MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Euro 3 w M103
Post: ndz cze 13, 2010 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Wczoraj udało mi się znaleźć prawdziwego speca od gwiazd. Po otwarciu maski mojego W126 od razu zauważył, że ,,jakiś Niemiec wmontował urządzenie, instalację, dzięki której auto spełnia normę Euro 3". Zalecił wymontowanie owego patentu, żeby zniknął efekt falowania obrotów na biegu jałowym.
Jaki jeszcze wpływ na zachowanie auta ma tego typu patent? Może ktoś z forumowiczów miał do czynienia z takim wynalazkiem ? Czy wpływa na ,,zamulenie" auta, lub na spalanie ?

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 11:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Po 1: to nie Euro 3 ale raczej Euro 2, Euro 3 weszło w życie w 2001 i jest chyba niewykonalne dla M103. Po 2: wywal to jak najszybciej (albo przynajmniej rozłącz) bo od falowania obrotów to sie zaczyna zabawa... poźniej wogule przestanie pracować na małych obrotach jak sie troche nagrzeje.
Jeśli chodzi o zachowanie auta to ja w swoim 260E miałem z taką instalacją tak że po odpaleniu zimnego silnika miał ssanie że trzymał 1500 obr. przez kilka a może kilkanaście sekund (od początku mnie to zastanawiało). Na spalanie to raczej nie ma znaczącego wpływu, pali może ciut mniej ale to może być bląd pomiarowy do 0.5L mniej na 100km, zbiera się lepiej także na "zamulenie" może mieć wpływ.
Należy spodziewać się coraz więcej takich gwiazd z de bo tam jak auto niespełnia euro 2 to Helmut nie wjedzie do centrum (nie dostanie umweltplakette) no i płaci większy podatek.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 12:33 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam,
@alexxander ma rację, to nie Euro 3, lecz tzw. norma D3, mylnie brana za Euro 3.
W moim 124 220E też jest ten wynalazek zamontowany, lecz nie z powodu zakazu wjazdu do centrum miasta, lecz związane jest to z podatkiem ekologicznym, tzw. KFZ-Steuer. Im wyższa norma emisji spalin, tym niższa stawka bazowa podatku za 100cm3. W drugiej linii przekłada się to na te tzw. strefy ochrony środowiska.
Alexxander, wcale nie jest tak, że jak Twoje auto spełnia normę Euro 2, to automatycznie masz prawo wjechać do centrum, oznaczonego jako Umweltzone. To zależy, jaki kolor plakietki dostaniesz. Euro 2 to najniższa dopuszczalna norma (czerwona naklejka), uprawniająca do wjazdu do strefy, oczywiście, jeśli strefa dopuszcza wjazd aut z Euro 2.
Najogólniej mówiąc, każde auto benzynowe z regulowanym katalizatorem, tzw. G-Kat dostanie przy badaniu technicznym zieloną plakietkę, czyli takie auto wjedzie do centrum :-)

Ale odbiegłem trochę od tematu :roll: . Jak mówiłem, u mnie również założone jest to ustrojstwo, ale żadnych widocznych niedomagań nie stwierdzam. Zużycie paliwa jest ok. Moim zdaniem, to całe urządzenie nie ma raczej większego wpływu na działanie całego układu, pomijając oczywiście możliwe nieszczelności i zasysanie lewego powietrza, przynajmniej wynika tak z mojego doświadczenia. Najogólniej zasada działania polega na tym, że gdy silnik jest zimny, to ten zaworek jednokierunkowy na jedym z węży, dopuszcza więcej powietrza. Słychać to tylko, gdy silnik jest w fazie rozgrzewania, pózniej już nie.
Ogólnie rzecz biorąc w polskich realiach urządzenie to jest zupełnie zbędne i można się go pozbyć.

Pozdrawiam

wuja

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Zbiera się lepiej z tym usrojstwem czy po demontażu ?

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 13, 2009 7:34 pm
Posty: 108
Lokalizacja: Włodawa
Po rozlączeniu tego ustrojstwa lepiej przyspiesza. Miałem to zdemontować ale niechce w tym grzebać żeby coś więcej nie uszkodzić. Nie zastanawiaj sie i wywal to (albo chociaż rozłącz na próbe) tak jak mówi spec. Dodatkowo niema tego długiego ssania (też masz tak?) a wkurzało mnie to strasznie np. rwał się przy wyjeżdżaniu z garażu, i musiałem czekać albo uważać z nogą na hamulcu. Teraz jest tak jak fabryka przykazała - odpalam i na sekunde czy ile tam 1000 obr. i normalne wolne obroty.

_________________
1997 Mercedes-Benz W210 E200 + BRC Sequent 24


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 6:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
U mnie największym problemem jest to, że żeby go odpalić rano, muszę heblować go kilka sekund...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl