rozciagłosci!!!! mercedes zj%&^$ał sprawe z silnikami M 110 i M 103.wszelkei auta z automatami miały jakies dziwne przęłozenia ze przy 100km/h maj te silniki 3500obr co jest zdecydowanie za duzo i jak sie chce jechac 140-150 to jest głosno bardzo.Co ciekawe mam teraz 300D 124 automat i przy 100km/h ma 2400 obr/min czyli jak w 500 W 126!!!!!!!!!!! paranoja!!!! przeciez M 103 ma 180 KM swobodnie by sobie poradziła przy 100km/h z obrotami nizszymi o 1000.To samo dotyczy M 110.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 21, 2007 11:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
Rad.ek pisze:
kruszyn pisze:
dodatkowe 2 gary pilnie poszukiwane

Mój brat ma do sprzedania silnik z malucha [zlosnik]
Już Ci się kijek znudził?


nie znudzil po prostu jest kolejnym etapem ktory poki co konczy sie na SEC :D

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl