MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 16, 2009 3:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Wiem, temat omawiany kilkakrotnie, ale nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi.

Pacjent to M117 '88 rok. Wczoraj wieczorem wracajac z miasta nagle pojawil sie dobiegajacy spod maski stukot. Auto bylo rozgrzane (ok 90C), cisnienie oleju w normie, motor mial moc i nie kulal. Tylko tyle ze zaczal stukac :-? Stuki rosly wraz z obrotami. Powyzej jakiejs tam predkosci obrotowej cichly. Po ciemku podnioslem maske, w nadziei ze to wali cos luznego pod maska, ale nie - dzwieki mialy zrodlo pod prawa pokrywa zaworow.

Dzisiaj zdjalem pokrywe zaworow, ale nie znalazlem niczego niepokajacego. Regulatory naciskane trzonkiem mlotka wszystkie twarde tak samo. Na odpalonym motorze olej byl rozprowadzany rownomiernie cala dlugoscia magistralki. Stukow nie bylo, wiec postanowilem sie przejechac. Walenie zaczyna sie dopiero po jakis 20/30 minutach jazdy. Raz ciszej, raz glosniej, przy maksymalnym natezeniu wali jak Diesel w Transicie. Zeby bylo weselej okazalo sie, ze raz wali spod lewej pokrywy, raz spod prawej...

Co o tym myslicie? Kasatory? (Aha, motor zalany Castrolem Magnetic'iem 10w40)

No i najwazniejsze, moge wracac na takim klekocie 600km do domu na swieta, czy lepiej wsiasc w PKP.. [szalone]

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 4:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
A sprawdzałeś w jakim stanie jest łańcuch (rozciągnięcie), czy znaki rozrządu są ok i czy napinacz działa prawidłowo?

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 4:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Może to panewka odmówiła współpracy.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 9:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
kiedy wymieniałeś olej? Jeśli ma już 10kkm, to zacząłbym od niego... Tu wygląda że stuki się pojawiają po rozgrzaniu oleju a więc gdy jest rzadszy...
Napinacz łańcucha gdyby klękł powinien cichnąć wraz ze wzrostem obrotów i zwiększaniem ciśnienia...
Inna sprawa to stan walków, bo one mogą zacząć stukać jak są wyjechane i właśnie dopiero po rozgrzaniu oleju... Jak wyglądają gładzie na krzywkach -widać ślad dźwigienek?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 4:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Olej wymieniany na przelomie wrzesnia/pazdziernika. Zrobione mam na nim ok 1,9kkm. Wtedy tez motor byl ogarniany. Znaki sie w miare zgrywaly, takze lancuch ok. Lyzwa napinaka nie wyjechana, walki 4-. Z tego co pamietam, to jeden/dwa koziolki byly dosyc mocno wytarte, ale zostaly podszlifowane na rowno.


A jakie jest prawdopodobienstwo, ze to wtryskiwacz tak wali?. Ostatnio zdarzalo mi sie jezdzic na oparach...

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 9:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Spychal pisze:
A jakie jest prawdopodobienstwo, ze to wtryskiwacz tak wali?. Ostatnio zdarzalo mi sie jezdzic na oparach...

Żartujesz?! To jest benzyna nie diesel, w dodatku wtrysk ciągły. Nie ma takiej opcji.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
:oops: slyszalem taka teorie, wiec postanowilem sprawdzic ja u zrodel :oops:

Postanowilem wrocic klekotem do domu na swieta. Mam tam speca, ktory jest naprawde dobry. Zobaczymy jaka bedzie jego diagnoza.

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl