Przy ustawianiu kąta wyprzedzenia wtrysku w Volvo należy:
Sprawdzić czy znaki na pompie i wsporniku pompy się pokrywają, jeśli nie ustawić tak żeby były w jednej lini. (przy regulacji kąta NIE OBRACAMY POMPA WTRYSKOWĄ)
Sprawdzić czy jest właściwy naciąg paska, jeśli nie to wyregulować (trzy śruby mocujące wspornik pompy do bloku)
Następnie regulacje kąta możemy przwprowadzić na dwa sposoby, na goracym i zimnym silniku.
Na gorącym silniku - 90 °C
Jeśli mamy poprawnie wyregulowane i działające urządzenie rozruchowe: regulujemy kołem pasowym zębatym na wałku rozrządu - popuszczamy delikatnie śrubę mocującą koło pasowe tak żeby obracało się płynnie ale z oporem. Sprawdzamy czy znaki na kole zamachowym i obudowie sprzęgła się pokrywają i ustawiamy tak koło zębate żeby wszystki trzy znaki ( nacięcie na kole, pompie i wsporniku sie pokrywały ).
Następnie dokręcamy koło zębate na wałku rozrządu i jeszcze raz sprawdzamy poprawność ustawień. (często przy dokręcaniu lubi się przestawić)
Na zimnym.
Odłączamy cięgno urządzenia rozruchowego od dzwigni wyprzedzenia wtrysku i dalej regulujemy jak wyżej.
Po regulacji kąta wtrysku pozostaje wyregulować nam ssanie,
jeśli "bimetal" działa prawidłowo, rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy, blokujemy linkę ssania tak żeby dzwignia wyprzedzenia wtrysku oparła się o ogranicznik napinając jednocześnie linkę, regulujemy "popychacz" dzwigni gazu i gotowe.
Regulacje te są wykonywane na oko ( pokrywanie się znaków na kole zębatym, pompie i obudowie ), dokładnie ustawia się na czujnik zegarowy wkręcany w pompę wtryskową po wykręceniu zaślepki w głowicy pompy. Regulacja przebiega identycznie jak wyżej z tym że odczytujemy z czujnika odpowiednią wartość np: 0,87 mm i już.
Ważne:
Należy zwrócić uwagę przy odczytywaniu pokrywania się znaków, należy tak się ustawić żeby nasze oczy, znaki i wał korbowy była w jednej lini, co w Volvo jest dosyć trudne
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
, to samo tyczy się pompy wtryskowej oś patrzenia musi być równoległa do osi wzdłużnej silnika.
Zawsze przy ustawianiu znaków kręcimy w prawo, jeśli miniemy znaki cofamy się o pół obrotu silnika i od nowa.
Ufffffff