MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 12, 2010 1:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich i znów proszę o radę... Przeszukałem w "szukajce", ale nic zadowalającego nie znalazłem. Więc ostatnio poszła mi chłodnica. Przy okazji wymiany chłodnicy postanowilem wymienić też płyn. Zlałem stary z chłodnicy i z bloku silnika, wstawiłem nową chłodnicę i zalałem nowym płynem. Co ciekawe płynu weszło tylko ok. 5.5 litra (według danych wchodzi chyba 8 litrów + pół litra jeśli jest w aucie klima-jak u mnie). Próbowałem ją odpowietrzyć przekręcając pokrętła ogrzewania na max i jak mi się wydaje śrubą odpowietrzającą na obudowie termostatu. Płyn po chwili zaczął wypływać czyli raczej by było odpowietrzone, ale czemu weszło tylko 5.5 litra płynu? Czy jest jeszcze gdzieś jakiś odpowietrznik? Acha i jeszcze jedno po tej całej wymianie przestało działać ogrzewanie. Czy węże dochodzące do kabiny silnika (nagrzewnicy) nie powinny być ciepłe, bo na ten moment są zimne? Wydaje mi sie, że płyn nie dochodzi do nagrzewnicy może tam gdzieś jest zapowietrzony? czy jest tam gdzieś w jej okolicy jakiś odpowietrznik? proszę o pomoc...

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 2:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Zasadniczo ukladu chlodzacego jakos szczegolnie sie nie odpowietrza.
Korek od chlodnicy na bok uruchomic silnik i to wystarczy. Czasami mozna jeszcze poluzowac przewod przy pompie wody (M102 2.3). U mnie to wystarczalo. Co do ilosci plynu faktycznie wchodzi ok. 5,5 l. Producent podaje 8 L ale dla calkowice pustego obiegu. Z tego co wiem, przy spuszczeniu plynu przez zawor w chlodnicy i z bloku zostanie plyn w nagrzewnicy i przewodach do niej prowadzacych. Za blak ogrzewania moze odpowiadac uszkodzony termostat. Nie piszesz co stalo sie ze stara chlodnica, ale jezeli auto sie przegrzewalo to tez stawiam na termostat.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pt lis 12, 2010 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Termostat jest OK. Ogrzewanie też działało prawidłowo przed wymianą płynu. Auto się nie przegrzewało. Stara chłodnica się rozszczelniła i leciał z niej płyn dlatego ją wymieniałem. Może ktoś wie czemu przestało działać ogrzewanie? A co z tymi przewodami które wchodzą do kabiny nie powinny być choć trochę ciepłe?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 1:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Przewody powinny być tak ciepłe jak silnik. Oczywiście jeśli włączone jest ogrzewanie. Rozumiem, ze silnik się normalnie nagrzewa?
magic23 pisze:
ale jezeli auto sie przegrzewalo to tez stawiam na termostat

Gdyby tak było to by kolega miał, aż za ciepło w autku ;) No chyba że się gotował i tym zapowietrzał nagrzewnicę.

Nagrzewnica jest najwyższym punktem układu chłodzenia, ale mimo to raczej powinna sama się odpowietrzyć. Czasami wystarczy tylko, po wstępnym odpowietrzeniu układu, zakręcić korek i poczekać, aż się silnik zagrzeje do temp. pracy.
Ale, jeśli nie chce, to odpowietrz ją właśnie tymi przewodami przez ich delikatne zdjęcie z zaworu.
P.S. Znany jest mi przypadek, kiedy dopływ płynu do nagrzewnicy zapchał "cudowny środek- proszek" do uszczelnienia chłodnic. Pomogło dopiero przepłukanie zaworu i nagrzewnicy wodą z węża ogrodowego pod ciśnieniem. Ale skoro wcześniej działało to raczej nie to...

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 8:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
NIEBIESKI pisze:
P.S. Znany jest mi przypadek, kiedy dopływ płynu do nagrzewnicy zapchał "cudowny środek- proszek" do uszczelnienia chłodnic. Pomogło dopiero przepłukanie zaworu i nagrzewnicy wodą z węża ogrodowego pod ciśnieniem. Ale skoro wcześniej działało to raczej nie to...

Właśnie tego się obawiam bo przed wymianą chłodnicy użyłem jekiegoś "cudownego środka". Spróbuję dziś odpowietrzyć jeszcze na tych wężach od nagrzewnicy. ewentualnie jak to nie pomoże może spróbuję tej opcji z wężem ogrodowym. Jeśli i to by nie pomogło to jak obstawiacie pompa wody?

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 10:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
na 100% zapchałeś coś uszczelniaczem do chłodnic :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 6:54 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Nie napisałeś, jak długo silnik pracował po wlaniu nowego płynu. Proponuję odbyć jazdę do pełnego rozgrzania układu i jeszcze trochę, przy otwartych zaworach nagrzewnicy.


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 8:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sytuacja opanowana! 8) Odpaliłem dziś ją znów, poczekałem aż się rozgrzeje i nic ogrzewanie nie działało, przegazowałem ją trochę na wyższych obrotach i nagle zaczęło lecieć ciepłe powietrze z wentylatorów. Tak przy okazji przy jakiej temperaturze silnika powinien załączyć się wiatrak chłodnicy? Silnik chodził przez ponad godzinę na wolnych obrotach temperatura doszła do niecałych 100 stopni (chciałem ją zostawić by chodziła aż załączy się wiatrak) i już nie miałem czasu dłużej siedzieć i czekać. W każdym razie nie zagrzała się przez tę ponad godzinę choć wiatrak się nie załączył. Dziękuję wszystkim za pomoc, sugestie i zainteresowanie moim tematem.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz gru 05, 2010 1:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Pewnie odmuliło lub odpowietrzyło nagrzewnice pod ciśnieniem wywołanym obrotami.
Na czujniku wentylatora jest u mnie napisane chyba 103 stC. Wentylator jest osadzony na pompie wody i załączany elektromagnesem. Nawet, gdy nie jest zapięty, pod wpływem oporów łożyska na którym jest osadzony, obraca się powoli i tym samym powoduje przepływ powietrza przez chłodnicę. Nic dziwnego że przy -10stC nie może się przegrzać do tego stopnia, żeby czujnik załączył wentylator. Poczekaj do lata i postój w korkach. Wtedy przekonasz się czy działa ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(

teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)

banalne audi na wyloty...

Honda CBX 650 '83

i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 12:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki za radę Niebieski, ale to nie było przy -10 tylko w pierwszej połowie listopada gdzie była złota polska jesień hehe. W każdym razie jak piszesz 103 stopnie to wszystko raczej jest OK bo u mnie wskazówka wskazywała nie całe 100.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl