MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 08, 2025 11:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 30, 2009 11:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Poszukuje informacji gdzie sie znajduje i z jakich elementow dokladnie sie sklada czujnik wykorzystywany przez BAS i napęd 4x4 w MLu oraz jak mozna poprawnie ustawic polozenie środkowe przekladni kierowniczej w tym modelu.
Problem w aucie polega na tym ze podczas hamowania wlacza sie tryb hamowania awaryjnego ( awaryjne i cala ta szopka) a w czasie jazdy na wprost co jakiz czas wlaczaja sie napędy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
jakieś błędy? czujnik położenia kierownicy jest na 0` przy jeździe na wprost? koła wychodzi że ustawiasz klasycznie maszyną do zbieżności, ustawiasz czujnik jak wyjdzie inaczej niż na 0` i inicjujesz, teoretycznie powinno działać :)

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 2:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Czujnik łapie bląd juz po przekręceniu stacyjki, to pierwsza sprawa więc raczej jakies polaczenie elektryczne tyle że nawet nie wiem gdzie ten czujnik jest i jak wyglada (podejrzewam ze jest to badziewie zintegrowane z taśma od poduchy powietrznej a druga cześć to wyłacznik kierunkowaskazów ale to tylko moje dywagacje)
Druga sprawa towymieniana byla przekładnia kierownicza i jest problem z ustawieniem kiery na wprost bo troche tam ciasno wiec najlepiej było by zblokować przekladnie w polozeniu środkowym i z ustawiopna kierownica na wprost to dopiero połaczyc tyle ze nie wiem gdzie i czy wogule ta przekladnie ma blokade polożenia środkowego

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 29, 2005 1:44 pm
Posty: 445
Lokalizacja: ZGY Gryfice
czujnik położenia jest w taśmie od poduchy - wygląda w zasadzie jak zwykła taśma, tylko trochę grubsza, ma dwie wtyczki

problemów z poduszką nie ma? często podczas takich wymian można urwać taśmę, pada srs i esp

kierownicę ja bym zrobił klasycznym sposobem :) najpierw zdemontować kierownicę, czujnik, wyłapać później środkowe położenie przekładni kręcąc w prawo i lewo, mniej więcej wyliczyć środek, poprawić później zbieżnością i złożyć taśmę od poduchy - też umiejętnie ją ustawiając w położeniu środkowym

_________________
[VW1200, VW1300, bulik - ma już kółka, MB C123, BMW E12 525 i OSA M52 wciąż bez iskry]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 02, 2009 8:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
me-how pisze:
wygląda w zasadzie jak zwykła taśma, tylko trochę grubsza, ma dwie wtyczki


tu taśma ma jedno gniazdo (wtyczka do niego idzie spod obudowy kolumny kier.) i wtyczke do poduchy (z dwoma kabelkami masowymi).

me-how pisze:
problemów z poduszką nie ma?


poduch anie dzialala juz wcześniej wywalalo blad zapalnika wiec moze byc to uszkodzenie taśmy

me-how pisze:
najpierw zdemontować kierownicę, czujnik, wyłapać później środkowe położenie przekładni kręcąc w prawo i lewo, mniej więcej wyliczyć środek, poprawić później zbieżnością i złożyć taśmę od poduchy - też umiejętnie ją ustawiając w położeniu środkowym


Problem w tym ze element wylaczajacy kierunkowskaz jest umieszczony n aklinie na kolumnie kierowniczej i nie mozna go obrucić wiec nie mozna przestawic kierownicy w dowolne miejsce.

Czy czujnik jest tylko w taśmie czy może ma jakis dodadkowy element (np. ten dynks do wylaczania kierunków bo on jakos mi dziwnie wyglada jak na tylko prosty wylacznik).

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl