MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw maja 17, 2007 8:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam
W związku z tym, że opcja szukaj nie dała efektów zwracam się do szanownych forumowiczów z zapytaniem następującej treści:

Mam prośbę o ile ktoś już wcześniej tego dokonał proszę o opisanie jak zabrać się do wymiany szklanek w 124 z silnikiem diesla.
Jakie instrumenty są potrzebne, oraz jak krok po kroku to zrobić by sobie dodatkowej pracy nie narobić.

Z góry dziękuje.
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
klucze 32 i 13 i 10 .Sznurówka od buta i kawałek linki.Zdejmujesz pokrywe, sznurowadłem wiazesz koło zebate wałka z łancuchem coby sie nie przestawiło,i wiazesz na sznurku coby nie wciagło go do srodka jak odkrecisz.Luzujesz napinacz z boku i odkecasz koło zebate.Potem juz najłatwiejsze-odkrecasz wałek,wyjmujesz szklanki-wkładzasz nowe i zakrecasz spowrotem.Przy składaniu koła zebatego zroc uwage zeby dobrze siadło na kołek ustalajacy.I to wszystko raczej... wielkiej filozofi nie ma poza odkreceniem koła zebatego od wałka.Wazne dwie sprawy to: po złozeniu do kupy trzeba pokrecic najlepiej kołem pasowym aby wszystkie popychacze były klika razy scisniete przed pracą,dwa przy składaniu napewno niebedzie koło pasowac na kołek w wałku to trzeba delkatnie krecic wałem korbowym,jesli zajdzie potrzeba krecenia w strone przeciwna od roboczej to bardzo powoli aby łancuch nieprzeskoczył..Dobra -wiem ze to brzmi strasznie ale jest łatwe.Jak cos to GG .

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Wielkie dzięki za opis, dokładnie tego potrzebowałem.

Jeszcze pytanko czy trzeba te śruby jakimś momentem dokręcać - mogę mieć do dyspozycji klucz dynamometryczny.

znalazłem też taki opis - może przy okazji sprawdzę czy u mnie jest wszystko ok ale czy te ustawienia są odpowiednie dla silnika 300 turbo D model 603 - autko to 124 kombi z 1992 roku


monster18.09 pisze:
Witam
Ustaw Wal na 15 stopni po GMP dla 1 cylindra. Wykrec korek/srube, ktora znajduje sie na pompie wtryskowej po lewej stronie u dolu patrzac wedle kierunku jazdy, teraz powinienes zobaczyc w otworze po tym korku taka kreske - wystep ciezarka regulatora (jesli masz specjalny przyzad to tylko go wkrecasz). Jesli nie widzisz go na srodku otworu musisz przestawic pompe. W tym celu musisz poluzowac 3 sruby na kolnierzu pompy i jedna na podporze pompy, teraz dokonujesz regulacji obracajac sruba regulacyjna ktora "patrzy" do gory i znajduje sie na odlewie mniej wiecej pod pierwsza sekcja. Wychylajac, poprzez ta srube, pompe ustawiasz tak, aby zobaczyc ta kreske na srodku otworu w pompie. Chyba niczego nie pokielbasilem. Jak tak to niech ktos dokona modyfikacji.
Pozdrawiam


Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 17, 2007 3:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:49 am
Posty: 53
Lokalizacja: Buk k.poznania
niestety nie pomoge jesli chodzi o parametry ! dokrecania srub ale powiem tak bez dynamometra nie podchodz takie zeczy musza miec odpowiedni moment !! jak by silnik mercedesa by skrecony tak osiak napewno nie przejechal by tysiecy kilometrow jest odpowiedni moment na pokrywy walka oraz kolo zebate to sa male momenty ! ale sa ! i tak musi pozostac

_________________
c w202 95 200d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 11:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Czy za oryginalne szklanki do 124 70PLN za sztukę to drogo czy tanio?

Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 18, 2007 11:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:49 am
Posty: 53
Lokalizacja: Buk k.poznania
drozyznaaaaaaaaaaaaaaaaaaa totalna
mercedes ladowal INA ! popychacze za sztuke zaplacisz max 40 zl ! to juz max ale nie w aso bron boze !
ja notamiast przejchalem 100 tys km na zamiennikach motive !! dopiero zaczynaly stukac za sztuke dalem 29 zl ! oryginaly INA wytrzymuja kolo 200 tys ! ale po co przeplacac zdazszy 4 razy sprzedac auto heheh

_________________
c w202 95 200d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 21, 2007 7:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Pomimo ceny kupione i wymienione.
a tu link który mówi o przyczynie http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=24708

Mechanik założył INA czyli to co trzeba.
Po wymianie na oryginały jest następująca zmiana:
- cichsza praca silnika
- równa praca silnika
- brak skoków ciśnienia oleju na wolnych obrotach
- lepsza dynamika samochodu

Jak na kilkadziesiąt przejechanych kilometrów to i tak rewelacja w porównaniu do poprzednich szklanek, czekam jeszcze jak się wszystko ułoży.

Jak dla mnie to i tak warto było.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 16, 2007 1:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
A czy moglby ktos podac nr czesci tych szklanek? Mam kolege w hurtowni i chcialbym zobaczyc jaka tam jest ich cena.

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 1:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
A ja sie podepne pod temat i zapytam czym grozi dluzsze nie wymienianie stukajacych szklanek ?? [zlosnik]

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 13, 2007 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Cremek pisze:
A ja sie podepne pod temat i zapytam czym grozi dluzsze nie wymienianie stukajacych szklanek ?? [zlosnik]


wypaleniem zaworów, zniszczeniem krzywek wałka, złe osiągi silnika

_________________
W126 300D '76-ex.

W124 300D '89-ex.

W124 300D`86


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl