MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 10, 2011 12:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Witam, już prawie od roku ujeżdżam beczkę z automatem. Przez ten czas moje poglądy na temat takich przekładni zmieniły się o 180 stopni. Pojawiło się jednak kilka pytań na które odpowiedzi muszę szukać tutaj. Zakładam więc temat, który będzie poświęcony wszystkiemu co związane z automatami. Liczę na Waszą pomoc. ;)

1. Kick-down - gdy ruszam z kick-downem, to wszystko jest jak być powinno. Rusza z jedynki i zmieniają się prędkości przy zmianach kolejnych biegów. Pamiętam, że przez kilka pierwszych miesięcy czwórka włączała się przy 80km/h a teraz dopiero przy 100km/h. To zdecydowanie za dużo, bo słychać, że kończą się obroty. Jak to możliwe, że tak się stało? jak się to reguluje?

2. "Ślizgająca się trójka" - podczas normalnej jazdy (bez kicka) przy zmianie z dwójki na trójkę pojawia się uślizg. Im bardziej się wciska gaz, tym uślizg jest większy (czasami tak długo przeciąga, że jak już włączy trójkę, to zaraz potem wrzuca czwórkę), gdy nie ma obciążenia (delikatne przyspieszanie), to nie ma go wcale. Przy kick-downie też się nie pojawia. Zużyte tarczki? Regulacje?

3. Sprzęgło hydrokinetyczne - zastanawiam się jak poprawnie je eksploatować. Jak stoję np na światłach, to czy mogę mieć włączony bieg i trzymać auto na hamulcu, czy lepiej jest wrzucić "luz"?

4. Poszukuję elementu 249. Można coś takiego kupić? Może ma ktoś na zbyciu? Albo mógłby pożyczyć? Mając wzór dorobiłbym sam. U mnie ta blaszka przerdzewiała i nie mam świateł cofania.
Załącznik:
Bez tytułu.jpg
Bez tytułu.jpg [ 20.39 KiB | Przejrzano 730 razy ]


Narazie nie przychodzi mi do głowy więcej pytań.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 2:27 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Kamael pisze:
3. Sprzęgło hydrokinetyczne - zastanawiam się jak poprawnie je eksploatować. Jak stoję np na światłach, to czy mogę mieć włączony bieg i trzymać auto na hamulcu, czy lepiej jest wrzucić "luz"?


lepiej trzymac na hamulcu.

Kamael pisze:
1. Kick-down - gdy ruszam z kick-downem, to wszystko jest jak być powinno. Rusza z jedynki i zmieniają się prędkości przy zmianach kolejnych biegów. Pamiętam, że przez kilka pierwszych miesięcy czwórka włączała się przy 80km/h a teraz dopiero przy 100km/h. To zdecydowanie za dużo, bo słychać, że kończą się obroty. Jak to możliwe, że tak się stało? jak się to reguluje?

2. "Ślizgająca się trójka" - podczas normalnej jazdy (bez kicka) przy zmianie z dwójki na trójkę pojawia się uślizg. Im bardziej się wciska gaz, tym uślizg jest większy (czasami tak długo przeciąga, że jak już włączy trójkę, to zaraz potem wrzuca czwórkę), gdy nie ma obciążenia (delikatne przyspieszanie), to nie ma go wcale. Przy kick-downie też się nie pojawia. Zużyte tarczki? Regulacje?


kiedy zmieniales olej i filtr?
Jesli nie zmieniales proponuje najpierw to zmienić.

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Cytuj:
lepiej trzymac na hamulcu.

Jakieś uzasadnienie? ;)

Cytuj:
kiedy zmieniales olej i filtr?

Zaraz po kupnie. Niecałe 10tys. kilometrów temu.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 9:27 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Jak to kiedyś napisał Leopold: to co wystaje między fotelami jest wg instrukcji obsługi "dzwignią wyboru trybu pracy", a nie "dzwignią zmiany biegów", więc odpowiedź wydaje się być jasna, ale rozumiem, że jesteś bardziej ambitny niż przeciętny czytelnik niebieskiej książeczki, więc podpowiem, że odpowiedź jest też gdzieś na forum, bo kiedyś zastanawialiśmy się jak się czuje hydrokinetyka na swiatłach. Z tego co pamiętam dozliśmy do wniosku, że ona jednak nie odczuwa tego w sensie ludzkim i nie jest ci w żaden sposób wdzięczna, że na 2 minuty wrzucasz N, chociaż tobie może się tak wydawać.

Co do wymiany oleju w nadziei na poprawę zmiany biegów, to oczywiście zawsze należy pochwalić dążenie do posiadania świeżego lubryfikantu, ale przypomina mi to wymianę świec+kabli+kopułki na wszystkie problemy zwiazane z K-Jetem. Parafrazując jednego z kolegów: taki pakiet desperata.

Piszesz o 200, czy 300D? Masz modulator z linką, czy podciśnieniowy?
W kwestii regulacji, ciśnienia modulacji i różnicy w modulatorach wątpliwości rozwiewają częściwo posty marcina280e, w kwestii sterowania sztywnego i linki: Adler1934.

Co do blaszki, to poproś kogoś o jej numer, bo może nie opłaca ci sie nawet przebierać do pracy. Szkoda by było żebyś doginając własnoręcznie blachę odbudował dwie karoserie, a uciął sobie palca na blaszcze za 16,58 netto.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2011 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Kupowałem tę blaszkę jakiś rok temu - ceny nie pamiętam, bo kupowałem przy okazji całe wiadro innych dupereli. Ale numer znam: A 115 545 01 42. Przy okazji - jakbyś potrzebował nowego przełącznika, tego od świateł wstecznego i blokady rozrusznika,to mam jeszcze ze dwa nowe... ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Blaszkę kupiłem. [zlosnikz] ASO Olsztyn 7,50 PLN. W święta miałem czas się pobawić i zamontować i okazało się, że włącznik nie zamyka obwodu do świateł cofania. :( Tak więc proszę o info na PW McCoy.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl