MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 8:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lis 26, 2009 4:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 16, 2009 2:13 pm
Posty: 12
Witam,

W123 230e + gaz.

Jest miminalny skok pracy pedalem. Nie mam obrotomierza, tylko wzkaznik spalania, po ktorym mozna wyczuc prace pedalem no i uszy ktore slysza silnik. Po wcisnieciu do polowy, auto wykreca sie na maxa.

Wyczulem pedal i ten paromilimetrowy skok, jednak komfort jazdy nie jest duzy. Idzie zima, boje sie ze kiedys sie zepomne i wlece w kogos bo wcisnalem pedal za mocno ;d

Sprawdzilem caly uklad, przeczyscilem wszystkie blaszki, przesmarowalem gruszki, regulowalem wysokosc pedala, nic nie pomoglo.

Jak zdjalem filtr powietrza i patrzac w dolot powietrza gdy druga osoba naciska pedal, przepustnica otwiera sie razem z praca pedala od poczatku do konca. Nie przeklada sie to jednak na prace silnika. Gdy go odpale i wcisne do polowy pedal gazu to silnik kreci sie na maxa.

Jezdze tylko na gazie, paliwo jest odpiete (kjtronic dziala ale nie wpialem jeszcze przelacznika miedzy gazem/benzyna). Zreszta poprzedni wlasciciel jezdzil tylko na gazie przez 4 lata. Wymieniony mam reduktor na nowy.

Prosze o rady co to moze byc :-) moi lokalni mechaniorzy proponuja pojechac na szrot i kupic wszystkie ciegna od innego merca, mnie jednak martwi iz to moze nie byc kwestia ciegien.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 26, 2009 7:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Na każdym cięgnie jest regulacja, więc mozliwośc regulacji powinna być duża. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 26, 2009 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam typowym objawem luzu pedału gazu w tym modelu jest uszkodzenie lub brak plastikowej nasadki http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 49_232.jpg w oryginale była kolory "ciemno-czerwonego"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 27, 2009 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 16, 2009 2:13 pm
Posty: 12
Luz na pedale gazu robi sie dopiero po wlaczeniu silnika.
Tak jak pisalem poprzednio, ciegna przekladaja 1:1 prace pomiedzy pedalem, a przepustnica dolotu powietrza.

Problem polega na bardzo krotkiej pracy pedala.
Wytlumacze to moze inaczej.

Wsiada sie do auta, naciska pedal, luzu nie ma, pracuje ok. Odpalamy silnik. Pojawia sie maly luz na pedale, ale maly, po polozeniu nogi na nim praktycznie znika (wiem jak go skasowac i to nie jest problem). Wciskamy gaz do polowy, obroty kreca sie na maxa (wskaznik spalania idzie na full, silnik wyje), dociskam dalej pedal i sie nic nie dzieje, dalej wszystko jest na full, ale moge docisnac pedal.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 6:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 16, 2009 2:13 pm
Posty: 12
Jestem zdesperowany, z checia wyslucham nawet najglupszego pomyslu co to moze byc. Nie jestem w stanie sam do tego dojsc, a mechanicy sie lamia na tym. Potrzeba speca od w123, a najlepiej kogos kto mial z tym problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 10:05 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
choody pisze:
Po wcisnieciu do polowy, auto wykreca sie na maxa.

to normalne gdy motor jest na luzie


Cytuj:
Jak zdjalem filtr powietrza i patrzac w dolot powietrza gdy druga osoba naciska pedal, przepustnica otwiera sie razem z praca pedala od poczatku do konca

a to oznacza że cięgna są ok, ale:


choody pisze:
Jezdze tylko na gazie, paliwo jest odpiete

więc przepustnica ma tu niewiele do powiedzenia

Pozostaje regulacja gazu lub inny dobór miksera, ew. poprawienie montażu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 6:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr wrz 16, 2009 2:13 pm
Posty: 12
Janfocus - takie samo objawy sa na benzynie (testowalem go) jak i na gazie. Manualnie (kablami pod maska) moge przepiac paliwo/gaz.

Do tego mam zmieniony reduktor i bylem na przegladzie calej instalacji gazowej, tam jest wszystko ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 05, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
ROBHEN pisze:
plastikowej nasadki


ROBHEN- a jaki jes numer tej części i gdzie dokładnie ona sie znajduje?

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl