Blazey pisze:
Domykanie jest natomiast realizowane po podaniu długiego impulsu masy na ten sam przewód, który aktywuje oryginalny alarm. I do niego też podpiąłem wyjście komfortu ze sterownika. Impuls trwa 30 sekund i w zupełności wystarczy na domknięcie.
Oczywiscie, ze wystarczy na zamkniecie szyb.
Jednak moim zdaniem system taki jest malo przemyslany bo w W124 za kazdym razem kiedy zamykasz samochod to centralka dajac taki dlugi impuls 30 s bedzie uruchamiala modul komfortu. I gdy okna sa zamkniete to bez sensu silniki beda sie wlaczaly i pchaly szyby. Oczywiscie jest tam wylacznik przeciazeniowy silnikow wiec TEORETYCZNIE nic sie moze , jednak mam watpliowsci czy aby nie wplynie to na zywotnosc silnikow, mechanizmow, akumulatora.... Wyobrazic sobie mozna zamykanie kilkanascie razy dziennie
szyb ktore sa juz zamkniete... Na pewno nie sluzy to zywonosci tych elementow.
Blazey pisze:
I teraz nie wiem, czy taki długi impuls aktywuje też alarm, bo jak testowałem system, to u mnie działał bez zarzutów. Natomiast klient pojechał do McDriva, wcisnął łokciem zamek, po czym zaczął się bawić i rozsynchronizował wszystko.
Jesli masz na mysli czy sie aktywuje alarm fabryczny sie aktywuje to mysle ze na 100% tak. Przeciez przytrzymujac kluczyk w drzwiach celem uruchomienia szyb tez sie trzyma dlugo i alarm sie uzbraja.
Blazey pisze:
Mam dwie drogi postępowania:
1. Próbować oszukać wyłączanie alarmu przez podanie krótkiego impulsu masy na przewód wyłączający (możliwe, że trzeba będzie użyć dodatkowego przekaźnika). Problemem dodatkowym jest to, że przytrzymując dłużej kluczyk na otwarciu szyby się opuszczają. Więc trzeba będzie dobrać długość impulsu.
w moim w124C szyby nie opuszcza sie gdy bedzie podany dlugi sygnal "otworz". Do tego potrzebna jest sekwencja " Otworz-zamknij-otworz" wiec moge podac i 60 s i szyby nie drga.
Blazey pisze:
2. Najprostsze - odłączyć ten cholerny pseudo alarm. Tylko, czy szyby nie zdechną?
Szyby na pewno od tego nie zdechna. Ale ja bym alarmu fabrycznego nie ruszal.
Wykorzystalbym opcje nr 1 i podal krotki impuls do modulu komfortu zeby przy kazdorazowym otwarciu auta z pilota byl rowniez poslany sygnal do rozbrojenia fanrycznego alarmu.
Mozesz to zrobic przekaznikiem ale mozna tez bezposrednio z wyjscia z sterownika centralnego zamka gdyz one maja na ogol ( nie wiem jaki sterownik zalozyles wiec moge se dumac...) osobne wyjscia do zamykania i otwierania i podaja kazdorazowo mase.
Blazey pisze:
Albo co innego...
Ja w moim sterowniku centralnym mam sterowanie 3 kanalem i wlasnie ten kanal wykorzystalem do domykania szyb.
To powoduje, ze szyby domykam nacisnieciem innego guzika w pilocie ale wtedy gdy tylko chce. Wiec moge miec miec szyby opuszczone, zamykam auto pilotem i alarm dodatkowy bedzie uzbrojony.
Jesli zacznie np. padac naciskam guzik trzeciego kanalu, i centralka domyka mi okna i szyber aktywujac dodatkowo alarm fabryczny. Ale mi nie przeszkadza gdyz przy nastepnym otwarciu auta z pilota rozbraja sa oba alarmy gdyz sterownik zamka centralnego podaje rowniez impuls masy do modulu komfortu i deaktywuje alarm fabryczny.