MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 1:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 01, 2014 12:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Ostatnio w DE była licytacja takiego z ubezpieczalni (lewym przodem uszkodzony), poszedł za 6500E.
Gratuluję ciekawej sztuki.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: sob lut 01, 2014 6:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A mi sie udalo kupic druga Gele, tym razem 461 290dg turbo, krotka. Z przeznaczeniem do lekkich zabaw offroadowych. Teraz mozolny proces przygotowania auta: zawieszenie, opony, zderzaki, progi, oklejenie folia, halda, pokrowce na siedzenia (auto ma fabryczna kratke w stanie nowym), odpowietrzenia, kompresor i.i. Bedzie zabawa i to juz niebawem :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:04 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Co to halda ? No i do czego kompresor ?

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:21 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Halda - metromierz. Przydatny na rajdach gdzie sie jedzie wg itinerera. Mierzy zarowno calkowity przebieg jak i od obrazka do obrazka. Przydatny gadzet, bo po zmianie kol na wieksze fabryczny licznik km bedzie przeklamywal.
Kompresor - do kol. Wraz ze zbiornikiem na powietrze. Pozwala dopompowac kola w terenie. Jak jest miekko to sie smiga na bardzo niskim cisnieniu. Dobrze sie sprawdza. W benzynowych mozna jeszcze podlaczyc z kopulka rozdzielacza i wytwarzac nadcisnienie i bezpiecznie pokonywac wode.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 8:40 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Aha... to masz zamiar w rajdach tym startowac ? Ale kompresor wozic... ja latam na 1.5 atm na ATkach cały rok w terenie i po czarnym i jest ok... jak czasem dluzej jezdze po czarnym to 1.8... na MT czy Extremach to 0.8 sobie pompujesz w teren i latasz, na czarne ciut wiecej... oczywiscie mowa o bezdetkowych, bo jak chcesz sie bawic w detki czy beadlocki to inny temat

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 12:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W rajdach turystycznych tak,male bez hardcoru :)

Komresor na stale pod maska lub do kufra. Tak jak np do blokad ARB. Na MT 285/75 r16 to po terenie i do 0.5 sie schodzilo. Mowie o bezdetkowych oczywiscie. To juz warto podpompowac jak sie wraca na czarne, zwlaszcza w tak ciezkim aucie jak G. Do tego chyba dam tez zbiornik, tak jak mam w aucie z avatara, tyle ze tam to sluzy do innych celow :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Bukol pisze:
A mi sie udalo kupic druga Gele, tym razem 461 290dg turbo, krotka. Z przeznaczeniem do lekkich zabaw offroadowych. Teraz mozolny proces przygotowania auta: zawieszenie, opony, zderzaki, progi, oklejenie folia, halda, pokrowce na siedzenia (auto ma fabryczna kratke w stanie nowym), odpowietrzenia, kompresor i.i. Bedzie zabawa i to juz niebawem :)


No to gratuluję, dobrej zabawy!

A z G500 zrezygnowałeś?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Poki co jestem zadowołony z 300-tki. Jak pewnie czytales na g.pl zalozylem na jesieni webasto i na nowo odkrywam uroki zimy :) Jak sie trafi ladna 500-tka to byc moze wezme, ale sam wiesz jak to z nimi jest. A jak mam zmieniac to nie chce na gorsze, czyli limit przebiegu to max 150.000km i oryginalny lakier, tak jak w obecnej mojej 463. No i rocznik do 2000. Nie mam cisnienia i jestem wybredny :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 7:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Bukol pisze:
Komresor na stale pod maska lub do kufra

Robisz cały układ do zmiany ciśnienia podczas jazdy czy tak po prostu przed/po akcji..?
Znaczy to będzie przeprawówka?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz lut 02, 2014 10:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Przed/po, z przewodem i manometrem. Lajtowa przeprawowka.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 9:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Przytuliłeś tą Tomka 2001r.?

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 12:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Jednak sie nie zdecydowalem, wolalem auto bez przeszlosci offroadowej i kupilem z '99 ale z symbolicznym przebiegiem 97.000km. Auto Tomka bylo niemal gotowe (drobiazgi do uzupelnienia), ale 230.000km. Niestety przeszla mi kolo nosa 290-tka turbo dluga z przebiegiem 130.000km, ale ktos inny mial prawo pierwokupu (auto nie bylo oglaszane). Ale w sumie to wole krotka.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lut 05, 2014 10:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Bukol po kilku wycieczkach dojdziesz do wniosku że prześwit za mały i opony jednak większe by się przydały, a po oponach silnikowi brakuje pary i trzeba go usprawnić, turbina + dawka na pompie ale później inetrcooler, później większy intercooler, i większa turbina itd itp. niekończąca się historia ;-) wiem bo przerabiam ją od kilku lat :-)
p.s. dzisiaj otwarłem sezon na prezencie :-D


Na górę
Post: czw lut 06, 2014 8:02 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A miales mi fotki przyslac!!!

Z tymi wiekszymi kolami to jest tak, ze auto zaczyna strasznie zamulac. Do mojego silnika max 33". Wiekszych nie chce. Nadwozie dzwigne na ramie o 3-4cm. Reszte zrobi zawieszenie. Zakres robot mam juz z grubsza ustalony.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: sob mar 22, 2014 9:13 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A tak to wyszlo z grubsza. Jeszcze kilka rzeczy do ogarniecia i w teren :)

Załącznik:
image.jpg
image.jpg [ 155.79 KiB | Przejrzano 2723 razy ]


Załącznik:
image.jpg
image.jpg [ 152.9 KiB | Przejrzano 2723 razy ]


Załącznik:
image.jpg
image.jpg [ 39.05 KiB | Przejrzano 2723 razy ]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl