MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 12:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 04, 2010 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
kielbik pisze:
Zauważyłem także, że prawy fotel jest również regulowany góra-dół. Byłem przekonany, że ta opcja dotyczy tylko kierowcy i wcześniej nigdy nie zaobserwowałem tego patentu w beczkach na prawym fotelu.


Być może fotel pasażera jest z angola. U siebie w beczce tak mam :)

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 12:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
joszko pisze:
kielbik pisze:
Zauważyłem także, że prawy fotel jest również regulowany góra-dół. Byłem przekonany, że ta opcja dotyczy tylko kierowcy i wcześniej nigdy nie zaobserwowałem tego patentu w beczkach na prawym fotelu.
Być może fotel pasażera jest z angola. U siebie w beczce tak mam :)
Watpie, fotel pasazera z regulacja wysokosci jest po prostu elementem wyposazenia dodatkowego.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 1:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Miałem to w jednym swoim 123 , żadna rewelacja , zakres słaby .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 7:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
kielbik pisze:
joszko pisze:
kielbik pisze:
Zauważyłem także, że prawy fotel jest również regulowany góra-dół. Byłem przekonany, że ta opcja dotyczy tylko kierowcy i wcześniej nigdy nie zaobserwowałem tego patentu w beczkach na prawym fotelu.
Być może fotel pasażera jest z angola. U siebie w beczce tak mam :)
Watpie, fotel pasazera z regulacja wysokosci jest po prostu elementem wyposazenia dodatkowego.


Fotel i regulacja jest tak, jak napisał kielbik na pewno oryginalna więc jest to wyposaż. dodatkowe.

THC pisze:
Miałem to w jednym swoim 123 , żadna rewelacja , zakres słaby .


Zakres regulacji jest taki, jak w fotelu kierowcy, wymienialiście kiedyś to plastikowe ucho?


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 10:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bagry4 pisze:

Zakres regulacji jest taki, jak w fotelu kierowcy, wymienialiście kiedyś to plastikowe ucho?


Wymienialiście.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
bagry4 pisze:
wymienialiście kiedyś to plastikowe ucho?
Nie wymienialiscie ale przygladaliscie sie ulamanemu - jest wprasowane, wtloczone, odlane razem z metalowa dzwignia i tak tez trzeba je wymieniac. Dopiero w drugiej/trzeciej serii ten element jest osobna czescia zamienna.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony śr wrz 22, 2010 10:05 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lip 14, 2010 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kielbik pisze:
Dopiero w drugiej/trzeciej serii ten element jest osobna czescia zamienna.

Niestety w żadnej serii nie był to element wymienny. Tylko rączka z całym prętem.
Załącznik:
rączka.JPG
rączka.JPG [ 32.33 KiB | Przejrzano 1623 razy ]
Załącznik:
20100713199.jpg
20100713199.jpg [ 55.27 KiB | Przejrzano 1623 razy ]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 1:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Faktycznie, ucho wystepuje tylko z dzwignia i raczej nie ma mozliwosci zeby to rozebrac bez uszkodzenia ucha.

Numer czesci w serii pierwszej (do numeru nadwozia 030--027797):
do numeru nadwozia 030--009433: A1169100271
od numeru nadwozia 030--009434: A1169101271
w drugiej serii (od numeru nadwozia 030--027798): A1269100271

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt gru 07, 2010 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Cześć,
aby być na bieżąco, podaję, że sprzedałem to W123 - wg mnie najładniejszą, najlepszą i najcenniejszą I-serię. Do końca miałem wątpliwości czy pozbywać się tego egzemplarza lecz wygląda na to, że auto trafiło w dobre ręce.

Oby..

Zachęcam szczęśliwego posiadacza do ujawnienia się na forum i korzystania z wiedzy użytkowników.

Tymczasem kilka zdjęć z dnia poprzedzającego przyjazd lawety po Mercedesa (kiedy to auto wyjechało z garażu) i sam finał :cry:

p.s. Auto posiadałem od wiosny i zawsze doskonale zapalało (nawet po tygodniach absencji) - kiedy jednak miało wjechać na lawetę, akumul. rozładował się i rozruch bez kabli stał się niemożliwy - wstyd czy jakiś znak?!

pzdr.,


Załączniki:
6.W123 280 ostatni.jpg
6.W123 280 ostatni.jpg [ 35.52 KiB | Przejrzano 1472 razy ]
5.JPG
5.JPG [ 33.41 KiB | Przejrzano 1472 razy ]
4.JPG
4.JPG [ 34.93 KiB | Przejrzano 1472 razy ]
3.JPG
3.JPG [ 32.19 KiB | Przejrzano 1472 razy ]
2.JPG
2.JPG [ 28.63 KiB | Przejrzano 1472 razy ]
Na górę
Post: śr gru 08, 2010 7:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Już myślałem, że to zdjęcia z aparatu pomocy drogowej, które dostałeś, jak Ci ją odholowali na parking policyjny, bo stałeś na zakazie zatrzymywania i to jeszcze w niedozwolonej odległości od przejścia dla pieszych [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Czaiłem sie na ta 280 ale za pozno sie odezwalem. Jak teraz widze kolega z forum był wlascicielem.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 8:30 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Katowice
Witam wszystkich i ujawniam się.
to ja wziąłem sobie na plecy tego mieczysława.
Na początku kilka informacji co sie już podziało:
1. nowy filtr powietrza (stary wyglądał tak jak by był nie wymieniany od 1979 roku)
2. świece (założone były iskry 65 z dużego fiata)
3. nowe przewody (jak wyciągnąłem jajkę to wraz z elektrodą świecy)
4. kopułka (oryginał BERU)
A teraz najlepsze mimo tych wszystkich tragedii mieczysław zapalał
A teraz zapala od strzału.
C.d. to regulacja zaworów i regeneracja gaźnika.
Nie wiem co zrobić z wymianą oleju w skrzyni i moście.
proszę o info wymieniać czy nie . Jeżeli tak to na jaki?
I pytanie nr 2 najpierw blacharka czy mechanika


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 1:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
jak wymienisz olej w moście to ci zacznie hałasować/wyć, tak wiec jesli jest cichy to proponuje to zostawić i uzupełnić ewentualne braki

_________________
w123 300D '83


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 3:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Aha, zaraz zacznie sie przekrzykiwanie frakcji wymieniaczy oleju z niewymieniaczami. Olej w silniku - jasna sprawa, trza wymienic, w skrzyni oczywiscie tez, koniecznie z filtrem i pewnie dobrze bedzie wymenic uszczelke pod miska. Co do oleju w dyferencjale (w tym samochodzie nie ma mostu napedowego) to tak jak poprzednik radzilbym wstrzemiezliwosc.
Aaa, i po co chcesz od razu "regenerowac" gaznik? Jakie sa objawy niedomogania? To jest jednak mocno skomplikowane urzadzenie i niekontrolowane dlubanie przy nim przynosi zwykle dokladnie odwrotne skutki. Jezeli wszystko dziala to wystarczy ustawic poprawne CO.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt gru 21, 2010 8:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
heheh, ja tez wymienilem sobie olej w dyfrze....no bo przeciez nie bede na starym jezdzil. I w ten sposob moj cichutki most zaczal huczec. Po dwoch latach znowu stal sie cichy, ale teraz sie dwa razy zastanowie zanim tam cos nowego naleje :)

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl