MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 04, 2010 11:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Witam kolegów. Otóż pojawił mi się wyciek płynu chłodzącego silnik w miejscu połączenia skrzyni biegów z silnikiem.Płyn wycieka zaraz po uruchomieniu silnika ( na zimnym) silnik pracuje normalnie. Nie kopci , stan oleju nie powiększył się. Płyn leci od strony kolektora wydechowego na wysokości około 20cm od dołu silnika i skrzyni(praktycznie leci ciurkiem) . Czyli pewnie pół tarczy sprzęgła jest w nim zanurzone.
Moje pytanie brzmi : Co obstawiacie ? Uszczelkę pod głowicą , pękniętą głowicę , czy może wypadnięcie jakiejś zaślepki tkz. broka o ile coś takiego znajduje się w kadłubie od strony sprzęgła.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.
w 123 2.4 D 1977r.
wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: śr sie 04, 2010 8:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja obstawiam wąż od nagrzewnicy ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 9:24 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
bary123ce pisze:
ja obstawiam wąż od nagrzewnicy

Ha też bym chciał żeby tak było. Ale płyn niestety wycieka na zewnątrz z połączenia skrzyni i silnika. Czuć nawet zmianę w pracy sprzęgła. Prawdopodobnie naleciało go tam tyle że połowa tarczy jest w nim zanurzona.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 9:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Na dole skrzyni biegów, przy połączeniu z silnikiem jest otwór. Jak nie jest zaklejony brudami, to woda, lub olej wyleci. Jak jest zaklejony, to go udrożnij np. drutem. Pomysłu - skąd tam płyn chłodzący - na razie nie mam.
Piszesz,że leci ciurkiem - to spory wyciek i trochę dziwne, że nie można zaobserwować z którego miejsca.


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 10:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
No to tylko blok został :roll: .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 11:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Też myślałem o pęknięciu bloku, lub głowicy - na zimnym wycieka, a jak się zagrzeje, to żeliwo się uszczelnia i przestaje.


Na górę
Post: czw sie 05, 2010 9:06 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Na gorącym też leci.

W bloku jest grzałka której używałem w zimie przy -34 i podejrzewam że wtedy mogło nastąpić pęknięcie bloku lub głowicy a teraz w upały ciśnienie wypchnęło uszkodzony metal.Grzałka ma chyba tylko 500W ale przy -34 mogła zrobić swoje.

Gdyby tak było oznaczałoby to że najbezpieczniej jest podłączać grzałkę nie wtedy gdy silnik jest namarznięty tylko gdy jest ciepły i pozostawiać na całą noc.

Jutro spróbuję udrożnić ten otwór od spodu powinno trochę płynu wylecieć.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: pn sie 09, 2010 11:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
uszczelka pod głowicą z przedmuchem na układ chłodzenia ale zrób pomiar i będziesz miał 100% pewność czy jest kompra w każdym garnku, a co z temperaturą podczas jazdy? nie skacze?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: wt sie 10, 2010 8:25 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Samochód pali i jeździ normalnie. Leje się ciurkiem płyn z układu chłodzenia na tarczę sprzęgła. A stamtąd wycieka na zewnątrz połączeniem skrzyni biegów i silnika.Temperatura nie może skakać gdyż auto traci płyn. Więc tylko rośnie w szybkim tempie. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i on twierdzi że to brok wywaliło.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 10:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
kampfhundnr1 pisze:
Grzałka ma chyba tylko 500W ale przy -34 mogła zrobić swoje.
Chyba zartujesz? :o. Najslabszy z silnikow ma 40 kW, z tego 2/3 - czyli jakies 25 kW to cielplo przekazywane glownie do plaszcza wodnego. Jak taka grzaleczka o mocy zaledwie 0,5 kW moglaby zaszkodzic blokowi skoro jest on obliczony na stukrotnie wieksze obciazenia cieplne? :o. Jezeli rzeczywiscie uszkodzona jest zaslepka to raczej dlatego, ze grzalka nie dala rady w te mrozy i ciecz chlodzaca zamarzla lokalnie w okolicy skrzyni biegow (w sumie mozliwe bo skrzynia jest przykrecona do bloku i jej aluminiowy korpus pieknie odprowadza cieplo).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 12:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
A nie ma tam kapsla przeciwzamrożeniowego? Bo jak jest, to może on namieszał...


Na górę
Post: czw sie 12, 2010 9:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Grzałka dawała świetnie radę w mrozy. Myślałem raczej że problemem było nierównomierne nagrzewanie silnika. I że z jednej strony był nagrzany a z drugiej może jeszcze zimny i ta różnica temperatury spowodowała pęknięcie głowicy albo bloku. Tylko że usterka dopiero teraz wyszła. Ale teraz myślę że ta grzałka jest tak pomyślana żeby nie rozwalić silnika. Tym bardziej że zrobiłem małe konsylium mechaników [wazniak] i wszyscy twierdzą że jeśli nie 100% to 99% że to ta zaślepka zwana brokiem. Koszt tego cuda to 2zł w intercarsie :lol: + wymiana :-?
Jak się już uda zajrzeć beczce pod spódnicę to dam znać co tam było.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 12:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:32 am
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
To postaram się rozwiązać problem bo w przeciągu miesiąca miałem okazję wyciągać i rozbierać cały silnik 240d i jeżeli masz płyn na połączeniu skrzynia-silnik to trzeba wyjąć go odkręcić sprzęgło i koło zamachowe a za nim ukaże się kapsel w bloku taki sam jak masz po bokach silnika.


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 9:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
WSR pisze:
A nie ma tam kapsla przeciwzamrożeniowego? Bo jak jest, to może on namieszał...


Nie wiem jak teraz ale dawniej grzałki wkręcało się w miejsce tych "kapsli"

A może sprawdź sprawność płynu chłodzącego ,i porównaj z temperaturami jakie były tej zimy :roll:

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 10:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Gajowy pisze:
Nie wiem jak teraz ale dawniej grzałki wkręcało się w miejsce tych "kapsli"
Ciekawe jak chcesz wkrecic cokolwiek w otwor, ktory nie ma gwintu? [zlosnik]

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl