MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 11:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 15, 2004 3:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24023129
Ile to sie człowiek nauczyc może [zlosnik]

PS.
Całkiem tania jak na swój stan (tzn. blacha do remontu, wnetrze ładne), moze ktos go odratuje, tylko szkoda że 280

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 4:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Cena zabytkowego W 116 z 1975 r. 160 000? :o Ale czego, bo chyba nie złotych... Wydaje mi się, że widziałem to auto na Targówku - stało w towarzystwie CX w jeszcze gorszym stanie.... Chyba wart tych pieniędzy, ale tylko dla miłośnika, bo tam trzeba wsadzić kilkanaście tysięcy złotych, jeśli to ma przyzwoicie wyglądać(pod warunkiem, że przyzwoicie znaczy to co znaczy w moim mniemaniu :roll: ).

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 10:57 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ale W116 to jest pierwsza S klasa...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 11:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Ocet pisze:
Ale W116 to jest pierwsza S klasa...


Chyba żartujesz :o :o :o , a np. W111 i W109?
Jeśli masz rację to ja już niczego nie jestem pewien ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 11:39 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Literka S to juz pojawiala dawno, np sskl, ale okreslenie S Klasse zostalo przez firme mercedes uzyte po raz pierwszy w stosunku do 116. Dlatego w stosunku do 108/109 uzywa sie w Niemcach okreslenia Alte S Klasse, co ma mniej wiecej taki sens jak demokracja ludowa i kultura fizyczna, no moze ma troche wiecej wspolnego z s klasa, ale nie jest to prawdziwa s klasa...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 11:41 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
and6412 pisze:
Ocet pisze:
Ale W116 to jest pierwsza S klasa...


Chyba żartujesz :o :o :o , a np. W111 i W109?
Jeśli masz rację to ja już niczego nie jestem pewien ;-)


Ocet ma rację !!! Pojęcie "S klasa" pojawiło się właśnie wraz z modelem W116 [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2004 11:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
no przeciez pisałem w pierwszym poście: "Ile to sie człowiek nauczyc może [zlosnik]"

A tak poważnie to strasznie mnie 'zagieliście'. 8) [cool] 8)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 04, 2004 11:25 pm
Posty: 111
Lokalizacja: Kraków
wkońcu człowiek całe życie sie uczy.

_________________
narazie rower w oczekiwaniu na gwiazdkę z nieba


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 3:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
No właśnie - W116 to oficjalnie pierwsza S-klasa. Aczkolwiek podział na klasy pojawił się duuużo później.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 4:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Rzeczywiscie klasy pojawily sie duzo pozniej niz W116. Komplikacje w starszej nomenklaturze MB zaczely sie pojawiac wraz z mnogoscia produkowanych jednoczescie modeli, a juz szczytem tego jest chyba W201, ktory tylko w podstawowych wersjach silnikowych jest oznaczany jako 190/190E/190D, a wszystkie pozostale maja dodatkowe rozszerzenie nazwy. Wprowadzenie tego modelu bylo ostatnim dzwonkiem dla wprowadzenia nowych oznaczen i tak powstaly klasy C, E, S oraz G. No a dzis, w czasach gdy powstaja mutacje typu CLK czy CLS i tak wszystko sie popieprz***

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2004 5:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
no i nie zapominajmy o bałaganie panującym na przełomie 60-tych i 70-tych lat, gdy były np. modele 300 SE o pojemności 2.8 litra lub z naszej działki /8 240D 3.0. Co komu broniło nazwać ten model 300D? :-) Tak zresztą był on od początku nazywany na rynku amerykańskim.

Pozdrawiam :-)

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 18, 2004 7:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
PK2 pisze:
no i nie zapominajmy o bałaganie panującym na przełomie 60-tych i 70-tych lat, gdy były np. modele 300 SE o pojemności 2.8 litra lub z naszej działki /8 240D 3.0. Co komu broniło nazwać ten model 300D? :-) Tak zresztą był on od początku nazywany na rynku amerykańskim.

Pozdrawiam :-)

Racja. Zamieszania było co nie miara. M. in.:
W 1965 r. pojawiła się nowa S-klasa (nieoficjalna, dziś nazywana Alte S-Klasse) W 108/109, a w tym czasie w produkcji był W 111/112. Zaprzestano w prawdzie produkcji W 112 300 SE/SEL, ale był produkowany W 111 230 S. Chyba jedyny moment w historii kiedy to produkowano dwie S-klasy jednocześnie tak długo(1965-1968). Do tego W 110 (klasa średnia i wyższa-średnia) był tak bardzo podobny do W 111/112 (klasa wyższa-średnia i wyższa). Coś takiego jak Omega i Senator u Opla. W ogóle okres od 1959 do 1972 jest chyba jednym z najciekawszych w MB. Trudno sobie to dziś wyobrazić (o ile ktoś oprócz mnie próbóje :roll: ) że w 1968 r. z taśm montażowych schodziły W 110 i 111(limuzyna), a w 1971 r. pojawił się supernowoczesny W 107 i w 1972 r. W 116 - uznany wówczas za auto doskonałe!!! Niesamowity skok technologiczny. Zmiana sylwetek samochodów i ich niesamowite unowocześnienie rzucały sie w oczy. Jak tu porównać pod względem nowoczesności wyglądu W 111(coupe) i W 107, które w 1971 r. się spotkały. To samo tyczy się porównania W 114/115 i W 116. /8 był bardzo konserwatywny, ale jednocześnie przestarzały w porównaniu z W 116, który też był konserwatystą, ale nie w takim stopniu. Pomyślcie tylko - jeśli W 107 i W 116 dziś nie odbiegają za bardzo od nowoczesnych aut pod wieloma względami (również bezpieczeństwa - W 107 nazwany w USA "panzer car") to tamtych czasach musiały szokować, zrywać czapki z głów, po prostu wyprzedzać własną epokę (jak Arnold Schwarzenegger w tym samym czasie ;) )!!! To naprawdę niesamowite :o ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 18, 2004 7:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Wyczerpujaca wypowiedz [oczko] Mitu nie zastanawiales sie kiedys zeby wydac ksiazke napisana w takim stylu jak teraz to opowiedziales ? Na pewno sprzedalaby sie w wielu egzemplarzach [oczko] Pozdrawiam

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 22, 2004 11:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
WeebShut pisze:
Wyczerpujaca wypowiedz [oczko] Mitu nie zastanawiales sie kiedys zeby wydac ksiazke napisana w takim stylu jak teraz to opowiedziales ? Na pewno sprzedalaby sie w wielu egzemplarzach [oczko] Pozdrawiam

Dzięki WeebShut :) .Cieszę się, że podoba Ci się to co napisałem. Chciałbym, aby jednemu z moich Profesorów też się podobało, ale narazie to tylko marzenia... :roll:
Swoja drogą to męczy mnie jeszcze kilka(dziesiąt ;) ) innych rzeczy. Np. całe zamieszanie z wprowadzaniem dwóch (lub więcej) numerów nadwozia dla jednego typoszeregu. Dziś mało kto się zastanawia po co wprowadzono oznaczenia W 114 i W 115. Wiadomo W 114 wszystkie 6 cylindrowe (tym samym wszystkie coupe), a W 115 pozostałe. Ale czemu? Przecież poprzednik miał tylko jeden numer nadwozia (W 110). Przyznam się, że zanim dowiedziałem się jak odróżnić W 114 od W 115 wymyślałem sam lub powtarzałem po innych różne dziwne teorie bardziej lub mniej bezsensowne. A to że najpierw był W 114 (czyli miał "serek" w drzwiach i kierownice z ringiem oraz tylne lampy płaskie), a potem W 115. To było długo przed tym jak się dowiedziałem o seriach w tym modelu. Potem jak orientowałem się nieco bardziej to myślałem, że w 114 to tylko i wyłącznie coupe. Nieważne,teorii było mnóstwo. Gwarantuję jednak, że jest jeszcze sporo ludzi którzy pracują w warsztatach MB (również autoryzowanych) i nie odróżniają W 115 od W 114, a o istnieniu podziału na serie nie mają pojęcia. O czym z resztą niedawno sie przekonałem. Oczywiście nie mam im tego za złe, bo sam nie wiem wielu rzeczy o tych autach, ale w ten sposób chcę pokazać, że niełatwo jest posiąść rzetelna wiedzą o starych MB. Jednak to forum jest najlepszym źródłem informacji w języku polskim.
Wracając do tego co napisał PK2 o W 108/109. Tutaj połapać się w tym który jest który jest jeszcze trudniej. Samo oznaczenie typoszeregu na dwa numery nadwozia wzięło się stąd, że porzednik też miał dwa numery: W 111 i W 112, a te zapewne wzięły sie stąd, że poprzednik też był podzielony na W 186 i W 189. Generalnie najłatwiej poznać W 109 po tym, że były tylko długie i wszystkie oznaczone jako 300 SEL z tym, że oprócz podstawowego modelu z motorem R6 były jeszcze królewskie V8: 3,5l, 4,5l i niesamowite 6,3l oznaczone odpowiednio 300 SEL 3.5, 300 SEL 4.5 oraz 300 SEL 6.3. Warto dodać, że tylko 300 SEL (3-litrowe R6) pojawiło się w roku 1965 jako następca W 112 300 SEL.
Jeśli chodzi o W 108 to oprócz jednego wszystkie były oznaczone 250 S/SE lub 280 S/SE/SEL. Tym jednym był model 300 SE, czyli następca W 112 300 SE. "Najskromniejsze" były 250 S i 250 SE. Potem w hierarchii były 280 S, 280 SE i 280 SEL - wszystkie wymienione wyżej W 108 miał motory R6. Dalej był już arystokracja 280 SE 3.5 i 280 SEL 3.5 - w obu pod maską "mruczał" V8 3,5l. Tak był oznaczony zapewne ze względu na W 111 280 SE 3.5 (wersje coupe i cabrio). W rzeczywistości W 111 i W 112(zarówno coupe jak i cabrio, które nie miały skrzydeł) zdecydownie bardziej przypominały W 108/109 niż W 111/112 w wersji limuzyna(które to skrzydła miały tak jak W 110) - szczególnie te późniejsze wersje W 111 coupe i cabrio nazywane "Nachkuhler"(W 112 coupe i cabrio nie doczekały się unowocześnienia i były tylko "Hochkuhler"). Wracając do W 108 to "największa" była wersja 280 SE 4.5 oraz 280 SEL 4.5, jak się zapewne domyślacie (lub wiecie) z V8 4,5l. Mam nadzieję, że moja wiedza w tym temacie jest rzetelnai że nie napisałem tu nic niezgodnego z prawdą, a jeśli napisałem cos nie tak to proszę mnie poprawić. Mam też nadzieję, że Ci co w temacie orientowali się gorzej lub wcale teraz orientują się lepiej ;) ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 23, 2004 12:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
[quote="MituNp. całe zamieszanie z wprowadzaniem dwóch (lub więcej) numerów nadwozia dla jednego typoszeregu. Dziś mało kto się zastanawia po co wprowadzono oznaczenia W 114 i W 115. Wiadomo W 114 wszystkie 6 cylindrowe (tym samym wszystkie coupe), a W 115 pozostałe. Ale czemu? Przecież poprzednik miał tylko jeden numer nadwozia (W 110).[/quote]

Ale gdyby cofnac sie jeszcze dalej, to poprzednik W110, a protoplasta E-Klasy, poczciwy Kubuś, mial oznaczenia W120 lub W121. Co prawda w tym przypadku nie bylo zadnej "strategii" zwiazanej badz z motorami badz z wyposazeniem. Ale wracajac do /8, powodem wprowadzenia dwoch numerow nadwozia byly plany zroznicowania aut nie tylko od strony technicznej (silniki) i standartow wyposazenia ale rowniez od strony wizualnej. Pierwsze projekty aut zakladaly poziomy (!!!) uklad reflektorow przednich dla modeli W115. Cale szczescie takiego zroznicowania nie wprowadzono (wg mnie taki uklad reflektorow glownych wygladal fatalnie, choc moze to kwestia przyzwyczajenia), zakonczylo sie tylko na roznych silnikach, roznych grillach, i wielu drobniejszych detalach...

Pozdrawiam

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl