MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 2:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 18, 2008 6:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Demontaż wycieraczek (oczywiście bez wyjmowania szyby...)
  1. Maskę otworzyć do pozycji pionowej (chyba najlepsze dojście wtedy)
  2. Odgiąć pióra wycieraczek (z prawym może być problem). Gdy są odgięte można bez problemu otworzyć plastikowe zaślepki pod którymi kryją się śruby.
  3. Kluczem 13 (nasadowym lub wygiętym oczkowym) odkręcić śruby trzymające ramiona na bolcach mechanizmu.
  4. Ramiona ściągnąć z bolców. Na 90% nie będzie to łatwe, bo bez śrub nadal się mocno trzymają. Można użyć płaskiego klucza 13-14 do ich podważenia (kluczem objąć bolec mechanizmu). Ja się jakoś mocno nie spieszyłem, więc mogłem sobie pozwolić na zalanie całości WD-40 i po dwóch dniach zdjąłęm ramiona bez większego wysiłku.
  5. Zdejmujemy gumowe "osłony" co siedziały na bolcach pod ramionami.
  6. Zdejmujemy dolną uszczelkę przedniej szyby oraz uszczelkę między podszybiem a komorą silnika.
  7. Zdejmujemy metalowe spinki pod ostatnio wymienioną uszczelką (5 sztuk).
  8. Wyciągamy plastikowy kołek łączący dwa plastiki podszybia.
  9. Delikatnie i z rozwagą wyciągamy mało elastyczne plastikowe osłony. Będzie nam trochę przeszkadzać szyba!
  10. Mechanizm wycieraczek jest na wierzchu. Mocowanie to dwie śruby i nakrętka. Potrzebny klucz 10.
  11. Do silnika prąd połączony jest dziwną kostką czy też wtyczką. Najpierw odpinamy część od strony komory silnika, pozbędziemy się przy okazji elektryczności...
  12. Demontujemy samą kostkę. Najpierw zdejmujemy osłonę plastikową przykrywającą kable (należy boki podważyć śrubokrętem, zatrzaski powinny puścić bez problemu). Kable są na wierzchu. Teraz pozostało wyciągnąć je z kostki uważając by jej fragment (od strony silnika) nie wpadł w jakiś zakamarek...

No i po zabawie :) Dodam jeszcze że zajebi*cie trudno dużymi łapami zmontować tę elektryczną zlączkę (kostkę). Kabel krótki, mało miejsca, koszmar! Przy montażu śruby trzymające ramiona dokręcamy dość mocno. Inaczej się mogą ślizgać na bolcach.

U mnie uszkodzone było zarówno pióro (wytarte ząbki) jak i sam mechanizm. Jedno ze "sprzęgiełek" się rozsypało i jeden bolec prawie się nie ruszał...

Oryginalna treść:

Dzisiaj spadł lekki śnieżek, taka cieniutka warstwa na szybie. Uruchomiłem wycieraczki i... i lewa stanęła w połowie!

Szybko wyłączyłem zapłon, ale po 'restarcie' działa już tylko prawa. Wiem że już kiedyś w moim aucie był taki sam problem, chyba się po prostu odkręciła.

Czy ktoś ma pomysł jak to szybko naprawić?

Sprawa jest raczej pilna, bo auto potrzebne na codzień a śnieg ciągle pada :(

Z góry dzięki za podpowiedź.

PS
Cały czas przeszukuje forum... <br>Dodano po 11 minutach.:<br> Z postów na forum wygląda to rzeczywiście na mechaniczne uszkodzenie. Ktoś wie jak najprościej dobrać się do mechanizmu i mocowania wycieraczek?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 11:24 pm przez voytas, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 6:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Zdejmij osłonę plastikową na mocowaniu wycieraczki (nie będzie chciała zejść, ale musi ;)) i sprawdź, czy nakrętka mocująca jest dokręcona (porządnie dokręcona). Jak nie, to dokręć kluczem 13, najwygodniej będzie nasadowym...

U mnie najczęściej taka była przyczyna...

PS. Wnerwia mnie już ta "zima". ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
OK, zdjąłem osłonę.
Odkręciłem śrubę.
Wyjąłem podkładkę.

Co dalej?
Czy to jest jakieś pseudo sprzęgło dociskowe i muszę na chama dokręcić tą nakrętkę?
Czy może lepiej rozebrać całość i usunąć przyczynę?

Ma ktoś jakiś schemat tego mechanizmu?

PS
Mam godzine na naprawę tego dziadostwa :(

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 7:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Załóż podkładkę, mocno przykręć nakrętkę, załóż osłonę... włącz wycieraczki ... i módl się, żeby zadziałało.

Jeśli nie pomoże, to zdejmij osłonę, włącz wycieraczki i zobacz, czy gwint, na którym jest nakrętka, obraca się, jeśli nie, to już wina mechanizmu...
voytas pisze:
Czy to jest jakieś pseudo sprzęgło dociskowe i muszę na chama dokręcić tą nakrętkę?


Z tego co pamiętam, to ten bolec z gwintem, do którego przykręca się wycieraczkę, rozszerza się u dołu, po prostu musi być mocno przykręcona. Kiedyś nie dokręciłem i jedna też mi nie działała, na szczęście prawa. Zresztą chyba w innych (czyli plastikowych) autach też jest podobnie.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 8:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Obrazek

Znalazłem to w EPC, ale niestety nie potrafię z tego nic ciekawego wyczytać.

Idę spróbować rozwiązania siłowego...

No i się nie udało. Po włączeniu wycieraczek śruba się nie obraca, czasami tylko zaskakuje :(

PS
Czy to zawsze tak musi być że jak ma się dwa auta to zawsze razem padają? <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Hmm, czy z tego rysunku nie wynika że każda wycieraczka ma swój silniczek?

Jeśli tak, to chyba jestem udupiony... <br>Dodano po 16 minutach.:<br> Okazuje się że wycieraczka jednak się czasami rusza, ale tylko do zewnątrz (chyba lepiej się nie da tego określić). Natomiast nie powraca. Co więcej: mechanizm łapie dopiero od połowy, czyli od pozycji centralnie na środku szyby. To wszystko dzieje się bez względu na to czy omawiana nakrętka jest na swoim miejscu czy nie.

Jakieś pomysły? <br>Dodano po 58 minutach.:<br> Czy ktoś z Was wie jak zdemontować ramie wycieraczki?
Czy ono jest po prostu wciśnięte na tym kołku czy może trzeba to odkręcić jakoś?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
Czy ktoś z Was wie jak zdemontować ramie wycieraczki?
Czy ono jest po prostu wciśnięte na tym kołku czy może trzeba to odkręcić jakoś?


Trzeba odkręcić nakrętkę, odgiąć ramię (na sztorc) i je ściągnąć siłowo z tego bolca, wiem, bo oba u mnie kiedyś zdejmowałem...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 19, 2008 2:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Znalazłem w necie fotki mechanizmu:
ObrazekObrazekObrazek

Jeśli u mnie bolec się praktycznie nie porusza to chyba nie pozostaje nic innego jak dostanie się do mechanizmu. Jak się do niego dobrać? Tylko nie mówcie że ze środka auta :(

PS
Właśnie kupiłem mechanizm widoczny na fotkach, cena chyba okazyjna bo 50zł. <br>Dodano po 16 godzinach. 53 minutach.:<br> Nikt nie wie jak dostać się do mechanizmu wycieraczek?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 1:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
w 115-stce było go widać od spodu konsoli jak się położyłem i poświeciłem latarką - przy takich objawach okazało się, że spadła prowadnica z jednego trzpienia gdy wycieraczka przymarzła - wsadziłem łapę i udało się nacisnąć na zatrzask z powrotem. Nie wiem czy 123-126 ma podobnie (jeszzce nie miałem okazji zaglądać tam i mam nadzieję, ze nie będę musiał [zlosnik] ) ale znając mercedesa to raczej niewielkie zmiany są wprowadzane [cool] ale nigdy nic nie wiadomo [oczko]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 1:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Do mechanizmu dostajesz się, jak zdejmiesz oba ramiona. Musisz zdjąć te plastikowe osłony podszybia i mechanizm jest pod spodem.
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 1:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Czyli jednak zmienili [zlosnik] pytanie co lepsze: to co było czy to co jest [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 8:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Dzięki wielkie za fotkę, oczywiście punkcik poszedł na konto :)

Dzisiaj to już może nie będę grzebał, bo jutro musze zrobić trochę km, a nie wiem czy czegoś na amen nie rozwalę :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 10:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
voytas pisze:
Jeśli u mnie bolec się praktycznie nie porusza to chyba nie pozostaje nic innego jak dostanie się do mechanizmu. Jak się do niego dobrać? Tylko nie mówcie że ze środka auta :(

PS
Właśnie kupiłem mechanizm widoczny na fotkach, cena chyba okazyjna bo 50zł.


Cena rzeczywiście okazyjna. :)

Tak na marginesie, to w swoim W126 '80 też już nie bardzo ufam wycieraczkom. :( Tyle, że u mnie największym problemem jest to, że pióra wypadają z ramion w najmniej oczekiwanym momencie. ;)

Życzę powodzenia przy wymianie mechanizmu. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 20, 2008 11:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Co do ceny to na allegro okazja, ale na szrotach jest jeszcze taniej, tyle że ja nie mam czasu jeździć :(

Za naprawę wezmę się dopiero gdy będę miał zakupiony zestaw w ręku, wolę nie ryzykować całkowitej utraty wycieraczek ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 8:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja wymieniałem ramiona na nowe, bo sprężyny w nich trzymały średnio przy większych prędkościach i wtedy pióra nie wycierały na końcach. Najpierw trochę podgiąłem, ale za wiele się nie da, bo maska...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 01, 2008 11:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Dzisiaj dokonałem małej rozbiórki. Nie mogłem ściągnąć trefnego ramienia, więc postanowiłem wyjąć całość z mechanizmem. Już wiem że się nie da. Ostatecznie zdemontowałem plastikową osłonę od strony kierowcy, uszczelki z dwóch stron tej osłony (też wypadałoby je wymienić) oraz uszkodzone ramię. Z oględzin i próby zamontowania go na drugim zapasowym mechanizmie wygląda na to że uszkodzone jest ramię. Wyrobiły się te ząbki i dlatego się ślizga. W sumie to dobrze że ramię jest mniej trwałe bo łatwiej i taniej je wymienić...

Na dzień dzisiejszy szukam ramienia wycieraczki...

Ogólnie polecam każdemu przyjrzenie się dokładnie podszybiu. U mnie uszczelka przy szybie już prawie nie spełnia swojej roli. Rok temu w te wielkie ulewy w Łodzi miałem nogi mokre, myślę że to przez to...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl